2025-12-14, 22:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Palfagel
Jo. Att föra in fingrar och penis i en person som säger nej flera gånger är precis det.
har du bevis för det här vill jag gärna ta del av dem.
Citera
2025-12-14, 22:24
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nej, inte om det är frivilligt, vilket det tydligen var. Då blir det en fråga om samtycke.

Nej, tydligt att det inte var, eftersom hon sa nej, men killen fortsatte, såpass att målsägande var tvungen att lämna sin egen bostad. Det var därför han dömdes för våldtäkt.
Citera
2025-12-14, 22:24
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
har du bevis för det här vill jag gärna ta del av dem.

Domen finns att begära ut där du kan läsa om varför man bedömer att åtalet är styrkt.
Citera
2025-12-14, 22:30
Avstängd
Citat:
Domen finns att begära ut där du kan läsa om varför man bedömer att åtalet är styrkt.
han har alltså peneltreat henne med penis och det är styrkt säger, ska nog läsa fup åtminstone HR blir mer intressant.
Citera
2025-12-15, 03:12
Medlem
Majsmannen2s avatar
Kort och gott förstår jag inte (bland mycket annat) hur hon vid en exakt dragen linje reser sig upp och gå.

Jag får inte intrycket att han på något sätt uppträtt hotfullt eller med hjälp av krafttag gett sig på henne.

Så varför satte hon inte bara p för det direkt på en gång när hon kände att det gick för långt.

Jag är inte oförstående inför dessa offer som fryser till is av rädsla och därigenom ger bort sin kropp till förövaren men det känns inte applicerbart här.

Hon tillät det ske tillräckligt länge för att det senare skulle gå att anklaga honom.

Hon ger ett otroligt mjäkigt intryck.

Dessa uppgifter om att även penis varit inne i henne har jag bara läst från en användare. Det hade ju gjort sexakten ännu mer avancerad och mer detaljerad.

Tomatkungen nämner en överklagan måste vara inne i dagsläget för att det ska tas vidare. Väldigt märkligt om så inte är fallet, borde ju inte riskera ett strängare straff om det ska vägas in på nytt.

Hade varit intressant med fler utlåtanden och bedömningar.

Är många av oss så snett ute när vi ifrågasätter kvinnan.
Citera
2025-12-15, 03:49
Medlem
Citat:

Om du har domen, kan du dela med dig av den?
Citera
2025-12-15, 04:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Kort och gott förstår jag inte (bland mycket annat) hur hon vid en exakt dragen linje reser sig upp och gå.

Jag får inte intrycket att han på något sätt uppträtt hotfullt eller med hjälp av krafttag gett sig på henne.

Så varför satte hon inte bara p för det direkt på en gång när hon kände att det gick för långt.

Jag är inte oförstående inför dessa offer som fryser till is av rädsla och därigenom ger bort sin kropp till förövaren men det känns inte applicerbart här.

Hon tillät det ske tillräckligt länge för att det senare skulle gå att anklaga honom.

Dessa uppgifter om att även penis varit inne i henne har jag bara läst från en användare. Det hade ju gjort sexakten ännu mer avancerad och mer detaljerad.

Tomatkungen nämner en överklagan måste vara inne i dagsläget för att det ska tas vidare. Väldigt märkligt om så inte är fallet, borde ju inte riskera ett strängare straff om det ska vägas in på nytt.

reagerade med på det, var tvungen fly sitt hem säger nazifeministerna i tråden, jag tycker det hela är en handling som utförs för att förstärka hon är rädd och hotad på något sätt.

Jag har sett kvinnor göra liknande saker som springa iväg när de ser sina ex osv fast de bara ser varandra på långt håll och inget har typ hänt förutom de gått isär.

Mitt intryck i det här fallet är samma som när jag sett det i verkligheten de vill styrka de är rädda eller hotade på något sätt, och de vill det ska vara tydligt med så alla ser, och den där frysningen utgår ju då med.
Citera
2025-12-15, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2

Hon sa nej, sluta upprepade gånger och föste bort hans hand. Enligt skribent som läst domen försökte hon freda sig på detta vis i cirka 10-15 minuter. När han inte hörsammade hennes upprepade nej, sluta och bortfösande av hans händer på dessa 10-15 minuter, så flydde hon sitt hem.

Att fly sitt eget hem mitt I natten är sällan ett förstahandsval, i synnerhet inte för kvinnor. Kvinnor är matade sedan barnsben att undvika att vara ute själva mitt I natten. Betänk också att detta är Umeå. Där är förmodligen kvinnorna extra matade med detta efter Hagamannen.

