Tror de flesta här på flashback vet vad Aftonbladet är för något..
Men eftersom du tror på det så står det något längre ner att skolpersonalen tog beslutet att åka till hemmet tidigt på tisdagsmorgonen..
Hur får du det med din argumentation att han var i skolan på måndagen..
Det står tydligt och klart att pojken har varit borta en hel del dag..
En timme på tisdagsmorgonen är inte en hel dag...
Du behöver inte svara, du har verkligen bevisat tillräckligt med desinformation och räcker därtill..
Av det som framkommer verkar modern handlat i desperation. Hon såg inte någon framtid.
I Sverige har vi stora problem med att om vi råkar göra ett misstag kan man vara körd för resten av livet. Privata företag lånar ut pengar till höger och vänster och sedan driver staten in skulden (om den inte betalas). Är det inte lite märkligt?
Borde inte större ansvar ligga på företag att inte låna ut pengar i den utsträckningen de gör?
Sen kan det ju handla om skulder till staten också och där är ju staten först i kön hos kronofogden.
Men visst har den enskilda individen ett ansvar men det skulle vara intressant att höra mer om skuldernas uppkomst!
Kommer vi se mer självmord/ utlkade självmord nu när a-kassan försämrats?
Ja, det är för lätt att låna ut pengar och ge krediter till höger och vänster nu för tiden. Det borde ses över.
En annan sak som borde ha setts över för länge sedan är att staten håller på och utgår från att gifta/sambor har gemensam ekonomi som båda har tillgång till och täcker upp för varandra helt urskiljningslöst.
Varje vuxen individ ska givetvis ansvara för sin egen ekonomi och bära sina egna kostnader. Sjukt att man kan drabbas av att ens fru/sambo tar lån, skulder, tappar inkomst etc.
Håll dig till sak för helvete...
Jag har sagt att det är Hanson och Ritmer är de som styr i Hörby kommun..
Du håller fortfarande på med desinformation som vanligt..
Du vet inte ett jäkla dugg överhuvudtaget...
När fan har vi andra börjat tro på vad media babblar om...
Bara du troligtvis då du sitter och spelar Allan Ballan och är VM här på flashback...
Dessutom säger att ens läkare har ställt fel diagnos, säger ju en hel del hur det står till på kontoret...
Jag är väldigt tacksam om du kan sluta med desinformation det jag citerar till andra...
Besserwissers fasoner kan du hålla på med på andra plattformar...
Du har bara argumenterat mot flera i trådarna, vilket gör att folk slutar att skriva..
Du vet inte något i något forum utan bara argumenterar emot och spelar Allan Ballan och Besserwisser...
Förstår inte vad du håller på med!
Jag vet inte hur styret ser ut i Hörby, men här har ju en kommundirektör uttalat sig.
Varför räcker inte det? Hon har ju tydligen blivit utsedd att föra talan utåt.
Vad är problemet?
Det är obehagligt att läsa alla mobbarinlägg mot mamman, ingen av oss vet ju säkert vad som ligger bakom detta. Tror inte att någon människa väljer denna utväg utan anledning.
Jag beklagar djupt det inträffade och önskar ingen människa detta slut.
Det är väl fan inte konstigt att folk lackar ur på en människa som mördat sitt eget barn? Spelar väl ingen roll vilka bakomliggande motiv hon än må ha haft, det är fullkomligt oacceptabelt att mörda barn ändå.
Betydligt mer obehagligt/upprörande är det väl med alla "mobbarinlägg" mot pappan? Av allt att döma har han inte haft någonting med mordet att göra, utan han är en förälder vars enda barn just blivit mördat. Ändå ska han misstänkliggöras och anklagas för allt från att iscensatt självmordet (och alltså varit den egentliga mördaren) till att ha misshandlat mamman, utövat "ekonomiskt våld" mot henne eller varit otrogen. Precis allt är grundlösa spekulationer och tråd-påhitt som inte backas upp av några som helst framkomna fakta.
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Farsan vet nog mer om skulderna, vem vet kanske farsan som satt dom i den ekonomiska knipan.
Eller kanske var det hon själv som gjorde det? Än så länge finns ingenting som pekar särskilt i riktning mot honom.
Det är obehagligt att läsa alla mobbarinlägg mot mamman, ingen av oss vet ju säkert vad som ligger bakom detta. Tror inte att någon människa väljer denna utväg utan anledning.
Jag beklagar djupt det inträffade och önskar ingen människa detta slut.
Ja du...
Sådana finns tyvärr överallt som vänder kappan efter vinden när de tror att de har facit i handen...
