Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-15, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nope. Jag vill inte smutskasta den dömde 31-åringen. Jag är inte som du och npgra qndra som ljuger om målsägande och smutskastar henne.

Jag ville visa på att den dömde 31-åringen systematiskt inte respekterar lagen. Dvs. Det är inte bara målsägandens upprepade nej, han inte respekterar. Det är även andra saker (att följa lagen) han inte respekterar. Blir viktigt att nämna, just för att ni är några i tråden som försvarar honom så hårt och ser honom som en oskyldig lammunge. Det var han inte ens innan våldtäkten.

Och ni som tycker det är viktigt att kvinnor (män som kan bli våldtäktsoffer verkar ni inte bry er om...) är försiktiga och inte tar med en full manlig polare hem för att sova över. Ni borde ju mer peka på vilka sorters "män" kvinnor bör undvika. Tex. Som denna dömde 31-åringen. Som åkt dit för 5 (nu 6) lagöverträdelser. Respekterar inte lagen. Kan visa på att han även inte respekterar kvinnors upprepade nej, sluta.

Riktiga män våldtar nämligen inte.
Flertalet män våldtar inte.

Men killar som skarvar lite med lagen. Vad mer kan de skarva med? Respekterar andras nej? Sanningen när de blir konfronterade med sina begågna lagbrott?

Nu visste förmodligen inte målsägande om han historik. Och hon litade på honom.

Men givetvis finns det vikt i att vara försiktig med vilka man litar på. Kvinnor bör tex. Inte lita på dig eller vissa andra i tråden som tycker att man ska få ligga med en kvinna mot hennes vilja om hon bjudit hem en att sova hos henne.

Han är oskyldig som en lammunge när det gäller detta han har blivit nerdrogad så han ska få minnesluckor av en hynda som riggat alltihop för att kunna få skadestånd det är uppenbart om man klarar av att se på det objektivt
Citera
2025-12-15, 18:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Ja jag förstår att du jubblar när en fullständigt oskyldig människa åker in på kåken utan minsta lilla bevis

Det finns bevis och han har ju satt dit sig själv. Han är inte oskyldig.
Citera
2025-12-15, 18:04
Avstängd
Citat:
Jag har läst domen och det finns inga bevis överhuvudtaget det finns en krystad anklagelse och hörsägen från andra som hört samma krystade anklagelse inga skador inga vittnen inget erkännande ingen teknisk bevisning ingenting som ens kan kallas bevis har framkommit, bristen på bevis i kombination med att killen var så plakat att han fick minnesluckor gör att allt tyder på att han är fullständigt oskyldig

Ett fyllo som svamlar mot ett nyktert brottsoffer.

Svårare än så är det inte.
Citera
2025-12-15, 18:05
Avstängd
Citat:
Nope. Jag vill inte smutskasta den dömde 31-åringen. Jag är inte som du och några andra som ljuger om målsägande och smutskastar henne.

Jag ville visa på att den dömde 31-åringen systematiskt inte respekterar lagen. Dvs. Det är inte bara målsägandens upprepade nej, han inte respekterar. Det är även andra saker (att följa lagen) han inte respekterar. Blir viktigt att nämna, just för att ni är några i tråden som försvarar honom så hårt och ser honom som en oskyldig lammunge. Det var han inte ens innan våldtäkten.
vart har jag smutskastat någon och jag är tydlig när JAG tycker eller tror något.

JAG hittar inte på och ljuger som dig du skriver ju saker är som DU tror hadfe du skrivit det var dina personliga åsikter hade det varit korrekt även om det är missvisande.

Men du glider på bara hittar på händelse förlopp och egna motiv som ingen håller med om.
Citera
2025-12-15, 18:19
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Nope. Jag vill inte smutskasta den dömde 31-åringen. Jag är inte som du och några andra som ljuger om målsägande och smutskastar henne.

