2025-12-15, 15:15
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Nu började ju säsongen bra resultatmässigt och det blev en perfekt krycka för honom, undrar hur han hade försvarat sig om det började knackigt istället. Typ kryss mot GAIS, torsk mot Peking, kryss mot Värnamo och kryss mot Öster istället.
"Poängmässigt bra", möjligtvis. Men i princip alla såg väl att det inte fanns mycket som var bra i allt det övriga.

Så det hänger på vad man väger in när man pratar om "det började bra"?
Citera
2025-12-15, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
"Poängmässigt bra", möjligtvis. Men i princip alla såg väl att det inte fanns mycket som var bra i allt det övriga.

Så det hänger på vad man väger in när man pratar om "det började bra"?
Gemene aikmongo inklusive styrelse litade ju på fårknullaren när han sa att spelet kommer bli bättre och bättre ju längre säsongen går.

Det var nog aldrig tanken utan det hade nog fortsatt spelas på samma sätt även om han hade fått in Bård Finne och Valakari, men att de eventuellt lite bättre resultaten hade räddat honom från den värsta kritiken.
Citera
2025-12-15, 16:02
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Nu började ju säsongen bra resultatmässigt och det blev en perfekt krycka för honom, undrar hur han hade försvarat sig om det började knackigt istället. Typ kryss mot GAIS, torsk mot Peking, kryss mot Värnamo och kryss mot Öster istället.

Japp jag hade njutit rejält om resultaten hade varit som aik förtjänade i början. Kicka Thomassen, stå med den löneposten och behöva hitta ny tränare ännu en gång.... Nu sköt man upp det oundvikliga ett halvår
Citera
2025-12-15, 16:05
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Fan genialiskt Lunkan, kan verkligen se det framför mig hur Bandithagens tuffa grabbar står i en cirkel runt målvakten vid varje hörna med händerna framför ansiktet och skriker "Luften är fri, luften är fri!". Den där hade ni kunnat göra en Fässbergs IF på. Synd att du informerade Riksförbundet..

På riktigt genialiskt ändå

Sälj in detta till Mastiff eller dylikt och låt typ Filip&Fredrik åka till Chile, Bolivia eller motsvarande under paroll som nordiska genier på fasta situationer.

Första provträningen hos en nationell storklubb ses återkommande en spelare vid hörnvarianten vifta med händerna och vråla ”Aire es libre - Aire es libre”

Tror nästan på riktigt att det skulle bli en fantastisk win-win
Citera
2025-12-15, 16:37
Medlem
junazs avatar
Det blev som ryktat HTFF:s succétränare Fredrik Samuelsson som kliver in som ny assisterande i Kalle Karlssons stab.

Ska tydligen vara mycket uppskattad på Årsta både bland yngre och äldre spelare.

Jag tror det blir väldigt bra att få in honom i A-laget!
Citera
2025-12-15, 17:25
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
På riktigt genialiskt ändå

Sälj in detta till Mastiff eller dylikt och låt typ Filip&Fredrik åka till Chile, Bolivia eller motsvarande under paroll som nordiska genier på fasta situationer.

Första provträningen hos en nationell storklubb ses återkommande en spelare vid hörnvarianten vifta med händerna och vråla ”Aire es libre - Aire es libre”

Tror nästan på riktigt att det skulle bli en fantastisk win-win
Ovanstående hade tagit emot med följande reaktion av sydamerikanerna

https://www.youtube.com/watch?v=8OU1mW0Ty_Y

Ska kanske tilläggas för kontext att la puta que me pario översätts fritt till "Horan som födde mig" och är en mycket populär argentinsk svordom
Citera
2025-12-15, 17:36
Medlem
Teus avatar
P Diddy ryktas till Malmö
Citera
2025-12-15, 19:54
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ovanstående hade tagit emot med följande reaktion av sydamerikanerna

https://www.youtube.com/watch?v=8OU1mW0Ty_Y

Ska kanske tilläggas för kontext att la puta que me pario översätts fritt till "Horan som födde mig" och är en mycket populär argentinsk svordom

Får: ”Logga in och bekräfta din ålder. Denna video kan vara olämplig för vissa användare”.

Vet inte vad det är du skickat i länken som kan anses olämpligt för mig att se men givetvis ska det ingå i varianten oavsett
Citera
2025-12-15, 20:15
Medlem
Citat:
Fan genialiskt Lunkan, kan verkligen se det framför mig hur Bandithagens tuffa grabbar står i en cirkel runt målvakten vid varje hörna med händerna framför ansiktet och skriker "Luften är fri, luften är fri!". Den där hade ni kunnat göra en Fässbergs IF på. Synd att du informerade Riksförbundet..
Det behövs inte viftas eller skrikas.
Alla ställde sig utspritt normalt utom en mycket kort kille utan skottkapacitet, som bara kunde göra nytta på offensiva hörnor bakom motståndarmålvakten att snubbla på om målvakten sprang bakåt. Själv ställde jag mig framför målvakten med ryggen mot hörnläggaren och höll upp händerna där målvakten försökte titta, max HALVA avståndet mellan mig och målvakten, så det är mitt utrymme. Det slutade med att målvakten blev irriterad och koncentrerade sig på mina händer istället för på bollen då det kom en skitdålig hörna, som damp ner alldeles bakom målvakten så inga försvarare stod där för det är normalt enkelt målvaktens. Där stod det korte killen och såg ingenting bakom målvakten, råkade få bollen i huvudet och bollen gick i mål

((Men det gjordes bara en gång för sedan ändrades jag till ytterback och det blev mitt jobb att stoppa eventuella kontringsförsök.))
Citera
2025-12-15, 20:18
Medlem
ZlatanManias avatar
https://x.com/AnelAvdic/status/2000636269844713608

Citat:
AIK håller Olof Mellberg som en av kandidaterna vid ett Mikkjal Thomassen-sorti. Inget är klart eller påskrivet i nuläget, men parterna har varit i kontakt och AIK ser Mellberg som en stark kandidat internt och ett namn man hoppas kunna övertyga.
Spännande.
Citera
2025-12-15, 20:22
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
https://x.com/AnelAvdic/status/2000636269844713608

Spännande.

Är Mellberg något av en Thomassen light?

En fantastisk spelare, men som tränare?

Tror att MFF slipper tampas med AIK uppe i toppen, trots allt.
Citera
2025-12-15, 20:45
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Är Mellberg något av en Thomassen light?

En fantastisk spelare, men som tränare?
Mellbergs jobb med BP var ju bra och sen var han på håret att ta över landslaget innan Dahl Tomasson fick uppdraget så ja det i sig är ju bra men ska vi snacka fantastisk spelare men usel tränare är Henrik Larsson ett klockrent exempel å inte Mellberg.

Är fan fortfarande bitter när jag tänker på det.. Hade vi bara vunnit hemma mot HBK skulle vi haft fjärdeplatsen och stängt säsongen på ett okej och på många sätt godkänt sätt men nu var det ytterligare ett fucking bottennapp och vi sluta 7:a.. Thomassen sjönk verkligen i mina ögon då, när det verkligen gällde och efter så många besvikelser står vi för ytterligare en och där kändes det som mycket dog.
Citat:
Tror att MFF slipper tampas med AIK uppe i toppen, trots allt.
Trots allt? Finns det mycket som tyder på att vi kommer slåss uppe i toppen 2026 just nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in