Är likadant i början på tråden angående när det kom fram vem pappan är...
Då dök de verkliga lågbegåvade upp...
Säger precis som du att vi vet inte varför det hände..
Det är egentligen det enda jag vill veta...
Tror att de flesta som har empati tycker att detta är sorgligt överlag...
Tror de flesta här på flashback vet vad Aftonbladet är för något..
Men eftersom du tror på det så står det något längre ner att skolpersonalen tog beslutet att åka till hemmet tidigt på tisdagsmorgonen..
Hur får du det med din argumentation att han var i skolan på måndagen..
Det står tydligt och klart att pojken har varit borta en hel del dag..
En timme på tisdagsmorgonen är inte en hel dag...
Du behöver inte svara, du har verkligen bevisat tillräckligt med desinformation och räcker därtill..
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostman666
Håll dig till sak för helvete...
Jag har sagt att det är Hanson och Ritmer är de som styr i Hörby kommun..
Du håller fortfarande på med desinformation som vanligt..
Du vet inte ett jäkla dugg överhuvudtaget...
När fan har vi andra börjat tro på vad media babblar om...
Bara du troligtvis då du sitter och spelar Allan Ballan och är VM här på flashback...
Dessutom säger att ens läkare har ställt fel diagnos, säger ju en hel del hur det står till på kontoret...
Jag är väldigt tacksam om du kan sluta med desinformation det jag citerar till andra...
Besserwissers fasoner kan du hålla på med på andra plattformar...
Du har bara argumenterat mot flera i trådarna, vilket gör att folk slutar att skriva..
Du vet inte något i något forum utan bara argumenterar emot och spelar Allan Ballan och Besserwisser...
Nu quotade du inlägget som handlar om hennes 900 000krs skuld som nyss börjat löneutmätas.
Den vi ljög om enligt dig.
Fattar inte vad som är fel med dig?
Driver du, eller är du verkligen så här trög?
Ska du kommentera om huruvida han var där i måndags eller inte får du länka till rätt artikel, ta och läsa den och sen begrunda om vi ska tro på dina "vänner" (Molgan?) eller om vi ska tro på Kommundirektören Linda Strand.
Jag är övertygad om att nästan alla i tråden hellre tror på fakta från kommundirektören än på ett troll på FB som inte gör annat än sprider desinformation och förpestar tråden.
När du blir påkommen med din desinformation kommer istället påhoppen på personen som sätter dig på plats.
I denna tråd är det tydligen jag, i andra trådar andra skribenter som tröttnat på ditt skitsnack.
Inser du inte att det är lönlöst att försöka få det till att det är jag som kommer med desinformation när jag t.om länkar och citerar källan.
Inser du inte att alla här ser vilken clown du är, när du försöker anklaga andra för desinformation när det är du själv som vägrar ta in fakta utan bara fortsätter tugga ditt skitsnack.
"Det finns ingen Linda Strand"
"Mamman har inga skulder"
"Mina kompisar vet minsann bäst"
Buhu Buhu
Eftersom du är så otroligt nyfiken på mina diagnoser och varför jag var feldiagnostiserad, så att du spammar både här och i PM om det ska jag ta det lite snabbt även om det är otroligt OT för tråden.
(Spolier)
Feldiagnos: 30 års ätstörningar (bulimi) med kräkningar upp till 10 ggr om dagen.
30 års terapi i form av psykolog, gruppterapi på ätstörningsenheten m.m, testat de flesta antidepp på marknaden (läkares ordinationer så klart)
Till slut blev jag ett "hopplöst fall" och fick istället fortsätta ha samtal med en "samtalare" på psyk en gång varannan vecka. (2015)
Runt 2019 tyckte hon jag skulle göra en NPF utredning för att utesluta det då min dotter har Autism 1.
2020 gjordes utredningen och läkaren kunde redan efter 5 min se vart det lutade.
Rätt diagnos: På sommaren 2020 fick jag diagnoserna ADHD kombinerad medelsvår, och Autism 1 (dvs dåtidens Aspergers)
Sen dag 1 med centralstimulanta har jag varit helt "frisk" från ätstörningarna.
Inga hetsätningar, inga kräkningar, ingen nattsvart ångest.
INGEN läkare eller psykolog (med erfarenhet inom ätstörningar) har någonsin kopplat att ätstörningarna egentligen bara var en biverkning på obehandlad ADHD. (Dopamin)
Läkare och psykologer inom NPF diagnoser vet däremot kopplingen (egen research när jag fick mina diagnoser) och i tex USA ges redan Elvanse till patienter med Bulimi.
