Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-19, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Hur tolkade du det då? Att IT skulle åka runt och sprida glädje och propagera för HBTQ?

Året är 1962. Rättigheter för svarta och feminism var på tapeten. Vad gör militären? Kämpar för lika rättigheter? Nej, vi släpper loss ett monster för att behålla förtrycket.

Din teori:

Bra analys där. Endast negern visste bättre och riskerade hjältemodigt sitt liv för att stoppa alla vita dumma militärer.

Shaw ville rädda USA från vad han såg som kommande anarki och kaos - inte med det sagt att han gjorde rätt.
Citera
2025-12-20, 13:47
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.
Shaw ville rädda USA från vad han såg som kommande anarki och kaos - inte med det sagt att han gjorde rätt.

Lazy writing. Woke. White man bad.
Hollywood.
Citera
2025-12-20, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Skit serie? Imdb, rottentomatoes och den generella åsikten säger annat.

Är man inte en blödig lite kärring så är det väldigt enkelt att uppskatta hur bra första säsongen av denna serie var.
Vilken hjärndöd NPC du är. Du säger att något är bra bara för att sidor som IMDB och Rotten Tomatoes visar höga betyg. Det är lätt att manipulera siffror, särskilt med tusentals falska konton. Det är en del av marknadsföringen.

Iaf, har blandade åsikter om serien. Gillade 60-tals temat, och introlåten är bra. Älskade så klart alla scener med Pennywise. Han är brutalt ond, men även rolig på ett mörkt sätt, då han vill ställa till med en show med sång och dans bara för att han kan. Bill Skarsgård är grym som alltid. Skrattade när Pennywise blev bitchslappad. Gillade hur slutet knöt ihop storyn med filmerna, att Pennywise vet att han kommer att dö. Jag kunde förstå att militären ville studera DET, men att släppa honom fri var ju rena galenskaper! Riktigt dåligt skrivet.

Men som andra har påpekat, det var gott om anti-white grejer i serien. Vita (vuxna) människor är onda, giriga, rasistiska, och våldsamma. Medans svarta och indianer är modiga, kloka, och goda som löser problem och kämpar för att besegra DET.
Citera
2025-12-20, 22:24
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Vilken hjärndöd NPC du är. Du säger att något är bra bara för att sidor som IMDB och Rotten Tomatoes visar höga betyg. Det är lätt att manipulera siffror, särskilt med tusentals falska konton. Det är en del av marknadsföringen.

Iaf, har blandade åsikter om serien. Gillade 60-tals temat, och introlåten är bra. Älskade så klart alla scener med Pennywise. Han är brutalt ond, men även rolig på ett mörkt sätt, då han vill ställa till med en show med sång och dans bara för att han kan. Bill Skarsgård är grym som alltid. Skrattade när Pennywise blev bitchslappad. Gillade hur slutet knöt ihop storyn med filmerna, att Pennywise vet att han kommer att dö. Jag kunde förstå att militären ville studera DET, men att släppa honom fri var ju rena galenskaper! Riktigt dåligt skrivet.

Men som andra har påpekat, det var gott om anti-white grejer i serien. Vita (vuxna) människor är onda, giriga, rasistiska, och våldsamma. Medans svarta och indianer är modiga, kloka, och goda som löser problem och kämpar för att besegra DET.

Hahaha är väl snarare du som är en npc som sitter och tror att det manipuleras siffror till en tv serie, en npc med en foliehatt på sig, mongo.

Jag sa aldrig att serien är bra pga dennes betyg, jag ifrågasatte kommentaren "skit serie" då JAG anser att den är bra och att den generella åsikten lutar starkt mot att den är bra kontra dålig så objektivt är det uppenbarligen inte en skit serie.

Räcker med att kolla på sociala medier överlag, instagram, TikTok, Reddit etc, apparna som mest folk använder för att se hur den generella åsikten ser ut, jag har inte sett ett enda klagomål angående hur woke serien är och det ser man KONSTANT när en serie faktiskt är woke, då blir dom totalsågade då alla är jävligt trötta på det vid det här lagret.

Är en serie dålig så får den också kritik, både i form av kommentarer och via betyg och här har det enbart blivit positivt, Derry > stranger things om man säger så, det är för fan ingen som sitter och manipulerar siffror till tv serier på imdb hahaha, fan det dummaste som sagts i tråden hittills och det säger en del.
Senast redigerad av pulverhonung 2025-12-20 kl. 22:28.
Citera
2025-12-22, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Men du säger ju själv ” Rörig film och underhålls nivån är väldigt låg. Filmen borde varit mörkare och mer skräck.

Tråden handlar om serien, två helt skilda saker.

Återigen är serien rörig och lider av samma problem som Stranger Things: barnen framställs som hjältar, vilket för mig tar bort mycket av trovärdigheten. Visst hänger filmen och serien ihop – det är ju hela poängen. Serien verkar ha skapats för att ge mer bakgrund och fördjupning kring IT, men resultatet är tyvärr svagt. Precis som i Stranger Things är den tydligt riktad mot en yngre publik, något som märks genomgående i ton, berättande och karaktärsfokus. Jag upplevde serien som riktigt dålig, men det är samtidigt uppenbart att man medvetet siktar in sig på en yngre och mindre kräsen målgrupp.

När du säger att du inte ser någon röd tråd mellan filmerna och serien (med meningar som vi pratar om serien) , så tolkar jag det som att du missat varför serien över huvud taget skapades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in