2025-12-14, 22:28
Medlem
Fan vad sjukt att överleva förintelsen och tro att allt gick bra för dig i 80 år och sen ändå bli dödad av en nazist till slut. Blir gubben fråntagen sin titel som förintelseöverlevare nu?
Citera
2025-12-14, 22:31
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arlington
Om du hatar muslimer/araber så älskar du by default judar… i min bok.

Den majoritet av högermänniskor som finns på FB och hatar araber, ni inser väl att judarna är på er sida?

Bevara Sverige från Islam!

Vad yrar du om? Juden är inte på "vår" sida. De allra flesta judar har ingenting emot att det bor araber i europeiska länder.

Tvärtom så är det deras önskan.
Citera
2025-12-14, 22:31
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Du kan ju gärna få förklara vad som gör mig till ett "korkat djur" via PM så kan jag få höra hur du tolkar judefrågan.

Skulle vara väldigt intressant.
Jag kan ta det här: Att vara jude är att vara anhängare av ideologin judendomen. Judendomen är en kult som påstår att den inbillade rasen "judar" är övermänniskor, som har rätt att våldta, mörda och förslava alla som inte tillhör den inbillade rasen "judar". Det här innebär att om du kallar dig "jude" så skriver du under på de här åsikterna. Du kan ha vilken hudfärg du vill, men för judendomen är åsiktspaketet och lojaliteten med kulten det viktiga. Ta till dig detta, och påstå sedan att "alla judar inte är..." bla bla bla, när det är precis tvärtom: grundförutsättningen för att vara jude att vara just... bla bla bla. Om du inte tror att du är övermänniska som har rätt att våldta, mörda och förslava ickejudar så är du per definition inte jude.

När du fattar detta så kan du prata om att vara "judemedveten". Inte en sekund innan.
Senast redigerad av baggebo1 2025-12-14 kl. 22:34.
Citera
2025-12-14, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arlington
Om du hatar muslimer/araber så älskar du by default judar… i min bok.

Den majoritet av högermänniskor som finns på FB och hatar araber, ni inser väl att judarna är på er sida?

Bevara Sverige från Islam!

Att judar och mussar hatar varandra är en ny grej med historiska mått mätt. Dom varit bundisar sen vissa veteran Rebbes började viska i köpmannens Muhammeds öra närhelst han kunde fly ifrån sin sugar lady Khadijas kontroll.

Islam är t ex en blek kopia av judendomen. Undra varför?

https://archive.org/details/the-jews-of-islam/page/n9/mode/1up

https://culturewars.com/news/jewish-origins-of-islam
Citera
2025-12-14, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Det blir då lätt att civila drabbas av misstag eller som en effekt av motståndet mot en väpnad fiende, inte som ett uttryckligt mål i sig
Ungdomar på en musikfestival eller militär infrastruktur? Bör inte vara så svårt att se skillnaden.
Men det var en dålig gissning från din sida. Titta på utfallet så kanske du förstår syftet.

Men om syftet var "att störa ockupationsmakten", vad tror du att Hamas trodde att reaktionen skulle bli?
Citera
2025-12-14, 22:45
Medlem
Candace Owens skrev i november att hon fått signaler om att en terrorattack skulle utföras under andra veckan i december.
Citera
2025-12-14, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NationsofSweden
Att judar och mussar hatar varandra är en ny grej med historiska mått mätt. Dom varit bundisar sen vissa veteran Rebbes började viska i köpmannens Muhammeds öra närhelst han kunde fly ifrån sin sugar lady Khadijas kontroll.

Islam är t ex en blek kopia av judendomen. Undra varför?

https://archive.org/details/the-jews-of-islam/page/n9/mode/1up

https://culturewars.com/news/jewish-origins-of-islam

Med detta sagt är det tydligt att Islam har mer teologisk institutionaloserade kontrollmekanismer på plats gentemot subversion än Kristendomen dessvärre.
Citera
2025-12-14, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Ungdomar på en musikfestival eller militär infrastruktur? Bör inte vara så svårt att se skillnaden.
Men det var en dålig gissning från din sida. Titta på utfallet så kanske du förstår syftet.

Men om syftet var "att störa ockupationsmakten", vad tror du att Hamas trodde att reaktionen skulle bli?
Jag vet inte om det är lättare än att skilja på journalistar, sjukhus, fn medarbetare, vt-flagge-viftande landsmän och barn... Tydligen är det svårt att skilja på civila och terrorister i just dessa områden av världen?
Citera
2025-12-14, 22:51
Medlem
Citat:
Jag vet inte om det är lättare än att skilja på journalistar, sjukhus, fn medarbetare, vt-flagge-viftande landsmän och barn... Tydligen är det svårt att skilja på civila och terrorister i just dessa områden av världen?
Än en gång, vad var syftet med Hamas attack på civila israeler?
Vi vet att syftet med Israels svar var att slå ut Hamas, till vilket pris som helst.
Citera
2025-12-14, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Än en gång, vad var syftet med Hamas attack på civila israeler?

Låt dom döda varandra och vi andra göra det bästa utav situationen.

Ibland behöver man inte göra det så svårt för sig.

Hamas dödande av israeler fick världen att få upp ögonen på den samlade smutsiga buken som döljts tämligen väl under senaste decennium.

Det kanske rör sig om någon typ av Gudabenådad kraft som vanliga dödliga inte kan greppa... Ännu.
Citera
2025-12-14, 22:57
Medlem
Hellesylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag kan ta det här: Att vara jude är att vara anhängare av ideologin judendomen. Judendomen är en kult som påstår att den inbillade rasen "judar" är övermänniskor, som har rätt att våldta, mörda och förslava alla som inte tillhör den inbillade rasen "judar". Det här innebär att om du kallar dig "jude" så skriver du under på de här åsikterna. Du kan ha vilken hudfärg du vill, men för judendomen är åsiktspaketet och lojaliteten med kulten det viktiga. Ta till dig detta, och påstå sedan att "alla judar inte är..." bla bla bla, när det är precis tvärtom: grundförutsättningen för att vara jude att vara just... bla bla bla. Om du inte tror att du är övermänniska som har rätt att våldta, mörda och förslava ickejudar så är du per definition inte jude.

När du fattar detta så kan du prata om att vara "judemedveten". Inte en sekund innan.

Då förstår man bättre varför denna liste är så lång:

https://en.wikipedia.org/wiki/Expulsions_and_exoduses_of_Jews
Citera
2025-12-14, 22:58
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Du är synnerligen efterbliven om du inte fattar hur Hamas arbetar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in