2025-12-13, 16:09
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Ja vem vill inte få sperma i ansiktet på en krogtoa när man är sjutton år?
Ja precis. Enda anledningarna jag kan se att gå med på det frivilligt är: 1. Att man tjänar något på det (löften om att få något man vill ha). Eller 2. Att man känner sig pressad/hotad att bli avslöjad med något som man inte vill att det ska komma fram, till t ex Polis, föräldrar, pojkvän eller kompisar.

Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
MÄ i detta fall använder också ordet knulla i förhör, inte att han våldtog. Vet inte om det beror på ålder men i mina öron låter det konstigt att beskriva det med de orden hon använder. om hon blivit våldtagen.
Om vi bortser från det moraliskt olämpliga med att ragga på/ha sex med unga tjejer (laglig ålder) så är det ju faktiskt inte brottsligt.
Det finns omständigheter i det här fallet som är väldigt märkliga.

Vad är det som tydligt (utom rimligt tvivel) tyder på att en våldtäkt har begåtts i detta fallet?
(Bortse från vad du tycker om Josef). Se bara objektivt på vad som framkommit.

Jag har inte en aning om vem Josef är eller MÄ. Är intresserad av hur man med vad som framkommer gör slutsatsen att det utan rimligt tvivel varit en våldtäkt?

Räcker det faktum att den dömde inte har frågat rakt ut om de ska ha sex? Är det det som fäller avgörandet att det inte har uttalats på det sättet?
Att spruta någon man inte känner eller har en relation till i ansiktet PÅ EN KROGTOA, säger en hel del om honom. Man har nog både konsumerat en hel del sunkporr och har en fullkomligt rutten människosyn, när man väljer att göra det på en ungdom som inte ens är myndig.

Att det skulle vara något hon önskat sig kan vi se som helt uteslutet, det står knappast ens på någon enda vuxen kvinnas önskelista, om hon inte har allvarliga mentala svårigheter.

Så att hon skulle ha gått med på det, hur sannolikt är det? Att komma ut bland kompisar nysprutad i ansiktet?

Solklar våldtäkt, även OM föregående samlag hade varit frivilligt.
Citera
2025-12-13, 21:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Adekvatkausalitet
Jag vill bara ge dig ett perspektiv på varför man använder t ex knulla.

Jag har varit med om mycket skit, gått I traumaterapi och suttit i rättegång som målsägande. Att ta ordet våldtog i sin mun kan vara bland det jobbigaste man kan göra, det hugger sönder en inifrån.

När jag gick i traumabehandling sa jag inte att han våldtog mig trots att det var det han gjorde och att jag skrek och försökte ta mig loss. Jag sa att han hade sex med mig, det sa jag nog även i förhör.
Observera skillnaden mellan att säga t ex "vi hade sex" och "han hade sex med mig".
När min psykolog försökte få mig att använda ordet våldtog så bröt jag ihop för att det gjorde så psykiskt ont att använda det ordet.

Det är också viktigt att under förhör använda de ord man själv är bekväm med, att man säger t ex han knullade mig eller liknande tar alltså inte bort att det är en våldtäkt.

Preach.
Jag har gjort exakt samma som dig och hört många andra som gjort det samma - det ordet. Att säga ”våldtog” och ”mig” i samma mening specifikt är .. avgörande… så fort man sagt det finns ingen väg tillbaka på något sätt. Då har det plötsligt hänt en själv på riktigt, medans man innn kunde se det utifrån.

Det är också skillnad på att säga ”han knullade mig” och ”vi knullade”.
”Han knullade mig” är bara det en mening som får mig som våldtäkts-överlevare att dra öronen till mig.

Beklagar för övrigt vad du tvingats överleva - från en till en annan ❤️
Senast redigerad av Purplepanic 2025-12-13 kl. 22:00.
Citera
2025-12-13, 22:01
Avstängd
Citat:
-Ja snart börjar man hänvisa till hur offret var klädd men det funkar inte 2026...i Hovrätten.

Verkligen. Svaren de här två personerna ger är helt totalt psyksjuka. Tror de hade gjort dem gott att göra Josef sällskap på kåken
Citera
2025-12-14, 05:23
Medlem
Nu har någon inaktiverat så man inte kan kommentera hans facebook

alla vet redan att han åker in för våldtäkt
Citera
2025-12-14, 05:29
Medlem
Citat:
Förmodligen inte första gången Josef knullar småtjejer på krogtoa och det känner Laila Bagge till.
JB kan ju inte ta hem dom när han har sambo och tonårstjejer bor oftast hemma då återstår bara krogtoa. JB har använt IDOL Bagge kontakten för att ragga unga.
Hovrätten kommer fastställa eller skärpa hans straff.

Nej jag tror inte heller att det är första gången.

Smuts är vad han är.
Han kommer aldrig kunna bo kvar i Sverige när han kommer ut
Citera
2025-12-14, 09:11
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Det var ett par år sen man var tvungen att slå tjejen medvetslös för att det skulle kallas våldtäkt.
Nu krävs det samtycke med mera.
Jag tror brottsoffret kommer utveckla sin utsatthet i hovrätten.

