2025-12-14, 01:07
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Vet du om pappan pendlar? mellan Hörby o annan ort ? Arbetar skift?
Övernattar på annan ort ibland?
Såg av en händelse tidigare i dag om deras bilar när jag sökte om bilskatten att hans körsträcka per år är ca 600 mil/år och hennes är det dubbla ca 1 300/år.

Så nej troligtvis pendlar han inte då körsträckan borde ligga mycket högre, oavsett vilken bil han kör.
Citera
2025-12-14, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Vart får du bedrägeri ifrån

Läs mitt senaste inlägg så kanske du förstår vad det var vi diskuterade.
ja tack jag är med.
Den du argumenterat med, verkar anse att orsaken till denna tragedi
-inte handlar om ekonomisk skuld, eller att pappan står skriven på mammans adress.
Citera
2025-12-14, 01:10
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
ja tack jag är med.
Den du argumenterat med, verkar anse att orsaken till denna tragedi
-inte handlar om ekonomisk skuld, eller att pappan står skriven på mammans adress.
Ja förlåt, jag editate mitt inlägg förut när jag insåg att du inte var Ghost
Citera
2025-12-14, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Såg av en händelse tidigare i dag om deras bilar när jag sökte om bilskatten att hans körsträcka per år är ca 600 mil/år och hennes är det dubbla ca 1 300/år.

Så nej troligtvis pendlar han inte då körsträckan borde ligga mycket högre, oavsett vilken bil han kör.

Han kan kanske ha företagsbil, leasingbil? Har ingen aning var han arbetar ,har det kommit fram överhuvudtaget isf har jag missat det,
Citera
2025-12-14, 01:18
Bannlyst
Citat:
Förstår ditt resonemang. Så vad tänker du att orsaken är? Mamman stora skuld o att pappan skulle bli anmäld för bedrägeri?

Jag tror att pappan drog iväg och träffat en annan kvinna..
Vilket mamman kom i en panik situation som utlöste en desperat situation och blev totalt livsfarlig och galen..

Men att ta livet av sitt barn på 10år är makabert...

Skulder har inte med detta att göra överhuvudtaget..
Är en trådsanning ifrån en massa barnungar...

Detta är något mer allvarligt då hon var etnisk svensk medborgare uppfödd i Kallinge och pojken föddes i Sverige..

Pappan har levt enligt våra seder..
Citera
2025-12-14, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostman666
Jag tror att pappan drog iväg och träffat en annan kvinna..
Vilket mamman kom i en panik situation som utlöste en desperat situation och blev totalt livsfarlig och galen..

Men att ta livet av sitt barn på 10år är makabert...

Skulder har inte med detta att göra överhuvudtaget..
Är en trådsanning ifrån en massa barnungar...

Detta är något mer allvarligt då hon var etnisk svensk medborgare uppfödd i Kallinge och pojken föddes i Sverige..

Pappan har levt enligt våra seder..
ok. ja jag tänker att den skuld som diskuterats, egentligen inte borde vara ett problem, pappan hade ett välbetalt arbete och tillsammans hade de båda kunnat lösa problemet.
Det är inte flera miljoner .
Du kan så klart ha helt rätt. Inte hon som träffat en ny, det kanske tillochmed var kronofogd-personal som grannen såg.
Har du rätt i ditt antagande så är det bittert för pappan. Mycket hemskt, sonen kanske tiggde dyra jul-klappar och visste inte att mamman var skör.
Pappan kvalar in som svensk, du vet 50 års krisen..
Senast redigerad av moshes 2025-12-14 kl. 01:39.
Citera
2025-12-14, 01:41
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Han kan kanske ha företagsbil, leasingbil? Har ingen aning var han arbetar ,har det kommit fram överhuvudtaget isf har jag missat det,
Minns ett inlägg för två-tre dagar sedan att han han skulle jobba nära hemmet. Vad som kommit fram är att det ska vara Volvo i Hörby.
Senast redigerad av exoticspice 2025-12-14 kl. 01:53.
Citera
2025-12-14, 01:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Förstår inte riktigt ditt resonemang. Den jag svarade påstod att mannen gått till jobbet i två dagar efter att de dött, därav mitt svar. Vem har pratat om en timme??

Den 10-årige pojken var i skolan som vanligt på måndagen. På tisdagen saknades han i skolan. Skolpersonalen reagerade, sökte utan framgång familjen, varefter polisen kontaktades. Med hjälp av låssmed gick polisen in, hittade de båda döda varefter mannen greps på sitt jobb - tydligen omkring halv två på eftermiddagen. Han hade väl hunnit vara på jobbet i runt 5 timmar på tisdagen innan polisen avbröt hans jobb.

Men fatta..
Detta är ren fakta som kommer ifrån skolan och inte kommunen eller media eller fjanteri i tråden..

Enkel matematik nu...
Skolpersonal söker vårdnadshavarna en hel dag utan att få svar överhuvudtaget......
X=1dag vilket betyder en hel skoldag.
X= väldigt tidigt på tisdagsmorgonen så är pojken inte i skolan. Därför beger sig skolpersonal till bostaden och fortsätter att ringa bägge vårdnadshavare men inte något svar, sen bankar och ringer på dörren men inte något gensvar...
X= Är 1-2 tim på tisdag morgon inte en hel dag..
X= Nu förstår du att pojken var inte i skolan på måndagen...

X2= varför har inte pappan svarat på samtal och sms ifrån skolan överhuvudtaget sedan måndagen..
Citera
2025-12-14, 01:51
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Minns ett inlägg för två-tre dagar sedan att han han skulle jobba nära hemmet. Vad som kommit fram är är att det ska vara Volvo i Hörby.
Volvo är bara en trådsanning än så länge.
Citera
2025-12-14, 01:57
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Förstår inte riktigt ditt resonemang. Den jag svarade påstod att mannen gått till jobbet i två dagar efter att de dött, därav mitt svar. Vem har pratat om en timme??

Den 10-årige pojken var i skolan som vanligt på måndagen. På tisdagen saknades han i skolan. Skolpersonalen reagerade, sökte utan framgång familjen, varefter polisen kontaktades. Med hjälp av låssmed gick polisen in, hittade de båda döda varefter mannen greps på sitt jobb - tydligen omkring halv två på eftermiddagen. Han hade väl hunnit vara på jobbet i runt 5 timmar på tisdagen innan polisen avbröt hans jobb.
Det du skriver är helt korrekt.
Den du quotar vägrar dock att inse att hen har fel.
Citera
2025-12-14, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Volvo är bara en trådsanning än så länge.

Det är en libanesisk göteborgare som inte ens stavar namnet likadant som arbetar på Volvo.
Citera
2025-12-14, 02:01
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Det är en libanesisk göteborgare som inte ens stavar namnet likadant som arbetar på Volvo.
Exakt.

Men när man påpekar det så får man till svar:
"Tittar du på andra plattformar så ser du att folk inte använder sina korrekta namn."

Ofta man skriver fel namn på tex Linkedin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in