Och det grundlösa skuldbeläggandet av pappan vars barn just blivit mördat fortsätter, samtidigt som den förmodade barnamörderskan ömkas och ursäktas. Ärligt talat, vad är det för fel på er?
Citat:
Ursprungligen postat av
Regnflingan
Hon kanske var tvungen att försörja mannen också ? Nån som vet om han hade jobb och inkomst ?
Framgår tidigare i tråden att han har fast inkomst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Regnflingan
Har det kommit fram hur hon tog barnets liv ? Och hur hon utförde sitt självmord ? Hur vet man säkert att det är så ? Kan mannen ha iscensatt så att det ska se ut som ett självmord ??
Iscensatta självmord är, av naturliga skäl mycket ovanliga. Rent statistiskt är det förstås mycket mer sannolikt att hon mördat barnet och sedan tagit sitt eget liv. När polisen dessutom går ut offentligt med att man avskrivit pappan och misstänker mamman för mordet, är sannolikheten att det ska röra sig om ett iscensatt självmord mycket mycket liten.
Som jag påpekat tidigare är kvinnor ungefär lika benägna att mörda sina barn som män är. Det finns inga som helst skäl att pyssla med den här sortens konspirationsteoretiska tankar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Socobatevira
Att partnern fortfarande blir ”misstänkt anledning” av många flashbackare kan bero på t.ex. mamman som satte sig framför tåget med sina barn. En mamma somnar förtvivlad över att myndigheterna jobbade emot hennes och barnens säkerhet när det gällde hennes exman och barnens pappa. Jag försvarar henne absolut inte, jag drar bara paralleller.
Mm. För om det varit en pappa som mördat sitt barn och sedan tagit sitt eget liv hade ni säkert varit lika snabba att misstänkliggöra den sörjande mamman, eller hur?
Tror snarare förklaringen ligger i det vissa av er säger rakt ut, nämligen att kvinnor inte gör sådant här och därför måste det vara pappan. Men det är som sagt felaktigt, brottsstatistiken visar att kvinnor är i stort sett lika benägna att mörda sina barn som män är.
Samma sak som får en massa folk att leta efter förmildrande omständigheter för barnamörderskor, som de aldrig skulle leta efter om det istället var en man som mördat barn. Gammal "hederlig" sexism.
Citat:
Ursprungligen postat av
rubbergirl
Vid ex. ekonomiskt våld är du oftast så nedbruten mentalt att du inte ser ngn utväg. Långt från Lyxfällan alltså.
Vad det rör sig om här kan vi bara spekulera i.
Och jösses vad du gör det. Spekulerar. Om att det är pappan som egentligen är skurken, trots att det är mamman som mördat deras gemensamma barn. Det finns inga som helst skäl i dagsläget att misstänka honom för "ekonomiskt våld" eller, som du gjorde tidigare, för partnermisshandel.
Som jag skrev till dig tidigare, vi vet att hon är kapabel till de mest vidriga brutaliteter mot sin egen familj (barn!). Att han skulle vara kapabel till någonting sådant har vi inga som helst indikationer på. Så varför är det så viktigt för dig att hela tiden misstänkliggöra honom? Det är ett ganska hänsynslöst beteende från din sida. Hans enda barn har just mördats.
Citat:
Ursprungligen postat av
K.Blomkvist
Vem är egentligen skyldig till att det slutade så himla illa att två är nu döda.
Jag får inte ihop det...

Den som är skyldig är den som mördade barnet, vilket av allt att döma tycks vara den döda mamman. Exakt vad som föranledde att hon mördade sitt barn ändrar inte detta faktum (men det finns inte i dagsläget någon anledning att misstänka att någon annan än hon själv ställt till med den situation hon befann sig i).