Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-11-25, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Kollat på Youtube, ganska många som gör reaktionsvideor från denna serie.

Tror vi kommer få lära oss mer om Bob Gray i serien. Är han en ren inkarnation av DET? Eller kanske en vanlig person vars kropp på något sätt övertas?

Juniper Hill-kvinnan, visst kallades hon Mrs Kersh, samma person som förvandlas till Pennywise inför Beverly när hon är äldre

Jag är ett fan av boken också. Tycker det är kul att de spinner en serie runt de teman som tas upp i boken, finns mycket att ta av. Lite störigt att kronologin blir lite konstig då filmerna frångick från bokens kronologi, men nu känns det som att serien vill tillbaka till den.

du är en 'fan av boken också' men gör frågeställningar som boken besvarar? nej i.t kan inte ta över kroppar. allt är illusioner. nej bob gray var en person som levde under i.t's tid i derry och som han tog inspirationen om sin pennywise form ifrån.

vad sägs om att du läser boken? istället för att bara vara ett 'fan' av den? är den för svår kanske någon kan förklara den för dig? du kan säkert hitta någon 'reaktionsvideo' på youtube som gör det åt dig
Citera
2025-11-25, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Serien ger och tar mycket hittills, ibland är den riktigt bra och ibland väldigt medioker.

Tycker det är synd att dom gått på gore istället för att göra den läskig, inte ens hela tunnel segmentet och introduktionen av Pennywise var ju det minsta kusligt, och då är jag oftast rätt lättskrämd.

Hela militär storyn börjar bli rätt uttjatad också, hade hellre sett mer utav skumma typer runt om i staden.

muschietti är en sopa av rang att detta var en cashgrab för att mjölka "pennywise" har stått klart sedan den utannonserades
Citera
2025-12-01, 17:38
Medlem
pulverhonungs avatar
Nu börjar det ta fart med Pennywise med i bilden.

Tror den här serien kan bli en riktig höjdare tillslut, eller så blir det helt tvärtom, ser iallafall framemot de kommande säsongerna då dom kommer gå tillbaka ännu längre i tiden.
Citera
2025-12-02, 09:03
Medlem
Amors avatar
Citat:
Nu börjar det ta fart med Pennywise med i bilden.

Tror den här serien kan bli en riktig höjdare tillslut, eller så blir det helt tvärtom, ser iallafall framemot de kommande säsongerna då dom kommer gå tillbaka ännu längre i tiden.
Otroligt mycket bättre än de två filmerna är det i alla fall. Tycker filmerna var för actionfyllda och hetsiga, fångade inte allts DET-känslan. Gillar att de bygger på saker och bakgrundsinformation kring grejer som finns i boken.
Citera
2025-12-02, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Otroligt mycket bättre än de två filmerna är det i alla fall. Tycker filmerna var för actionfyllda och hetsiga, fångade inte allts DET-känslan. Gillar att de bygger på saker och bakgrundsinformation kring grejer som finns i boken.

fast det gör det inte. "bob gray" är inte en person i boken. det är bara ett namn. "mrs kersh" finns inte heller utan är en av i.t's många skapelser. detta är ip mjölkning av karaktären "pennywise" det har väldigt lite att göra med den bok king skrev.

serien bygger överhuvudtaget inte på böckerna. den bygger på dom otroligt usla filmerna som kom '2017 resp '2019
Citera
2025-12-08, 11:13
Medlem
Läste boken för snart ett år sedan, kan inte minnas att där var något i boken om någon Bob Grey, bortsett från i början när han dödar Georgie.

Man förstår ju att entiteten som kallar sig för Pennywise inte är den riktiga Bob Grey. Men kan inte minnas att där är någon förklaring om vem Bob Grey var.

Kommer även ihåg att det som utspelade sig i det senaste avsnittet, så var det politikerna i staden som brände ner tillhållet för de svarta. För de var inte välkomna på stadens pubar. Även att Mike Hanlons morbror såg Pennywise samma natt, i form av en stor fågel.

En av de roligaste scenerna i boken, var när mobbaren Henry Bowers blir avrunkad, av en av sina kompisar på soptippen.

