Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-13, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svbk-tant
Min kommentar som jag skrev igår ang. hennes hyllningsskara togs bort ganska omgående. Det var väntat. Hon kan ha ALLA barnen i sin lägenhet skrev hon, men det finns ju varken sovplatser eller matplatser för alla. Undrar vad hon tänkte när hon såg Hampus video om adventsfikat med alla barnen och att de satt och pratade i ett par timmar. Hon vet nog inget om dem längre och hon verkar inte bry sig. Det märks allt tydligare att det inte funkar som det ska. Hon är så virrig och förstår inte sitt eget bästa utan tror på allvar att hon är en stor influenser....Det bästa för barnen är nog att slippa "stan" helt och leva sitt liv i Ström.
Något är fel ja, barnen vill inte vara hos henne. Får se hur mycket hon har den på jullovet
Citera
2025-12-13, 10:50
Medlem
Så pinsamt att se Lindas senaste video att hon måste skriva en kom i håg lista för att komma ihåg att hon ska slänga kartonger 🤦🏽‍♀️ och sen gå och göra manikyr och pedikyr? Hur har man råd med sånt när man sitter i hennes sits? Moa kunde ha hjälpt Linda med att måla naglarna och sen äta nån god middag ihop nä bättre att äta middag med kusinen eller nån kompis, men Hampus senaste vlogg gillar jag när han bjöd in alla stora barn på advents fika det är så man ska göra om man har nåt vet i skallen och vill ha kontakt med barnen fast att han inte är deras biologiska föräldrer.
Citera
2025-12-13, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-heter-Linnea
Så pinsamt att se Lindas senaste video att hon måste skriva en kom i håg lista för att komma ihåg att hon ska slänga kartonger 🤦🏽‍♀️ och sen gå och göra manikyr och pedikyr? Hur har man råd med sånt när man sitter i hennes sits? Moa kunde ha hjälpt Linda med att måla naglarna och sen äta nån god middag ihop nä bättre att äta middag med kusinen eller nån kompis, men Hampus senaste vlogg gillar jag när han bjöd in alla stora barn på advents fika det är så man ska göra om man har nåt vet i skallen och vill ha kontakt med barnen fast att han inte är deras biologiska föräldrer.
Ja det var kul att se Hampus video och kul för lille N att han har knutit an så fint till Niklas. Men att Hampus bjöd hem dom stora barnen var nog en liten pik till Linda. Hon hade ju tydligen sagt att hon visst skulle få plats med alla barnen i sin lilla lägenhet! Jo tjena, ska dom sitta på golvet och äta då eller?
Citera
2025-12-13, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Båda tvillingarna var med till lägenheten i Östersund någon av de första helgerna. Sedan var bara S med någon helg och sedan inte mer och nu var bara T med. Någon frågade om vart dom andra barnen var och hon svarar att dom är hos sina pappor efter tidigare överenskommelse.
L har förvisso haft barnen efter den första flytten, men när är det som tvillingarna har vistats i lägenheten? Jag minns ett tillfälle strax efter flytten, halloween och en gång efter det som visats i sociala medier. Alla dessa gånger var i huset. Åtminstone en gång var tanken att tvillingarna skulle med till lägenheten tror jag, men att det blev "ändrade planer" i sista stund. Jag kan dock mycket väl ha missat något.

Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Dubbla boenden, nya möbler, massa skönhetsbehandlingar, funderar på ny bil osv osv.

Jag är solid höginkomsttagare och jag skulle inte kunna rodda runt allt detta och samtidigt försörja fyra småbarn och en tonåring.

