2025-12-12, 14:29
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Förmodligen inte första gången Josef knullar småtjejer på krogtoa och det känner Laila Bagge till.
JB kan ju inte ta hem dom när han har sambo och tonårstjejer bor oftast hemma då återstår bara krogtoa. JB har använt IDOL Bagge kontakten för att ragga unga.
Hovrätten kommer fastställa eller skärpa hans straff.

MÄ i detta fall använder också ordet knulla i förhör, inte att han våldtog. Vet inte om det beror på ålder men i mina öron låter det konstigt att beskriva det med de orden hon använder. om hon blivit våldtagen.
Om vi bortser från det moraliskt olämpliga med att ragga på/ha sex med unga tjejer (laglig ålder) så är det ju faktiskt inte brottsligt.
Det finns omständigheter i det här fallet som är väldigt märkliga.

Vad är det som tydligt (utom rimligt tvivel) tyder på att en våldtäkt har begåtts i detta fallet?
(Bortse från vad du tycker om Josef). Se bara objektivt på vad som framkommit.

Jag har inte en aning om vem Josef är eller MÄ. Är intresserad av hur man med vad som framkommer gör slutsatsen att det utan rimligt tvivel varit en våldtäkt?

Räcker det faktum att den dömde inte har frågat rakt ut om de ska ha sex? Är det det som fäller avgörandet att det inte har uttalats på det sättet?
Citera
2025-12-12, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
MÄ i detta fall använder också ordet knulla i förhör, inte att han våldtog. Vet inte om det beror på ålder men i mina öron låter det konstigt att beskriva det med de orden hon använder. om hon blivit våldtagen.
Om vi bortser från det moraliskt olämpliga med att ragga på/ha sex med unga tjejer (laglig ålder) så är det ju faktiskt inte brottsligt.

Vad är det som tydligt (utom rimligt tvivel) tyder på att en våldtäkt har begåtts i detta fallet?

Jag har inte en aning om vem Josef är eller MÄ. Är intresserad av hur man med vad som framkommer gör slutsatsen att det utan rimligt tvivel varit en våldtäkt?

Räcker det faktum att den dömde inte har frågat rakt ut om de ska ha sex? Är det det som fäller avgörandet att det inte har uttalats på det sättet?
Det var ett par år sen man var tvungen att slå tjejen medvetslös för att det skulle kallas våldtäkt.
Nu krävs det samtycke med mera.
Jag tror brottsoffret kommer utveckla sin utsatthet i hovrätten.
Citera
2025-12-12, 14:47
Medlem
Boka in honom på några år på Skogome anstalten. Kan göra honom gott att få behandling för
sina psykiska besvär.

Finns ju gott om narko på anstalterna i dag.
Om mamma betalar dvs.

Annars får mor och syster ta in det rektalt.
Inte så kul kanske men det går ju om man vill.
Citera
2025-12-12, 14:59
Medlem
rubbergirls avatar
Domen överklagas:

Citat:
– Det är en besvikelse. Vi hade inte väntat oss en fällande dom, säger mannens advokat Peter Nilsson.
https://www.helagotland.se/nyheter/visby/artikel/domen-om-valdtakt-pa-munkkallaren-ska-overklagas/jo820ogl

betalartikel
Citera
2025-12-12, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Domen överklagas:

https://www.helagotland.se/nyheter/visby/artikel/domen-om-valdtakt-pa-munkkallaren-ska-overklagas/jo820ogl

betalartikel

Ledsen rubbergirl, men din vän Josef kommer med största sannolikhet att även bli dömd hovrätten.
Spelar ingen roll om dina påhittade åsikter om att tingsrätten Gotland är rättsosäkert, att gotlänningar hatar fastlänningar o turister, att Wihlborg är värdelös och alla andra konspirationsteorier.
Polisen och åklagare har lagt ner ett stort jobb med förundersökningen.
Citera
2025-12-12, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman

Jag vill bara ge dig ett perspektiv på varför man använder t ex knulla.

Jag har varit med om mycket skit, gått I traumaterapi och suttit i rättegång som målsägande. Att ta ordet våldtog i sin mun kan vara bland det jobbigaste man kan göra, det hugger sönder en inifrån.

När jag gick i traumabehandling sa jag inte att han våldtog mig trots att det var det han gjorde och att jag skrek och försökte ta mig loss. Jag sa att han hade sex med mig, det sa jag nog även i förhör.
Observera skillnaden mellan att säga t ex "vi hade sex" och "han hade sex med mig".
När min psykolog försökte få mig att använda ordet våldtog så bröt jag ihop för att det gjorde så psykiskt ont att använda det ordet.

Det är också viktigt att under förhör använda de ord man själv är bekväm med, att man säger t ex han knullade mig eller liknande tar alltså inte bort att det är en våldtäkt.
Citera
2025-12-13, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turmedvinklarna
Spekulation.

Ser fram emot pebles333 version av hur hen fått se bilden

Ni är efterblivna allihopa!!! Skaffa ett liv!! Läs FUP:en ordentlig eller håll bara käften!!!
Citera
2025-12-13, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pebles333
Ni är efterblivna allihopa!!! Skaffa ett liv!! Läs FUP:en ordentlig eller håll bara käften!!!
Andas i en påse..
Citera
2025-12-13, 08:39
Medlem
Citat:

Du måste förstå skillnaden.... Om en person i tråden har en omaskad version av fup:en och vi övriga har en maskad version så får vi andra inte se allt, oavsett hur ordentligt vi läser.
Citera
2025-12-13, 11:01
Avstängd
Great. Nu har fler delulu Josef-älskare trillat in i tråden och bestämt sig för att köra victim blaming.

”Hon är dömd för rattfylla” (och?)
”Hon har fortsatt festa” (betyder inte att hon mår dåligt)
”Hon har ändrat story” (vart? Jag ser då samma hela vägen igenom!)
Inget av det får honom att se oskyldig ut
Citera
2025-12-13, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Great. Nu har fler delulu Josef-älskare trillat in i tråden och bestämt sig för att köra victim blaming.

”Hon är dömd för rattfylla” (och?)
”Hon har fortsatt festa” (betyder inte att hon mår dåligt)
”Hon har ändrat story” (vart? Jag ser då samma hela vägen igenom!)
Inget av det får honom att se oskyldig ut
-Ja snart börjar man hänvisa till hur offret var klädd men det funkar inte 2026...i Hovrätten.
Citera
2025-12-13, 15:50
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Vem står i baren och kysser ngn när man är 17 år???
Massor av unga tjejer har gjort det genom åren, Även såna som INTE är beredda att ta det längre än så. Eller kanske inte ens varit sexuellt aktiva ännu, det kan vara lite spännande helt enkelt och inte behöva leda till något mera.

Citat:
Hur svårt ska det vara att bara helt enkelt svara på dom frågor du får???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in