Vilket är i sig ganska sjukt då vetskapen om kopplingen borde finnas hos just ätstörningsläkare/psykologer.
Jag har fått kompensation från LÖF för feldiagnoseringen, men kroppen och psyket satte sina spår så jag har sjukersättning på lägsta nivå ( så ja, jag vet hur det är att leva på existensminimum, men då jag prioriterar rätt saker (barnen) så vill jag nog påstå att man kan leva ganska "rikt" ändå.)
Jag tror att pappan drog iväg och träffat en annan kvinna..
Vilket mamman kom i en panik situation som utlöste en desperat situation och blev totalt livsfarlig och galen..
Men att ta livet av sitt barn på 10år är makabert...
Skulder har inte med detta att göra överhuvudtaget..
Är en trådsanning ifrån en massa barnungar...
Detta är något mer allvarligt då hon var etnisk svensk medborgare uppfödd i Kallinge och pojken föddes i Sverige..
Pappan har levt enligt våra seder..
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostman666
Korrekt...
Hans vänner hyllade honom för det...
På vilket vis menar du ”enligt våra seder”?
Och vad hyllade de honom för? Att han fick en son?
Förstår inte vad du håller på med!
Jag vet inte hur styret ser ut i Hörby, men här har ju en kommundirektör uttalat sig.
Varför räcker inte det? Hon har ju tydligen blivit utsedd att föra talan utåt.
Vad är problemet?
Ändå ska han misstänkliggöras och anklagas för allt från att iscensatt självmordet (och alltså varit den egentliga mördaren) till att ha misshandlat mamman, utövat "ekonomiskt våld" mot henne eller varit otrogen.
Du tolkar det på ditt vis. ”Våld i nära relation” behöver inte betyda fysiskt våld. Det kan vara uteslutande ekonomiskt våld. Våld uppträder i så många olika former.
Har inte sett ngn här som påstår att han skulle slagit mamman el. barnet.
Däremot finns det frågetecken runt ekonomin & hur de levt.
Visst vore det intressant att veta varför det hände, vilka de bakomliggande skälen var.
Men handen på hjärtat - finns det egentligen något enda skäl som duger som ursäkt för den här mammans mord på sin son? Eller som kan förmildra brottet?
För en sannolikt psykiskt inte svårt sjuk förälder finns det ju aldrig några ursäkter för att ta livet av sitt barn i ett land med stort socialt skyddnät och dessutom, som här, en andra vårdnadshavare i livet.
Aldrig.
Det mamman här har gjort mot sonen, precis som mamman som ställde sig med barnen på spåret och mamman i Gårdsten, Dalaröpappan, stenbrottspappan eller pappan som sköt sina barn och sedan sig själv i Sala, pappan som kvävde och ströp sina döttrar och hustrun i Bjärred osv - allt är utryck för mänsklig ondska.
Föräldrar äger inte sina barn. Vill en vuxen inte leva längre kan denne fatta beslut om att avsluta för sin egen del. Men att samtidigt då mörda någon annan - ett barn med hela livet framför sig - är bara självisk ondska.
Senast redigerad av coli 2025-12-14 kl. 17:16.
”Måste” hon ha fått det? Varför? Inte alla som går med på att ge bort sina pengar hur som helst, och framför allt inte alla som har mage att be om det.
Sen kan ju en extra person i familjen snarare innebära ökade kostnader, beroende på vad denne har för vanor.
Ge bort dina pengar hur som helst?? Han verkar vara far t barnet och är därmed underhållsansvarig. Har dom sen bott ihop kan visserligen hon betalat precis allt men det verkar ju konstigt och isf har hon väl fått en del bidrag? Ja onekligen har ju nånting kostat väldigt mycket
Ge bort dina pengar hur som helst?? Han verkar vara far t barnet och är därmed underhållsansvarig. Har dom sen bott ihop kan visserligen hon betalat precis allt men det verkar ju konstigt och isf har hon väl fått en del bidrag? Ja onekligen har ju nånting kostat väldigt mycket
Hur skulle hon kunnat få några bidrag? Hon har ju iaf fått 1/2 barnbidrag på 625:- / mån om de inte bestämt att det ska utbetalas till honom. Om de kommit överens att hon ska ha det är det 1.250:- / mån.
1) Bostadsbidrag kan hon inte få då han är folkbokförd på adressen & tjänar hyggligt.
2) Underhållstöd el. underhållsbidrag kan hon inte få eftersom han står skriven på adressen.
3) Försörjningsstöd går inte heller pga samma skäl som punkt 1.