Hon jobbar (kanske) deltid, lajvar influencer och livet snurrar ändå på. Något står verkligen inte rätt till. Det ska bli intressant att ta del av hennes taxerade inkomst för -25.
Citat:
Ursprungligen postat av Malincecilia76
Hon svarade på en fråga om hur hon har råd med allt med att hon jobbar. Men när jobbar hon?? Vad kan hon få in på YouTube? Det är ju mycket svårt att förstå hur hon klarar sig på bara YouTube.
Jag är tämligen säker på att majoriteten av inkomsterna för en youtuber härrör från reklamsamarbeten, och att det egentligen är en ganska liten del som genereras från visningar. Kan det vara så att hon lever på pengarna från försäljning av hus, bageri m.m.? Tills dess att dom tar slut, då.
Citera
2025-12-13, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
L har förvisso haft barnen efter den första flytten, men när är det som tvillingarna har vistats i lägenheten? Jag minns ett tillfälle strax efter flytten, halloween och en gång efter det som visats i sociala medier. Alla dessa gånger var i huset. Åtminstone en gång var tanken att tvillingarna skulle med till lägenheten tror jag, men att det blev "ändrade planer" i sista stund. Jag kan dock mycket väl ha missat något.

Jag är tämligen säker på att majoriteten av inkomsterna för en youtuber härrör från reklamsamarbeten, och att det egentligen är en ganska liten del som genereras från visningar. Kan det vara så att hon lever på pengarna från försäljning av hus, bageri m.m.? Tills dess att dom tar slut, då.
Hon gör ju nästan inga samarbeten alls så det är ju antal visningar som är den enda inkomsten från sociala medier!
Citera
2025-12-13, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-heter-Linnea

Tror faktiskt inte att han bjöd in barnen på fika för att pika Linda. Hampus verkar ju spendera mycket tid med sina föräldrar och syskon t.ex genom middagar osv... tror att han helt enkelt ville spendera tid med barnen. Kan däremot förstå om Linda tolkar det på ett annat sätt.
Citera
2025-12-13, 13:52
Medlem
Luftiss avatar
Citat:

Jag tror inte att det blev mycket kvar alls från deras gamla liv. Hampus har två jobb och lever på marginalen (han gör det med bravur dock) och jag kan inte se att de hade mycket av värde - vad får man för begagnade bagerigrejor, liksom?

Men sen tror jag att hon hade ekonomiska problem i våras. Hon hade problem att lösa ut Erik och det tog en massa tid att få klart allt runt bodelningen. Helt plötsligt var Erik utlöst ur huset, bilen blev betald och det skaffades ett andra boende. Det kom uppenbarligen in ganska mycket pengar på ganska kort tid.

Var har då dessa pengar kommit från?
- Jobb och hårt slit? Nej.
- Sålt av grejer? Osannolikt.
- Lånat och lever på krediter? Mot vilken säkerhet?
- YouTube? Nej. Hon har in max ett par tusen i månaden på visningarna och bara en handfull samarbeten om året.
- Mamma? Kanske, men mamman framstår inte som en förmögen person.
- Vunnit på lotto? Väldigt osannolikt. Hon hade troligen spenderat betydligt mer i så fall.
- Olagligheter? Kanske, men Linda framstår inte som en person som köper ett par hegge grönt och börjar deala.
- OnlyFans/prostitution/sugar daddy? Hon är definitivt tillräckligt gränslös för något sådant. Hon har gått ned väldigt mycket i vikt, börjat med skönhetsbehandlingar, lasrat bort kroppsbehåring, skaffat boende långt bort från familjen osv osv.

Jag vet vad jag tror i alla fall.
Citera
2025-12-13, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Jag tror inte att det blev mycket kvar alls från deras gamla liv. Hampus har två jobb och lever på marginalen (han gör det med bravur dock) och jag kan inte se att de hade mycket av värde - vad får man för begagnade bagerigrejor, liksom?

Men sen tror jag att hon hade ekonomiska problem i våras. Hon hade problem att lösa ut Erik och det tog en massa tid att få klart allt runt bodelningen. Helt plötsligt var Erik utlöst ur huset, bilen blev betald och det skaffades ett andra boende. Det kom uppenbarligen in ganska mycket pengar på ganska kort tid.

