2025-12-14, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jag pratar om våldsbrott. Inte hittepåbrott som HMF. Matematiken är rätt enkel. Invandrare skulle aldrig våldta en invandrartjej eftersom då vet de att de får hela tjocka släkten efter sig. Därför ger de sig bara på svenska tjejer eftersom där vet de att svensken försöker sig på den lagliga vägen och att om de mot förmodan blir fälllda så får de ändå korta straff.

Jag tror inte BRO ens skulle utreda hatbrott mot svenskar precis som att svenskar inte anses kunna utsättas för HMF.

Angående det första stycket så utgör ju INTE det ett hatbrott. Läs på lite är du snäll!

BRÅ (inte "BRO") har inte "utrett" någonting. Dom har gått efter de hatbrott som polisanmälts under året 2024.

/Slutligen ber jag dig att hålla dig till ämnet och svara på det jag faktiskt skrev. Jag har nämligen genomskådat dina fokusförskjutningar för längesen...
Citera
2025-12-14, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Man blir inte traumatiserad av en smäll på käften, det vet alla som någonsin mottagit en. Däremot är det inte så trevligt, alldeles oavsett vad motivet är.
Jo, det är rätt vanligt att folk blir traumatiserade av det.
Citera
2025-12-14, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Det är också av en sådan situation och ämne där man behöver sätta sig in i många olika punkter för att kunna ta del av vad som händer i tråden. Vill ni inte göra det så ber jag er lämna tråden med en gång för att svara i någon av de andra hundra trådarna på forumet där ämnet som behandlats är mindre komplicerat och lättbemött.
Det är ju rätt hög ironi här. Det märks ju genomgående i tråden att du inte är speciellt insatt alls utan mest bara vill skrika ut din frustration över saker du inte förstår.
Citera
2025-12-14, 11:36
Medlem
Citat:
Ytterst få fall? Skitsnack. Det är betydligt fler fall än vad det är invandrare som blir attackerade av nazister. Ikeamördaren valde ut sina offer för att de såg svenska ut. De svenska tonåringar som blev rånade, tvingade att klä av sig nakna och pissade i munnen blev det för att de var svenskar. Alla tjejer som våldtas av invandrare är svenskar eftersom blattarna aldrig skulle komma på tanken att våldta någon av deras eget ursprung eftersom de vet vilka repressioner de skulle drabbas av från offrens familjer då.
Varför tar du upp det? Att välja ut ett offer utifrån risken för repressalier har inget med hatbrott att göra.

Citat:
Jag tror inte BRO ens skulle utreda hatbrott mot svenskar precis som att svenskar inte anses kunna utsättas för HMF.
BRO? Är det BRÅ du menar?
Senast redigerad av KamerunHunter 2025-12-14 kl. 11:53.
Citera
2025-12-14, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Om jag inte missminner mig har vi tagit bort straff/mängdrabatten så det är väl det vi börjar se effekterna på nu?
Du missminner dig. Mängdrabatten har inte tagits bort, och det kommer den aldrig göras heller. Alla som har förmåga till lite nyanstänkande förstår varför det skulle vara helt orimligt att ta bort den.

Det finns en anledning att den existerar i alla moderna demokratier.
Senast redigerad av KamerunHunter 2025-12-14 kl. 11:44.
Citera
2025-12-14, 12:03
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Angående det första stycket så utgör ju INTE det ett hatbrott. Läs på lite är du snäll!

BRÅ (inte "BRO") har inte "utrett" någonting. Dom har gått efter de hatbrott som polisanmälts under året 2024.

/Slutligen ber jag dig att hålla dig till ämnet och svara på det jag faktiskt skrev. Jag har nämligen genomskådat dina fokusförskjutningar för längesen...

Det kanske inte räknas som ett hatbrott juridiskt, men det är ju ett brott som är riktat mot svensken för att den är svensk.
Citera
2025-12-14, 12:04
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Du missminner dig. Mängdrabatten har inte tagits bort, och det kommer den aldrig göras heller. Alla som har förmåga till lite nyanstänkande förstår varför det skulle vara helt orimligt att ta bort den.

Det finns en anledning att den existerar i alla moderna demokratier.

Källa på att den existerar i alla moderna demokratier? Räknas inte USA som en modern demokrati enligt dig?
Citera
2025-12-14, 12:05
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Varför tar du upp det? Att välja ut ett offer utifrån risken för repressalier har inget med hatbrott att göra.

BRO? Är det BRÅ du menar?

Se ovan. Ja, naturligtvis menade jag BRÅ.
Citera
2025-12-14, 12:55
Medlem
Citat:
Källa på att den existerar i alla moderna demokratier? Räknas inte USA som en modern demokrati enligt dig?
Just USA brukar jag räkna som världens rikaste u-land. De är rätt efterblivna i största allmänhet. Och oavsett om du håller med om det eller inte så är de väldigt ofta undantaget som bekräftar regeln när man ska jämföra moderna demokratier.

Men jo, även USA har det konceptet. De har möjligheten att frångå det, men det att de tillämpar mängdrabatt är definitivt inget sällsynt undantag.

Citat:
Se ovan. Ja, naturligtvis menade jag BRÅ.
Du svarade inte på frågan om varför du tog upp exemplet med invandrare som våldtar svenskar för att de är rädda för vad som skulle hända om de våldtog någon av "sina egna" och vad det har med hatbrott att göra.

EDIT: Ok, med "se ovan" menade du ett inlägg ännu högre upp. Men jag tycker inte riktigt det är ett tillfredsställande svar på frågan om varför du tar upp det.
Senast redigerad av KamerunHunter 2025-12-14 kl. 13:00.
Citera
2025-12-14, 12:58
Medlem
LKKINGENs avatar
Förstår inte varför dessa lagar inte bara gäller för svenskar, vem bryr sig om de andra?
Citera
2025-12-14, 13:01
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Visst är USA en modern demokrati, legaliserad korruption i from av så kallade lobbyister och när någon vinner med 51 % av rösterna lämnas 49% av befolkning i händerna på de som de inte vill se styra över dom.
Sen mitt i allt så är det uppenbart att presidenten bara är en galjonsfigur då de stora agendorna aldrig förändras oavsett vem som sitter i Ovala kontoret.
Citera
2025-12-14, 13:02
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Just USA brukar jag räkna som världens rikaste u-land. De är rätt efterblivna i största allmänhet. Och oavsett om du håller med om det eller inte så är de väldigt ofta undantaget som bekräftar regeln när man ska jämföra moderna demokratier.

Men jo, även USA har det konceptet. De har möjligheten att frångå det, men det att de tillämpar mängdrabatt är definitivt inget sällsynt undantag.

Du svarade inte på frågan om varför du tog upp exemplet med invandrare som våldtar svenskar för att de är rädda för vad som skulle hända om de våldtog någon av "sina egna" och vad det har med hatbrott att göra.

Varför ljuger du? USA har snarare tvärtom. Där plusas straffen för alla brotten på varandra och så döms du till den sammanlagda strafftiden.

Jag efterfrågar fortfarande källa på att "alla moderna demokratier" tillämpar mängdrabatt.

Jag ville mest belysa att svenskar är mer utsatta för brott mot av invandrare än tvärtom. Hatbrott mot invandrare är en extremt liten företeelse i Sverige idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in