Vari tänker du att den utsattheten skulle kunna ligga?
Citera
2025-12-14, 09:16
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag vill bara ge dig ett perspektiv på varför man använder t ex knulla.

Jag har varit med om mycket skit, gått I traumaterapi och suttit i rättegång som målsägande. Att ta ordet våldtog i sin mun kan vara bland det jobbigaste man kan göra, det hugger sönder en inifrån.

När jag gick i traumabehandling sa jag inte att han våldtog mig trots att det var det han gjorde och att jag skrek och försökte ta mig loss. Jag sa att han hade sex med mig, det sa jag nog även i förhör.
Observera skillnaden mellan att säga t ex "vi hade sex" och "han hade sex med mig".
När min psykolog försökte få mig att använda ordet våldtog så bröt jag ihop för att det gjorde så psykiskt ont att använda det ordet.

Det är också viktigt att under förhör använda de ord man själv är bekväm med, att man säger t ex han knullade mig eller liknande tar alltså inte bort att det är en våldtäkt.

Jag beklagar det du varit med om. Jag förstår till viss del det du talar om.

En stor skillnad mellan ditt trauma och det som hände här är ju att den här tjejen verkar snällt ha följt med, inte sagt eller gjort något för att det inte skulle hända trots att jag förstår det som att hon förstod varför de stod i toalettkön.
Min argumentation bygger bara på att jag vill att det ska vara ett rättssäkert samhälle så långt det nu går och att vi åtminstone har haft en princip att hellre fria än fälla.

Vari den här berättelsen tycker du det utom rimligt tvivel framgår att det har begåtts en våldtäkt?

Om bara det faktum att hon säger att hon inte ville räcker då tycker i alla fall jag att vi är ute på hal is.
Citera
2025-12-14, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag beklagar det du varit med om. Jag förstår till viss del det du talar om.

En stor skillnad mellan ditt trauma och det som hände här är ju att den här tjejen verkar snällt ha följt med, inte sagt eller gjort något för att det inte skulle hända trots att jag förstår det som att hon förstod varför de stod i toalettkön.
Min argumentation bygger bara på att jag vill att det ska vara ett rättssäkert samhälle så långt det nu går och att vi åtminstone har haft en princip att hellre fria än fälla.

Vari den här berättelsen tycker du det utom rimligt tvivel framgår att det har begåtts en våldtäkt?

Om bara det faktum att hon säger att hon inte ville räcker då tycker i alla fall jag att vi är ute på hal is.

Det du inte vet i min berättelse är att det började som frivilligt sex. Jag har blivit utsatt för andra övergrepp som jag inte anmält där jag varit helt tyst, inte sagt eller gjort ett skit. Men nu handlar inte denna tråd om mig, jag försöker få dig att förstå att det inte är så enkelt att avfärda en dom pga att målsägande inte använt de ord DU anser att hon borde ha använt. Det är uppenbart att du inte är speciellt påläst om psykologin bakom trauman och därför är du inte I en position att avgöra det.

Att hon säger att hon inte ville är och ska vara tillräckligt. Självklart har man sex med någon som säger att denne inte vill, om du tycker att det är problematiskt att lagen är utformad utifrån samtycke så är det du som är problemet.
Vidare har hon bland annat smsat sin kompis och meddelat ett kodord, detta innan händelsen på toaletten. Det ger extremt starkt stöd till målsägandens berättelse om att hon innan han puttade dit henne hade förmedlat att hon ville ta sig därifrån.
Därefter har hon, i direkt anslutning till brottet pratat med.3 olika vänner och berättat vad det är som hänt.
Sammantaget med all annan bevisning och vittnesmål så är det alltså ställt utom rimlig tvivel att hon inte ville och stt han förstod detta. Det starkaste där anser jag är att det finns teknisk bevisning som styrker att hon innan dom hamnade på toaletten försökte få sin väns hjälp att ta sig därifrån.
Citera
2025-12-14, 12:04
Medlem
Citat:
Det du inte vet i min berättelse är att det började som frivilligt sex. Jag har blivit utsatt för andra övergrepp som jag inte anmält där jag varit helt tyst, inte sagt eller gjort ett skit. Men nu handlar inte denna tråd om mig, jag försöker få dig att förstå att det inte är så enkelt att avfärda en dom pga att målsägande inte använt de ord DU anser att hon borde ha använt. Det är uppenbart att du inte är speciellt påläst om psykologin bakom trauman och därför är du inte I en position att avgöra det.

