Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-08-27, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemedOboy
L la upp ett inlägg på Threads idag och skrev; Känner jag någon som kör Östersund till Strömsund i dag? Har ett barn som skulle behöva skjuts från sjukhuset. (Kan inte åka buss), L åker till stan ca 400 gånger i veckan men kan inte åka och hämta sitt egna barn? 🤦🏽‍♀️
Jag såg det och undrar verkligen hur hon tänker. Att hon som offentlig person berättar var barnet befinner sig och att hämtning önskas. Vem som helst hade rent krasst kunnat åka dit och berättat att "det är jag som ska skjutsa dig".
Citera
2025-08-27, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Jag såg det och undrar verkligen hur hon tänker. Att hon som offentlig person berättar var barnet befinner sig och att hämtning önskas. Vem som helst hade rent krasst kunnat åka dit och berättat att "det är jag som ska skjutsa dig".
Det handlar inte om någon av de mindre barnen utan Moa eller Elliot. Elliot är vuxen, Moa är snart 18 så inget konstigt med det. Men hennes prio att inte följa med är konstig, men så har det varit sen de små kom. Det är bara de fyra som räknas.
Citera
2025-08-27, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maelha
Det handlar inte om någon av de mindre barnen utan Moa eller Elliot. Elliot är vuxen, Moa är snart 18 så inget konstigt med det. Men hennes prio att inte följa med är konstig, men så har det varit sen de små kom. Det är bara de fyra som räknas.

Linda bryr sig inte nämnvärt om de fyra små heller. Bara sitt eget ego.
Citera
2025-08-27, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Linda bryr sig inte nämnvärt om de fyra små heller. Bara sitt eget ego.
Ja det märks ett dalande intresse även för dem sedan separationerna. Inte lika roligt nu när hon inte har tvätt att vika, sydskonmatcha och ingen som stökar till i det för det mesta tomma huset.
Citera
2025-08-27, 21:36
Medlem
Citat:
Ja det märks ett dalande intresse även för dem sedan separationerna. Inte lika roligt nu när hon inte har tvätt att vika, sydskonmatcha och ingen som stökar till i det för det mesta tomma huset.
Hampus och Erik skötte allt gällande barnen innan också. Det enda Linda gjorde var att köpa matchande kläder och sorterade tvätt och styrde och ställde över Hampus och Erik. Hon köpte bilar, husvagnar och annat. Hon bestämde att varken Erik eller Hampus fick ha nån kontakt med deras familjen. Hon beställde resor och bestämde att familjen skulle flytta utomlands. De äldre barnen fick bo själva. Moa var 14 (!!) år. Isabell skulle flytta till sin mamma på heltid. Tror inte Hampus gillade den iden innerst inne. Men vågade inte säga ifrån.
Citera
2025-08-27, 22:05
Medlem
Spritnotas avatar
Det är inte konstigt fråga om någon ska köra den låååånga sträckan den dagen så det barn (garanterat inte någon av de 4 små) kan slippa ta bussen då det är bekvämare åka bil oavsett om man varit på en rutinmässigt odramatisk läkarundersökning eller på en hockeymatch.

Hon prioriterar märkligt så det räcker och blir över. Att inte hon, Erik, Hampus eller en annan vuxen i familjen med bil och körkort var i en stad långt bort som huserar närmaste sjukhus är inte konstigt. Vore det akut eller dramatiskt är sjukhusbesöket inte inplanerat i förväg. Undvik låta fantasin skena, hela situationen med deras liv är anmärkningsvärd nog som den är.

Jag håller med 100% om att det är helvetets konstigt skaffa två karlar och åtta barn, bo i byns största hus och köpa ett minihus man låter mannen som INTE dumpat renovera och precis samtidigt som karl 1 gått vidare dumpar karl 2 som renoverat. Och karl 2 i lägenhet får ge husrum till mellanbarnet för MAMMAN tyckte en dotter i puberteten skulle bo i källaren på 4 kvadratmeter med dubbel genomgång till tvättstugan efter att ha växt upp på tusen kvadratmeter med egen separat hall stort som ett vardagsrum till enbart barnvagnar åt de små. *

Jävligt egoistiskt, så ego det sticker ut oavsett om man är offentlig eller inte. Så, vi behöver inte aktivt SÖKA efter saker att klaga på till den grad vi gör en höna av en fjäder.

