Citat:
Ja precis. Enda anledningarna jag kan se att gå med på det frivilligt är: 1. Att man tjänar något på det (löften om att få något man vill ha). Eller 2. Att man känner sig pressad/hotad att bli avslöjad med något som man inte vill att det ska komma fram, till t ex Polis, föräldrar, pojkvän eller kompisar.
Citat:
Att spruta någon man inte känner eller har en relation till i ansiktet PÅ EN KROGTOA, säger en hel del om honom. Man har nog både konsumerat en hel del sunkporr och har en fullkomligt rutten människosyn, när man väljer att göra det på en ungdom som inte ens är myndig.
MÄ i detta fall använder också ordet knulla i förhör, inte att han våldtog. Vet inte om det beror på ålder men i mina öron låter det konstigt att beskriva det med de orden hon använder. om hon blivit våldtagen.
Om vi bortser från det moraliskt olämpliga med att ragga på/ha sex med unga tjejer (laglig ålder) så är det ju faktiskt inte brottsligt.
Det finns omständigheter i det här fallet som är väldigt märkliga.
Vad är det som tydligt (utom rimligt tvivel) tyder på att en våldtäkt har begåtts i detta fallet?
(Bortse från vad du tycker om Josef). Se bara objektivt på vad som framkommit.
Jag har inte en aning om vem Josef är eller MÄ. Är intresserad av hur man med vad som framkommer gör slutsatsen att det utan rimligt tvivel varit en våldtäkt?
Räcker det faktum att den dömde inte har frågat rakt ut om de ska ha sex? Är det det som fäller avgörandet att det inte har uttalats på det sättet?
Om vi bortser från det moraliskt olämpliga med att ragga på/ha sex med unga tjejer (laglig ålder) så är det ju faktiskt inte brottsligt.
Det finns omständigheter i det här fallet som är väldigt märkliga.
Vad är det som tydligt (utom rimligt tvivel) tyder på att en våldtäkt har begåtts i detta fallet?
(Bortse från vad du tycker om Josef). Se bara objektivt på vad som framkommit.
Jag har inte en aning om vem Josef är eller MÄ. Är intresserad av hur man med vad som framkommer gör slutsatsen att det utan rimligt tvivel varit en våldtäkt?
Räcker det faktum att den dömde inte har frågat rakt ut om de ska ha sex? Är det det som fäller avgörandet att det inte har uttalats på det sättet?
Att det skulle vara något hon önskat sig kan vi se som helt uteslutet, det står knappast ens på någon enda vuxen kvinnas önskelista, om hon inte har allvarliga mentala svårigheter.
Så att hon skulle ha gått med på det, hur sannolikt är det? Att komma ut bland kompisar nysprutad i ansiktet?
Solklar våldtäkt, även OM föregående samlag hade varit frivilligt.