Att hon säger att hon inte ville är och ska vara tillräckligt. Självklart har man sex med någon som säger att denne inte vill, om du tycker att det är problematiskt att lagen är utformad utifrån samtycke så är det du som är problemet.
Vidare har hon bland annat smsat sin kompis och meddelat ett kodord, detta innan händelsen på toaletten. Det ger extremt starkt stöd till målsägandens berättelse om att hon innan han puttade dit henne hade förmedlat att hon ville ta sig därifrån.
Därefter har hon, i direkt anslutning till brottet pratat med.3 olika vänner och berättat vad det är som hänt.
Sammantaget med all annan bevisning och vittnesmål så är det alltså ställt utom rimlig tvivel att hon inte ville och stt han förstod detta. Det starkaste där anser jag är att det finns teknisk bevisning som styrker att hon innan dom hamnade på toaletten försökte få sin väns hjälp att ta sig därifrån.
Alltså det skulle såklart står självklart har man INTE sex med någon som säger att denne inte vill.
Senast redigerad av Adekvatkausalitet 2025-12-14 kl. 12:22.
Citera
2025-12-14, 13:05
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Självklart har man sex med någon som säger att denne inte vill, om du tycker att det är problematiskt att lagen är utformad utifrån samtycke så är det du som är problemet.

BO ska ha skrivit ”körsbär” till ID i en chat på snapchat. Meddelandet fanns ej kvar hos ngn av dem. ID vet inte om hon fått detta ord till sig i chatten & hörde inte vad BO sade i tele när hon ringde.
Detta skall ha hänt i baren där BO stod med J.

Varför inte säga ngt till hennes barndomsvän + vän mitt framför näsan på henne som jobbade i baren? El. haffa ngn av kompisarna som befann sig i närheten? Ist skickar hon en snap / chat till en klasskompis som jobbar & som inte är på Munken denna kväll.
Oavsett går det inte att säga att detta med ”körsbär” hänt då inget finns sparat.

Efter detta följer BO med J till toaletten. De står i kö, hon filmar 2s & lägger ut på snap. Minns ej om det var i stories el. gruppchatt.
Sedan går de 2 in på toa.

Rätten resonerar att J i sin ”omvittnade” självupptagenhet” inte brytt sig om några tecken. Har har ens förstått dem i deras ”ömsesidiga, intensiva hångel” CS pratar om?

I domen har de blandat ihop KT & CS olika vittnesförhör + lagt till i CS vad det var KT hade sagt. Det är väldigt rörigt.
Citera
2025-12-14, 14:58
Medlem
rubbergirls avatar
Det finns en annan sak jag reflekterat över:
BO filmar 2s utanför toa.
Citat:
Är det utanför toaletten?
Ja och då skickar jag en Snap till mina kompisar "att är ni kvar"? Jag filmade även då.
Gjorde du det utanför?
Ja.
Vet han om att du filmar?
Nej .
Jag skriver "hjälp är någon kvar" och när vi har kommit in så ringer en av mina kompisar.
Till vem skriver du det?
Det är till alla som var på den här festen.
Är det sparat?
Det är Arvid som sedan ringer när jag är på toaletten.
Är det något som du svarar på?
Nej.

Arvid nämner inget om ngn snap i förhör, ej heller att han skulle ringt henne. Polisen frågar inte detta. Och de frågar inte ngn annan från festen om de fått denna snap.
Arvid säger så här:
Citat:
Något annat du tänker på?
Det finns en kort film från toaletten 5-6 sek lång, som BO har filmat. Den finns på BO:s telefon. Han hör ljud i bakgrunden, men ser inte så mycket.

Det är BO som lämnar videon till polisen.
Snapen (filmen) ”hjälp är någon kvar?” har hon alltså sparat i sin personliga mapp på SC & inte skickat till vännerna som hon sade. Varför då? Om hon ville ha hjälp därifrån?

Till polisen säger hon att hon filmade för att ha bevis.
Senast redigerad av rubbergirl 2025-12-14 kl. 15:09.
Citera
2025-12-14, 15:51
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Ja precis. Enda anledningarna jag kan se att gå med på det frivilligt är: 1. Att man tjänar något på det (löften om att få något man vill ha). Eller 2. Att man känner sig pressad/hotad att bli avslöjad med något som man inte vill att det ska komma fram, till t ex Polis, föräldrar, pojkvän eller kompisar.

Att spruta någon man inte känner eller har en relation till i ansiktet PÅ EN KROGTOA, säger en hel del om honom. Man har nog både konsumerat en hel del sunkporr och har en fullkomligt rutten människosyn, när man väljer att göra det på en ungdom som inte ens är myndig.

Att det skulle vara något hon önskat sig kan vi se som helt uteslutet, det står knappast ens på någon enda vuxen kvinnas önskelista, om hon inte har allvarliga mentala svårigheter.

Så att hon skulle ha gått med på det, hur sannolikt är det? Att komma ut bland kompisar nysprutad i ansiktet?

Solklar våldtäkt, även OM föregående samlag hade varit frivilligt.

Så nu menar du att beroende på var en sats kommer kan det vara våldtäkt? Även om samlaget varit frivilligt men sprutet kommer någonstans där mottagaren inte vill så är det våldtäkt?
Är det så jag ska uppfatta att du tycker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in