Citat:
Ursprungligen postat av
rubbergirl
Snurret med bilen fattar jag inte. De 2 bilar de äger är av så ringa värde & går att behålla vid löneutmätning för att ta sig till arbete. Max 60% av prisbasbeloppet (58,8k) så en bil värd max 35k är legit.
Jag tycker det är konstigt med adressändringen. Det får mig att tro det är till hans fördel ekonomiskt. För det är väl ngt av det sista man tänker på när ens barn är mördat & mamman till barnet begått suicid. Inte: Shit, måste fixa folkbokföringen!
Är övertygad om att ekonomibiten är en starkt bidragande orsak att det slutade som det gjorde.
Har man så stora skulder som 900k tycker jag det borde gått till löneutmätning långt tidigare.
Antingen att de hade ngn form av gemensam ekonomi tidigare & skötte inbetalningar el. att skulderna inte är speciellt gamla.
Nej, jag tror inte han bodde med henne & barnet. Så när hon fick löneutmätning skulle hon inte klara sig på existensminimum utan 1/2 av existensminimum. KF har sina regler & tveksamt att socialtjänsten gått in & täckt upp till skälig levnadsnivå.
Detta några veckor före jul.
Enligt uppgifter ifrån vänner som bor i Skåne..
Så är själva lägenheten fortfarande avspärrad, men avspärrningarna utanför samtidigt som pappan släpptes..
Så inte konstigt alls han flyttade då och inte få tillgång till lägenheten..
Tro knappast heller att han vill ha något ifrån den lägenheten där allt skedde... För min egen skull så hade det varit makabert..
Jag håller med dig helt och hållet när det gäller kronofogden..
Även om man har utmätning på lönen så visas årsinkomsten ändå.
Då bryr sig inte de om bilar som inte har något värde..
Eventuellt har han skuldsanering och lever på existensminimum efter hyran och tandläkare i maximalt 5år.