Var har då dessa pengar kommit från?
- Jobb och hårt slit? Nej.
- Sålt av grejer? Osannolikt.
- Lånat och lever på krediter? Mot vilken säkerhet?
- YouTube? Nej. Hon har in max ett par tusen i månaden på visningarna och bara en handfull samarbeten om året.
- Mamma? Kanske, men mamman framstår inte som en förmögen person.
- Vunnit på lotto? Väldigt osannolikt. Hon hade troligen spenderat betydligt mer i så fall.
- Olagligheter? Kanske, men Linda framstår inte som en person som köper ett par hegge grönt och börjar deala.
- OnlyFans/prostitution/sugar daddy? Hon är definitivt tillräckligt gränslös för något sådant. Hon har gått ned väldigt mycket i vikt, börjat med skönhetsbehandlingar, lasrat bort kroppsbehåring, skaffat boende långt bort från familjen osv osv.

Jag vet vad jag tror i alla fall.
Det beror helt på hur fördelningen sett ut över tid tänker jag. Vi vet att H gick i princip tomhänt ur relationen. Fördelningen mellan E och L verkar ha varit mer rättvis, men det är min tolkning och inte ett faktum. I slutändan rör det sig om pengar från försäljning av barnklädesbutiken, cigarettbutiken, bageriet, förskolan, huset, fordon, eventuellt något mer som jag glömmer.

Din lista instämmer jag het i, en klockren analys. Appen exkluderad dock, jag tror inte att hon trumfar konkurrensen där. En ytterligare möjlighet är arv.
Citera
2025-12-13, 16:26
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Det beror helt på hur fördelningen sett ut över tid tänker jag. Vi vet att H gick i princip tomhänt ur relationen. Fördelningen mellan E och L verkar ha varit mer rättvis, men det är min tolkning och inte ett faktum. I slutändan rör det sig om pengar från försäljning av barnklädesbutiken, cigarettbutiken, bageriet, förskolan, huset, fordon, eventuellt något mer som jag glömmer.

Din lista instämmer jag het i, en klockren analys. Appen exkluderad dock, jag tror inte att hon trumfar konkurrensen där. En ytterligare möjlighet är arv.

Ja, du har rätt i att hon kan ha ärvt någon. Samtidigt är timingen osannolik. Om hon nu hade pengar så hade hon väl löst ut Erik, behållit husbilen och gått vidare?

Det verkar, för mig, som att hon satt i ekonomisk knipa i våras och att hon kom till insikt med att den lättaste vägen ur det var att på något sätt sälja sin kropp.

Att hon skulle vara "för ful" för OF, beror helt på målgruppen. Visst, hon kan inte konkurrera med 22-åringar med silikonbröst men hon riktar sig i så fall till människor med speciella kinks. Där finns pengar att hämta.

Det har tidigare skrivits i tråden att Hampus sagt att Linda gillade sjuk porr under deras relation. Erik har hörts kalla henne hora - kanske som ett skällsord men möjligtvis p g a han fått veta något om hur hon försörjer sig.

Men som sagt, jag tror att vi får en del svar när hennes deklaration och bokslutet i bolaget blir klart. Då kan man möjligtvis forska vidare i vart pengarna kommer från.
Citera
2025-12-13, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malincecilia76
Vad betyder rubriken…Det är så mycket hela tiden!?! Hon jobbar ju aldrig, ingen att ta hand om mer än sig själv. MEN det är mycket med dansen, oj så jobbigt, hon kunde inte hoppa över dansen på söndagen när Ture var hos henne!

Hon behöver inte stolar till alla barnen för de kommer inte komma till hennes lägenhet.

Nej låt henne sitta i sin lägenhet själv, hon är inte en mamma som är något att ha, de har det bra hos Hampus och Erik. Hon är psykiskt sjuk.

Jaa precis, du ser det jag också ser. Hon är inte frisk men ändå så får det fortskrida dethär eländet.
Citera
2025-12-14, 00:33
Medlem
Någon som vet vilken eller vilka domar som L förekommer i? Krimfup.
Citera
2025-12-14, 00:42
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Någon som vet vilken eller vilka domar som L förekommer i? Krimfup.

Dom gällande äktenskapsskillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in