* Sant. De hade en "förhall" på 35-40 för barnvagnar och overaller FÖRE man kom till "vanliga" hallen på 30 med krokar och skåp och garderober och vackra fönster hela vägen ner till golvet. Fler sovrum än barn. Lägenheter med separat yttre entré på övre plan. Gigantiskt hus, fd församlingsgård åt pinstkykan eller liknande.
Senast redigerad av Spritnota 2025-08-27 kl. 22:42.
Citera
2025-08-28, 10:36
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Hampus och Erik skötte allt gällande barnen innan också. Det enda Linda gjorde var att köpa matchande kläder och sorterade tvätt och styrde och ställde över Hampus och Erik. Hon köpte bilar, husvagnar och annat. Hon bestämde att varken Erik eller Hampus fick ha nån kontakt med deras familjen. Hon beställde resor och bestämde att familjen skulle flytta utomlands. De äldre barnen fick bo själva. Moa var 14 (!!) år. Isabell skulle flytta till sin mamma på heltid. Tror inte Hampus gillade den iden innerst inne. Men vågade inte säga ifrån.
Jag har roat mig med att kolla på gamla vloggar och videos nu när det finns ett facit. Allt kan inte skyllas på L och jag måste säga att hon var otroligt skicklig på att manipulera de 2 andra knäppgökarna. De var faktiskt det i mina ögon. Den ene sade knappt ett ord och den andre var den andra kvinnan i förhållandet. Tur att det ändrats. Bara flams. De hade inget som helst curage utan höll bara med. De stora förlorarna i detta elände är som vanligt alla barnen.
Citera
2025-08-28, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mormor43
Jag har roat mig med att kolla på gamla vloggar och videos nu när det finns ett facit. Allt kan inte skyllas på L och jag måste säga att hon var otroligt skicklig på att manipulera de 2 andra knäppgökarna. De var faktiskt det i mina ögon. Den ene sade knappt ett ord och den andre var den andra kvinnan i förhållandet. Tur att det ändrats. Bara flams. De hade inget som helst curage utan höll bara med. De stora förlorarna i detta elände är som vanligt alla barnen.
Främst de fem äldre barnen (räknar med Isabelle i det). De barnen räknades inte in i deras familj trots att 8 av 9 barn bodde hos dem. Allt de gjorde inkluderade bara deras fyra gemensamma barn, ibland Moa.
Jag förstår fortfarande inte hur man kan lämna två 18-åringar, en 14 åring ensamma hemma för att flytta utomlands på obestämd tid! Vilken jäkla tankevurpa!!! Att inte sov kopplades in då är för mig en gåta! Sen Isabelle som helt plötsligt blev lämnad av sin pappa till förmån för hans nya familj. Hon hade inte ens ett val att följa med! Alltså den familjen var sååå dysfunktionell och nu sitter 74-åriga damer, diverse övervintrade WT brudar i yngre ålder och tycker L är sååå duktig. I vad?
Citera
2025-08-28, 14:50
Medlem
Citat:
Hur vet du det, dock? Dom äldre barnen har vad jag vet allihopa tillgång till EPA och bil, samt att alla får köra dessa. Jag kan även tycka att en ung vuxen rimligen bör kunna åka buss.

Självklart kan det röra sig om ett av dom äldre barnen. Men jag kan inte tycka att det är någon självklarhet. Oavsett är det udda att som offentlig person söka skjuts till sitt barn på en öppen plattform.
Senast redigerad av Retrouvailles 2025-08-28 kl. 14:56.
Citera
2025-08-29, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Hur vet du det, dock? Dom äldre barnen har vad jag vet allihopa tillgång till EPA och bil, samt att alla får köra dessa. Jag kan även tycka att en ung vuxen rimligen bör kunna åka buss.

Självklart kan det röra sig om ett av dom äldre barnen. Men jag kan inte tycka att det är någon självklarhet. Oavsett är det udda att som offentlig person söka skjuts till sitt barn på en öppen plattform.
Men på riktigt, tror du någon av föräldrarna skulle skicka iväg en 10, 8 eller 6 åring ensam på sjukhusbesök? Dessutom till stan 10 mil bort?
Citera
2025-08-29, 10:32
Är det så att det va Moa eller Elliott som skulle hem från sjukhuset till Strömsund så kanske nån av dom va in till tandregleringen som ligger i samma hus som lasarettet och fixa tänderna och kanske mådde illa eller hade ont och ville inte åka kommunalt och nej Moa har varken körkort eller nån EPA och Elliott kanske inte ville köra om det nu va fallet att det va nåt besök i det huset men nån i deras närhet kunde faktiskt ställa upp och följa med som chaufför men som några skriver L tänker bara på sig själv och dom större barnen får klara sig själv det har dom fått göra sen start typ och E behöver man tydligen säga åt vad han ska göra men nån gjorde tydligen inte det denna gång och H lär inte vilja ställa upp att köra när det inte är hans barn för varken L eller E skulle köra H,s dotter.
Citera
2025-08-29, 11:48
Nu är det också diskussioner på Hampus Youtube kanal över varför inte I behöver dela rum med nån men S tvingas dela rum med brorsan men enligt min mening så behöver nog inte I dela rum med nån av sina syskon efter att Hampus sket i henne när han levde ihop med L och E, Hampus har nog dåligt samvete över hur han behandlade henne han struntade i I till och med när hon mådde som sämst och skar sig själv.
Senast redigerad av kaffemedOboy 2025-08-29 kl. 12:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in