Citat:
Ursprungligen postat av
Larasoft
Otroligt sorgligt. Gissar att kommunen utreder. Det måste ha funnits varningssignaler, därav skolans snabba agerande. Beror skulderna på spelmissbruk? Ovanligt att en kvinna tar till drastiska åtgärder pga skulder. Skulder och arbetslöshet brukar drabba en mans självkänsla hårdare.
Det är rutin på många skolor/förskolor som sagt.
Mamman ska tydligen ha varit noga med att alltid frånvaroanmäla, vilket gjorde att personal blev oroliga.
Kan tänka mig att de därför var extra snabba på att åka dit när ingen svarade.
När jag glömde sjukanmäla min son när han gick på mellanstadiet ringde de redan efter någon timme, de sa att jag var en förälder som t.om kunde VKLASS (skolplattformen) bättre än dom så de blev oroliga när jag inte hade sjukanmält honom då jag aldrig glömt det innan.
Jag är övertygad om att de hade gått hem och knackat på om jag inte hade svarat.
Psykiskt ohälsa kan se väldigt olika ut. Skolan kan ha varit helt ovetande.
Min psykiska ohälsa har aldrig påverkat mina barn eller allmänheten.
Det enda "utåt" som vittnar om den är ärren jag har på mina armar.
Ja det är otroligt sorgligt och även om jag själv kan förstå och har varit i det bottenlösa mörkret så skulle jag ALDRIG NÅGONSIN ta mina barn med mig i fallet.
Det är helt oförsvarbart.
Finns bara ett fall där jag kan sätta mig in i mammans mående och förstå mig på hennes beslut och det är mamman som tog livet av sig och sitt lilla barn, 3 månader efter att hennes man och deras 2 andra barn omkom när deras hus brann.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/overlevde-brand-mamma-och-barn-har-hittats-doda/