Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Fan genialiskt Lunkan, kan verkligen se det framför mig hur Bandithagens tuffa grabbar står i en cirkel runt målvakten vid varje hörna med händerna framför ansiktet och skriker "Luften är fri, luften är fri!". Den där hade ni kunnat göra en Fässbergs IF på. Synd att du informerade Riksförbundet..
Det behövs inte viftas eller skrikas.
Alla ställde sig utspritt normalt utom en mycket kort kille utan skottkapacitet, som bara kunde göra nytta på offensiva hörnor bakom motståndarmålvakten att snubbla på

om målvakten sprang bakåt. Själv ställde jag mig framför målvakten med
ryggen mot hörnläggaren och höll upp händerna där målvakten försökte titta, max HALVA avståndet mellan mig och målvakten, så det är mitt utrymme. Det slutade med att målvakten blev irriterad och koncentrerade sig på mina händer istället för på bollen då det kom en skitdålig hörna, som damp ner alldeles bakom målvakten så inga försvarare stod där för det är normalt enkelt målvaktens. Där stod det korte killen och såg ingenting bakom målvakten,
råkade få bollen i huvudet och bollen gick i mål
((Men det gjordes bara en gång för sedan ändrades jag till ytterback och det blev mitt jobb att stoppa eventuella kontringsförsök.))