Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-09, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
vart någonstans är den 'läskig' ? pissar du i byxorna när du ser snurre sprätt också? eftersom CGIn i serien håller liknande nivå som ett avsnitt av looney tunes. sen bör du inte använda sådant språk som du skulle få en örfil för ute bland folk. dom enda som använder sådant språk på internet är sådana som aldrig gör det ute bland folk.

vad är 'läskigt' med att överförklara något? det finns en anledning att människan är rädd för det okända. det är genetiskt. om du istället överförklarar något tills att du vet vad det tycker om att äta. hur många tänder det har och färgen på dess strumpor? så är det inte längre något okänt.

att du sedan säger att du är 'kräsen' i förhållande till serier. och försöker lyfta fram denna som att den på något som helst vis skulle vara välskriven? är komik på en nivå där man funderar på om du är på riktigt eller en (jävligt) dåligt skriven seriefigur. sedan att du får medhåll från en annan dumskalle?

-----------

btw. du måste ha århundradets jävla otur som lyckats 'falskeligen' bli anklagad för våldtäkt inte en utan TVÅ ggr innan du är knappt 30 fyllda. hänvisar till människor med utländsk härkomst som 'sandneger' | homofob | en pajas till gymbrorsa som tror för att han dragit lite vikter inte längre är samma rädda lilla skitunge som sitter och svär och gapar åt folk i onlinespel på nätet.

sansa dig nu. stäng igen käften din. och ställ dig i ledet där du hör hemma.
Misstänker att du inte är ett fan av serien.... Själv tycker jag det är det (IT) bästa som har gjorts på många år
Citera
2025-12-09, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Misstänker att du inte är ett fan av serien.... Själv tycker jag det är det (IT) bästa som har gjorts på många år

nej. har svårt att se poängen. särskilt som det inte går att berätta en historia framåt. (eftersom i.t. blir utplånad efter sitt andra möte med losers club) och 'i.t.' inte genomgår någon som helst utveckling under hela sin tid på jorden fram till att det möter losers club '1957

och nu i sista avsnittet skall så klart indianerna (som tydligen på något magiskt vis vet allt om vad i.t. är och hur det fungerar) utplånas

man har tagit allt som gjorde i.t. intressant och unik och kokat ner det till ett 'filmmonster' stöpt enligt mall 1A | vilket är synd. jag gillar bill skarsgård. men han är helt fel i rollen som "pennywise" och man saknar helt och hållet de tematiska grunder som king byggde sin bok på (samt som tim curry formade sitt porträtt av "pennywise" efter)

scenen på bensinstationen. och bilden av georgie i tv-filmen från 1990 är till denna dag mer obehaglig än något du hittar i filmerna eller denna serie.

för mig handlar "skräck" om känsla och trovärdighet i det som presenteras. i detta blir man konstant matad med sådant där (åtminstone för mig) den illusionen slås i bitar konstant och det blir nästan komik av det hela
Citera
2025-12-09, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
helt riktigt. i boken är "bob grey" bara ett namn. utan någon koppling till något. serien är enbart mjölkning av "pennywise" karaktären och bygger helt och hållet på dom skitkassa 'skräckfilmerna' från 2017 och 2019

Äsch, jag gillar första. Andra var helt okej men ett måste för att fullfölja allt.
Citera
2025-12-10, 16:33
Medlem
XtraXs avatar
Avsnitt 7

Citera
2025-12-10, 16:48
Medlem
Gillar serien väldigt mycket. Spännande. Ger lite Stranger things-vibbar.

Men avsnitt 7 började segt blev bättre sedan. Problemet är att det började kännas som en helt egen serie. Blev för spretigt och ologiskt. Till exempel det XtraX nämner. Helt obegripligt.

Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Avsnitt 7

Citera
2025-12-10, 16:54
Medlem
Fishy75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Avsnitt 7

Det antyds i avsnitt 6 eller om det är 5 att hon har hållit på ett tag med att ge pennywise massa offer, får se hur de gör senare i serien för att stärka upp karaktären och hennes val. Det kommer väl runt säsong 2 antar jag när de visar mer när hon jobbar på det där mentalsjukhuset istället för den där flashbacken de bara har visat än så länge.
Citera
2025-12-10, 17:41
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishy75
Det antyds i avsnitt 6 eller om det är 5 att hon har hållit på ett tag med att ge pennywise massa offer, får se hur de gör senare i serien för att stärka upp karaktären och hennes val. Det kommer väl runt säsong 2 antar jag när de visar mer när hon jobbar på det där mentalsjukhuset istället för den där flashbacken de bara har visat än så länge.

Ok ok. Men det gick väl ett bra tag efter att Det tog över pennywise tills han träffade dottern igen
Citera
2025-12-13, 00:45
Avstängd
Såg några avsnitt tills jag helt tröttnade.
Verkade mest handla om det vanliga från Hollywood.
Feminism, woke, vita män är elaka rasister medan svarta är snälla och hårt jobbande ambitiösa människor.

Storyn kändes sekundär.

Nä, man känner igen politisk agenda på mils avstånd nu för tiden.
Spyr varje gång jag får det intryckt i ansiktet.
Citera
2025-12-13, 00:59
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Feminism, woke, vita män är elaka rasister medan svarta är snälla och hårt jobbande ambitiösa människor.

Storyn kändes sekundär.

Se avsnitt 7.
Citera
2025-12-14, 14:04
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust

Storyn kändes sekundär.

Fast på den tiden såg det ju ut så.
Rasismen var väldigt utbredd.
Citera
2025-12-14, 23:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Fast på den tiden såg det ju ut så.
Rasismen var väldigt utbredd.

Jo, jag förstår det.
Men nu är det en horror-serie, fantasy.
Så det finns ingen anledning att trycka upp massa woke-propaganda i våra ansikten.
Citera
2025-12-14, 23:23
Medlem
XtraXs avatar
Om det blir en andra säsong och inte Bill orkar med Pennywise mer undra hur de gör då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in