Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-15, 17:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Domen är ett skämt finns inte tillstymmelse till bevis
det är ord emot ord, ska bli kul se om juristdomarna i hovrätten v¨gar göra likadant, hoppas han har bra aqdvokat som kan slänga fram chalmeristen domen framfför dem mm.

nämdemännen i tingsrätten är ju vanliga människor du och jag hade kunnat sitta där.

Domen är fel men sista ordet är inte sagt här.
Citera
2025-12-15, 17:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Håller med om att det är bra att han får fängelse. Sedan att han kommer ut som en bättre människa tvivlar jag på.

Yes, mycket bra att han får fängelse.
Citera
2025-12-15, 17:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Exakt. Helt korrekt. Och det var inte ens det jag pekade på. Utan jag pekade på att denna kille varken respekterar lagen särskilt bra eller målsägandens upprepade nej. Sådant följer lite hand i hand hos vissa... lite gränslösa sådär.
nej du ville givetvis passa på smutskasta MGM lite mera när läge uppstod, en punkt behöver inte vara allvarlig det skulle tex kunna vara underlåtelse av bilbälte
Citera
2025-12-15, 17:43
Medlem
Lovables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
i digitalform med? allt ska ju bara kosta till ett självkostnadspris.

Jag borde vta ett snack med dem FUP är mera intressaant än en felaktig dom ju.

Ja, jag har beställt ut fupar från typ samtliga tingsrätter i Sverige och ingen har varit så krångligt som den i Umeå. Många skickar ju FUP utan problem.

Alltid kostnad för digital fil eller så vill dom skicka pappersbilaga för flera tusenlappar.
Citera
2025-12-15, 17:43
Avstängd
Citat:
Han blev nerdrogad av målsäganden så han inte skulle minnas något så hon ska kunna få skadestånd det är helt uppenbart om man ser till fakta men du klarar bara av att gå på känslor haha

Du sitter ju och fantiserar.

Att vara ett känt våldtäktsoffer är ingen dans på rosor. Kommer alltid finnas folk i målsägandes närhet som tänker lika snedvridet om henne som du och några andra skribenter gör. Det är alltså inte värt att ljuga om våldtäkt för ynka 220 000 i skadestånd.

Men har man som målsägande blivit våldtagen, så blir upprättelse viktig. Och att få stopp på förövaren. Då kan offret ändå tycka det är värt att anmäla. Trots risken att bli persona non grata för vissa som är som du.

De som ljuger om våldtäkt har mycket starkare motiv än ynka 220 000 spänn. Och Målsägande har inga motiv att falskanmäla den dömde.

I övrigt sätter den dömde 31-åringen dit sig själv. Så det finns definitivt bevis för våldtäkt.
Citera
2025-12-15, 17:48
Avstängd
Jag tycker de dömt rättvist och hovrätten kommer nog inte ta upp det.

Mycket därför att han var full och hon var nykter.

Enligt tingsrätten har hon ju lämnat "en sammanhängande, logisk och klar berättelse som
varit fri från motsägelser och andra svårförklarliga element."

Om man jämför med honom som var onykter som lämnat en berättelse som "inte varit sammanhängande i alla delar och han har
under förhöret fått stoppa sig och hoppa tillbaka i tid för att komplettera sina
uppgifter med detaljer."

Jag gissar att det inte räcker med att hon gick med på att ligga sked och att de hade hånglat tidigare för att hovrätten ska nappa på en överklagan.
Citera
2025-12-15, 17:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lovable
Ja, jag har beställt ut fupar från typ samtliga tingsrätter i Sverige och ingen har varit så krångligt som den i Umeå. Många skickar ju FUP utan problem.

Alltid kostnad för digital fil eller så vill dom skicka pappersbilaga för flera tusenlappar.
allt ska vara till ett självkostnadspris, får se om jag orkar kriga med dem jag brukar vara jobbig och få rätt tillslut dock men det kan ta en jäkloa massa energi tyvärr
Citera
2025-12-15, 17:55
Medlem
Citat:
Yes, mycket bra att han får fängelse.

Ja jag förstår att du jubblar när en fullständigt oskyldig människa åker in på kåken utan minsta lilla bevis
Citera
2025-12-15, 17:56
Avstängd
Citat:
Ja jag förstår att du jubblar när en fullständigt oskyldig människa åker in på kåken utan minsta lilla bevis

Oskyldig?

Läst domen?
Citera
2025-12-15, 17:58
Medlem
Citat:
Du sitter ju och fantiserar.

Att vara ett känt våldtäktsoffer är ingen dans på rosor. Kommer alltid finnas folk i målsägandes närhet som tänker lika snedvridet om henne som du och några andra skribenter gör. Det är alltså inte värt att ljuga om våldtäkt för ynka 220 000 i skadestånd.

Men har man som målsägande blivit våldtagen, så blir upprättelse viktig. Och att få stopp på förövaren. Då kan offret ändå tycka det är värt att anmäla. Trots risken att bli persona non grata för vissa som är som du.

De som ljuger om våldtäkt har mycket starkare motiv än ynka 220 000 spänn. Och Målsägande har inga motiv att falskanmäla den dömde.

I övrigt sätter den dömde 31-åringen dit sig själv. Så det finns definitivt bevis för våldtäkt.

220 k är en förmögenhet för en fattig person, att du är för korkad för att fatta det är ditt problem, många pundarbrudar sjukskrivna som skulle göra i princip vad som helst för 220 k finns fan folk som har mördat för mindre pengar än så så att det inte skulle finnas några skäl för henne att ljuga stämmer givetvis inte du har som alltid helt fel hon har jävligt starka ekonomiska incitament att hitta på allt och utnyttja hans minnesförlust som han bevisligen har i synnerhet om hon är fattig

Du är helt efterbliven men det är ju knappast en nyhet för folk som läser ditt svammel och dina verklighetsfrånvända lögner
Citera
2025-12-15, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Oskyldig?

Läst domen?
Jag har läst domen och det finns inga bevis överhuvudtaget det finns en krystad anklagelse och hörsägen från andra som hört samma krystade anklagelse inga skador inga vittnen inget erkännande ingen teknisk bevisning ingenting som ens kan kallas bevis har framkommit, bristen på bevis i kombination med att killen var så plakat att han fick minnesluckor gör att allt tyder på att han är fullständigt oskyldig
Citera
2025-12-15, 18:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
nej du ville givetvis passa på smutskasta MGM lite mera när läge uppstod, en punkt behöver inte vara allvarlig det skulle tex kunna vara underlåtelse av bilbälte

Nope. Jag vill inte smutskasta den dömde 31-åringen. Jag är inte som du och några andra som ljuger om målsägande och smutskastar henne.

Jag ville visa på att den dömde 31-åringen systematiskt inte respekterar lagen. Dvs. Det är inte bara målsägandens upprepade nej, han inte respekterar. Det är även andra saker (att följa lagen) han inte respekterar. Blir viktigt att nämna, just för att ni är några i tråden som försvarar honom så hårt och ser honom som en oskyldig lammunge. Det var han inte ens innan våldtäkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in