Till en början njuter Henry Bowers, men blir sedan arg och säger till sin kompis att sluta upp med de där bög fasonerna.
Senast redigerad av KnegarenRunar 2025-12-08 kl. 11:25.
Citera
2025-12-08, 15:04
Medlem
pulverhonungs avatar
Ännu ett bra och framförallt brutalt avsnitt, serien börjar utveckla sig till det jag hoppades på, mörk och dyster.
Citera
2025-12-08, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnegarenRunar
Läste boken för snart ett år sedan, kan inte minnas att där var något i boken om någon Bob Grey, bortsett från i början när han dödar Georgie.

Man förstår ju att entiteten som kallar sig för Pennywise inte är den riktiga Bob Grey. Men kan inte minnas att där är någon förklaring om vem Bob Grey var.

helt riktigt. i boken är "bob grey" bara ett namn. utan någon koppling till något. serien är enbart mjölkning av "pennywise" karaktären och bygger helt och hållet på dom skitkassa 'skräckfilmerna' från 2017 och 2019
Citera
2025-12-08, 18:35
Medlem
Citat:
Ännu ett bra och framförallt brutalt avsnitt, serien börjar utveckla sig till det jag hoppades på, mörk och dyster.

'mörk och dyster' ? en berättelse får inte stämning bara för att en massa människor dör på det enda makabra viset efter det andra. welcome to derry har NOLL stämning. att sedan se "pennywise" helt plötsligt bete sig som en dålig jason eller freddy kopia? komplett med kassa oneliners?

patetiskt
Citera
2025-12-08, 20:48
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
väl underbyggd motargumentation. du representerar stolt dina 25iq poäng du lyckats skrapa ihop på din väg genom livet.

om du inte klarar av att argumentera för varför du tycker något är det nog bäst att hålla käft. innan du får hjälp med det av någon.
Din dumma horunge jag skiter väl fullständigt i om serien är accurate i jämförelse med böckerna, jag har inte läst böckerna och kommer aldrig att göra.

Serien är underhållande, spännande, halvt läskig då och då, skarsgård gör ett fantastiskt jobb med Pennywise, det är intressant att se denna råare versionen av clownen i jämförelse med filmerna där han hade blivit svagare, barnskådespelarna är bra, miljön är estetisk, storyn överlag är intressant kommande säsonger i beaktning då de kommer gå tillbaka i tiden.

Var det tillräckligt med motargument? Du sitter och kommenterar om hur felaktig och dålig serien är men får inte svar av någon, ingen bryr sig din jävla tönt.
Citera
2025-12-08, 21:10
Medlem
Citat:
Din dumma horunge jag skiter väl fullständigt i om serien är accurate i jämförelse med böckerna, jag har inte läst böckerna och kommer aldrig att göra.

Serien är underhållande, spännande, halvt läskig då och då, skarsgård gör ett fantastiskt jobb med Pennywise, det är intressant att se denna råare versionen av clownen i jämförelse med filmerna där han hade blivit svagare, barnskådespelarna är bra, miljön är estetisk, storyn överlag är intressant kommande säsonger i beaktning då de kommer gå tillbaka i tiden.

Var det tillräckligt med motargument? Du sitter och kommenterar om hur felaktig och dålig serien är men får inte svar av någon, ingen bryr sig din jävla tönt.

Håller med om allt du skriver och tycker denna serie är den bästa jag har sett på år och dar och ja "dip" är en jävla idiot, ingen bryr sig om hans lallande!
Citera
2025-12-08, 21:22
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Håller med om allt du skriver och tycker denna serie är den bästa jag har sett på år och dar och ja "dip" är en jävla idiot, ingen bryr sig om hans lallande!
Japp, jag är väldigt kräsen när det kommer till serier och tyvärr är det sällsynt att det släpps något bra dessa dagar, HBO tidiga 2000 tal kalibern av serier är förbi men denna har bra med potential, lite seg start men sen tog det verkligen fart och konceptet att dom går bakåt i tiden är intressant, ser mycket framemot säsong 2 och sista avsnittet nästa måndag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in