Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-14, 16:56
Medlem
Det finns en tråd (FB) Två personer skjuter skarpt på Bondi mot judisk tillställning, Sydney 2025-12-14 om själva händelsen.

Här är jag mer intresserad av hur ni judehatare ser på detta. Är gärningsmännen hjältar? Var det rätt att skjuta ihjäl offren för att de var judar?

Jag är själv inte judehatare och tycker all from av terrorism är avskyvärd.
Citera
2025-12-14, 17:00
Medlem
Fettsugnings avatar
Judehatare vet jag inte men sånt här är enbart kontraproduktivt. Utrikesministern i Israel gick genast ut och krävde att Australien skulle förbjuda "antisemitiska" uttryck. Gör bara judarnas offerkofta större och då blir kritik mot judar i allmänhet och sionister i synnerhet än svårare.
Citera
2025-12-14, 17:03
Medlem
Hellesylts avatar
Judarna har förstört hela västvärlden så jag blir inte ledsen eller upprörd över detta.
Citera
2025-12-14, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt
Judarna har förstört hela västvärlden så jag blir inte ledsen eller upprörd över detta.

BS. Det som förstör väst är att idiotiska politiker tar släppt i muslimer.
Citera
2025-12-14, 17:09
Medlem
StorFetAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
BS. Det som förstör väst är att idiotiska politiker tar släppt i muslimer.
Idioter? Nä, de vet precis vad de gör, å i vanlig ordning är det bankirerna och slumvärdarna som skrattar hela vägen till banken, politikerna får lite brödsmulor i pengar för att förråda landet och skattebetalarna tar notan.
Citera
2025-12-14, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Det finns en tråd (FB) Två personer skjuter skarpt på Bondi mot judisk tillställning, Sydney 2025-12-14 om själva händelsen.

Här är jag mer intresserad av hur ni judehatare ser på detta. Är gärningsmännen hjältar? Var det rätt att skjuta ihjäl offren för att de var judar?

Fruktansvärt brott i Australien. Dock måste man i diskussionen hålla proportionaliteten och sätta dessa mord i relation till de mord där Israel systematiskt dödar barn, kvinnor och äldre i en helt annan skala och omfattning. Bara antalet dödade barn är ju en faktor 2 000 gånger värre.

Det som skrämmer mig är när vi värderar dessa liv högre än de barn i Gaza som lemlästas och förvägras mat och vatten av Israel.
Citera
2025-12-14, 17:18
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Fruktansvärt brott i Australien. Dock måste man i diskussionen hålla proportionaliteten och sätta dessa mord i relation till de mord där Israel systematiskt dödar barn, kvinnor och äldre i en helt annan skala och omfattning. Bara antalet dödade barn är ju en faktor 2 000 gånger värre.

Det som skrämmer mig är när vi värderar dessa liv högre än de barn i Gaza som lemlästas och förvägras mat och vatten av Israel.

Hänger inte riktigt med nu. Om jag dödar 11 stycken babbestiner på nästa palestinademonstration så ska det sättas i relation till alla terrorbrott som palestinierna orsakat?
Citera
2025-12-14, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Hänger inte riktigt med nu. Om jag dödar 11 stycken babbestiner på nästa palestinademonstration så ska det sättas i relation till alla terrorbrott som palestinierna orsakat?
Det är du som inte hänger med.. Det är terrorsekten IDF som slaktat 20.000 barn.. Sen kan ju vissa idioter skylla alla de morden på några fåtal mördade på ett rave-party av amatör-terroristerna Hamas. Men det visar bara vilken oerhört låg moralisk och intellektuell nivå man ligger på när man försvarar mördar-regimen i Knesset.
Citera
2025-12-14, 17:31
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Det är du som inte hänger med.. Det är terrorsekten IDF som slaktat 20.000 barn.. Sen kan ju vissa idioter skylla alla de morden på några fåtal mördade på ett rave-party av amatör-terroristerna Hamas. Men det visar bara vilken oerhört låg moralisk och intellektuell nivå man ligger på när man försvarar mördar-regimen i Knesset.

Och två tredjedelar av dessa barn var pojkar i åldern 13-17. Hamas rekryterar från 13 års ålder.

Frågan kvarstår. Är det rimligt att döda palestinier i Sverige för terrorbrott som palestinier utfört i andra delar av världen?
Citera
2025-12-14, 17:53
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum

Att döda människor på det här sättet är oftast kontraproduktivt, i slutändan kommer judisk makt att utnyttja detta för att inskränka på allas våra friheter. Så nej, det är knappast något jag firar.

Men å andra sidan sörjer jag inte mer än vad regimliberaler skulle gjort om det hade varit "nazister" som blivit dödade.
Citera
2025-12-14, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Och två tredjedelar av dessa barn var pojkar i åldern 13-17. Hamas rekryterar från 13 års ålder.

Frågan kvarstår. Är det rimligt att döda palestinier i Sverige för terrorbrott som palestinier utfört i andra delar av världen?
Det är viktigt att skilja mellan känslomässiga argument och fakta, jag tycker du verkar ha någon form av inhuman personlighetstörning. Att säga att 2/3 av barnen var terrorister = legitima att dödas är helt felaktigt. Det finns ingen pålitlig verifierad källa som visar att en så stor andel av barn i Gaza är aktiva stridande eller terrorister. Faktum är att det finns stor osäkerhet kring dödssiffrorna, och flera internationella organisationer, inklusive UNICEF och FN, rapporterar att en betydande andel av de dödade är barn, men de är civila och inte stridande.

Och jag svarar igen efters om det tydligen inte gick fram förra gången för dig...

Nej, det är inte rimligt att mörda människor i Sverige (eller någon annanstans) för terrorbrott utförda i andra delar av världen (säg detta till Mossad :-( ). Att förespråka eller rättfärdiga våld mot civila, inklusive barn, strider mot både moral och internationell rätt. Men du verkar sakna både moral och respekt för internationella lagar och regler.
Citera
2025-12-14, 18:00
Medlem
Är du säker på att det är bara judar som har dödats? Det finns också icke judar som går till Bondi Beach.

Jag stöttar judarna personligen och i synnerlighet efter jag har sett vilka djur dom har med att göra efter 7 oktober.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in