Så hon försökte få 31-åringen att upphöra med övergreppet i cirka 10-15 minuter. Jag skulle vilja påstå att det är Tillräckligt lång tid för att inse att han kommer inte sluta. Det kommer bli värre. Hon flyr då sitt eget hem. Mitt i natten.

Dvs. Det tog 10-15 minuter för henne att uppleva sitt egna hem som en farligare plats, än vad ute själv mitt I natten som ensam kvinna upplevs vara.

Kort tid snarare. Skulle vilja påstå att det i princip är rätt "direkt".

Oerhört bra att hon kunde handla och först försöka freda sig genom upprepade nej och sedan genom att fly.

Det går att kontakta Tingsrätten i Umeå med målnumret och höra om det är överklagat.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-12-15 kl. 06:47.
Citera
2025-12-15, 07:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hon sa nej, sluta upprepade gånger och föste bort hans hand. Enligt skribent som läst domen försökte hon freda sig på detta vis i cirka 10-15 minuter. När han inte hörsammade hennes upprepade nej, sluta och bortfösande av hans händer på dessa 10-15 minuter, så flydde hon sitt hem.

Att fly sitt eget hem mitt I natten är sällan ett förstahandsval, i synnerhet inte för kvinnor. Kvinnor är matade sedan barnsben att undvika att vara ute själva mitt I natten. Betänk också att detta är Umeå. Där är förmodligen kvinnorna extra matade med detta efter Hagamannen.

Så hon försökte få 31-åringen att upphöra med övergreppet i cirka 10-15 minuter. Jag skulle vilja påstå att det är Tillräckligt lång tid för att inse att han kommer inte sluta. Det kommer bli värre. Hon flyr då sitt eget hem. Mitt i natten.

Dvs. Det tog 10-15 minuter för henne att uppleva sitt egna hem som en farligare plats, än vad ute själv mitt I natten som ensam kvinna upplevs vara.

Kort tid snarare. Skulle vilja påstå att det i princip är rätt "direkt".

Oerhört bra att hon kunde handla och först försöka freda sig genom upprepade nej och sedan genom att fly.

Det går att kontakta Tingsrätten i Umeå med målnumret och höra om det är överklagat.
Du sprider alltså andrahandsuppgifter som du ej tagit del av själv?

Det var modigt gjort gå i god för en person du inte känner.

Du måste vara otroligt lätt att lura om du tar vad en person du inte känner säger som sanning och propagerar 100% för den med.

Det skulle ju kunna tolkas som du sprider falska uppgifter här så tolkar jag det och jagt verkar ej vara ensam om det heller.
Citera
2025-12-15, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talacaris
Men detta är omöjligt att föra en diskussion i längre.

Vad som har hänt enligt dom och media: En man har fört in fingrar i underlivet på en kvinna som sagt nej och försökt fösa bort händerna, och sen kände sig tvungen att fly sitt hem för att freda sig.

Vissa personers version: Hon har, efter planering, drogat honom för att utnyttja honom sexuellt, och därefter falskanmäla för att få ut ett skadestånd.

En livlig fantasi kan vara bra i vissa situationer, men det här är inte en sådan. Jag är förvånad över att ni inte anklagat henne för att vara en häxa, men det kanske bara är en tidsfråga. Men argumentationen verkar hämtad från häxprocessernas tid i alla fall.

Nej hon har efter planering drogat honom och utnyttjat honom sexuellt alternativt har inget sex förekommit, oavsett har hyndan hittat på hela våldtäktsversionen för att få skadestånd
Citera
2025-12-15, 07:34
Medlem
Citat:
Nej, tydligt att det inte var, eftersom hon sa nej, men killen fortsatte, såpass att målsägande var tvungen att lämna sin egen bostad. Det var därför han dömdes för våldtäkt.

Finns noll bevis för det det är ord mot ord och hörsägen skrattretande att framställa det som fakta
Citera
2025-12-15, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
Du sprider alltså andrahandsuppgifter som du ej tagit del av själv?

Det var modigt gjort gå i god för en person du inte känner.

Du måste vara otroligt lätt att lura om du tar vad en person du inte känner säger som sanning och propagerar 100% för den med.

Det skulle ju kunna tolkas som du sprider falska uppgifter här så tolkar jag det och jagt verkar ej vara ensam om det heller.

Tomaten gör inget om än sprider lögner och falska uppgifter detta är inget undantag. Det är ord mot ord och hörsägen finns inga bevis och finns noll anledning att propagera för att hennes version skulle vara troligare än hans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in