Citat:
Ursprungligen postat av
Retrouvailles
Jag är tämligen säker på att majoriteten av inkomsterna för en youtuber härrör från reklamsamarbeten, och att det egentligen är en ganska liten del som genereras från visningar. Kan det vara så att hon lever på pengarna från försäljning av hus, bageri m.m.? Tills dess att dom tar slut, då.
Jag tror inte att det blev mycket kvar alls från deras gamla liv. Hampus har två jobb och lever på marginalen (han gör det med bravur dock) och jag kan inte se att de hade mycket av värde - vad får man för begagnade bagerigrejor, liksom?
Men sen tror jag att hon hade ekonomiska problem i våras. Hon hade problem att lösa ut Erik och det tog en massa tid att få klart allt runt bodelningen. Helt plötsligt var Erik utlöst ur huset, bilen blev betald och det skaffades ett andra boende. Det kom uppenbarligen in ganska mycket pengar på ganska kort tid.
Var har då dessa pengar kommit från?
- Jobb och hårt slit? Nej.
- Sålt av grejer? Osannolikt.
- Lånat och lever på krediter? Mot vilken säkerhet?
- YouTube? Nej. Hon har in max ett par tusen i månaden på visningarna och bara en handfull samarbeten om året.
- Mamma? Kanske, men mamman framstår inte som en förmögen person.
- Vunnit på lotto? Väldigt osannolikt. Hon hade troligen spenderat betydligt mer i så fall.
- Olagligheter? Kanske, men Linda framstår inte som en person som köper ett par hegge grönt och börjar deala.
- OnlyFans/prostitution/sugar daddy? Hon är definitivt tillräckligt gränslös för något sådant. Hon har gått ned väldigt mycket i vikt, börjat med skönhetsbehandlingar, lasrat bort kroppsbehåring, skaffat boende långt bort från familjen osv osv.
Jag vet vad jag tror i alla fall.