Hur är det med målsäganden då? Rör de sig i samma kretsar är det ju inte speciellt märkligt om hon har ett antal domar hon också. Hur många gånger har hon blivit ”våldtagen” förut och hur många gånger har hon anmält någon för våldtäkt? Har hon psykiska problem, som många i sådana kretsar har? Yttrar de sig i inbillningar och svag verklighetsuppfattning?

Att veta dessa saker har en stor roll för bedömningen av trovärdigheten i hennes påståenden och borde bedömas av rätten.

Var goda och observera att detta är retoriska frågor. Men får i Sverige inte diskutera den anklagande parten i den här typen av mål fritt och rättssäkerheten är helt satt ur spel. Det är också förbjudet att belysa enligt Flashbacks regler. Rättegångar som handlar om våldtäkt och sexualbrott startar med en presumtion om skuld, helt emot vad lagen påstås säga.

Men den åtalade går förstå då bra att misstänkliggöra på detta sätt som görs i det citerade inlägget.
Citera
2025-12-15, 18:25
Medlem
Citat:
Det finns bevis och han har ju satt dit sig själv. Han är inte oskyldig.

Bevis? En anklagelse och hörsägen kallar du det bevis? Nästan rörande men hade du själv blivit drabbad och anklagad falskt så hade du nog önskat att det krävdes bevis
Citera
2025-12-15, 18:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Hur är det med målsäganden då? Rör de sig i samma kretsar är det ju inte speciellt märkligt om hon har ett antal domar hon också. Hur många gånger har hon blivit ”våldtagen” förut och hur många gånger har hon anmält någon för våldtäkt? Har hon psykiska problem, som många i sådana kretsar har? Yttrar de sig i inbillningar och svag verklighetsuppfattning?

Att veta dessa saker har en stor roll för bedömningen av trovärdigheten i hennes påståenden och borde bedömas av rätten.

Var goda och observera att detta är retoriska frågor. Men får i Sverige inte diskutera den anklagande parten i den här typen av mål fritt och rättssäkerheten är helt satt ur spel. Det är också förbjudet att belysa enligt Flashbacks regler. Rättegångar som handlar om våldtäkt och sexualbrott startar med en presumtion om skuld, helt emot vad lagen påstås säga.

Men den åtalade går förstå då bra att misstänkliggöra på detta sätt som görs i det citerade inlägget.

Kära du. Den dömde 31-åringen har satt dit sig själv. Han är dömd på sina egna ord, dåliga bortförklaringar, svammel och erkännanden. Han är uppenbart skyldig.
Citera
2025-12-15, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Ett fyllo som svamlar mot ett nyktert brottsoffer.

Svårare än så är det inte.

Precis hon har riggat en fälla kan mycket väll ha drogat honom så han ska få minnesluckor så hon lättare kan sätta dit honom
Citera
2025-12-15, 18:26
Avstängd
Citat:
Bevis? En anklagelse och hörsägen kallar du det bevis? Nästan rörande men hade du själv blivit drabbad och anklagad falskt så hade du nog önskat att det krävdes bevis

Den dömde 31-åringens egna ord i Snapchatkonversationen, inspelat telefonsamtal och under förhör är bevis. Och inte "hörsägen". Han har satt dit sig själv. Tugga i dig det.
Citera
2025-12-15, 18:28
Medlem
Citat:
Den dömde 31-åringens egna ord i Snapchatkonversationen, inspelat telefonsamtal och under förhör är bevis. Och inte "hörsägen". Han har satt dit sig själv. Tugga i dig det.

Snap konversationen där han uppenbarligen inte minns och därför spekulerar? Det är de som är fakta, att tolka det som ett erkännande är en extremt krystad tolkning
Citera
2025-12-15, 18:29
Medlem
Citat:

Klart att han inte är lika trovärdig och har lika bra koll när han var full som ett ägg och dessutom antagligen har blivit nerdrogad av hyndan i fråga hoppas hennes identitet framgår snart
Citera
2025-12-15, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson

Ja man borde kolla upp målsäganden noga i såna här mål har hon skulder eller är fattig har hon till exempel ekonomiska incitament att hitta på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in