2025-12-13, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Det är imponerande att från hemlös, vanvård och missbrukande mor gå till en av Sveriges mäktigaste och populäraste. Det är nog mer än vad någon i denna tråd skulle klara.

Beundrar du allt hos Jocke?
Barnvåldtäkter?
Svara ärligt.
Citera
2025-12-13, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Har varit medgörlig och jag har varit berusad och pratat privat med Jocke.
Det va såklart inte bra.

Jag har varit rädd att han ska hänga ut mig, så som han gjorde med mumsbullen.

Jag vill inte ha hans drev.

Pallal och Micro tappade förtroende för mig (med fler, slipsen)

Jag sörjer det.

Förstår att det känns tungt.

Har Jocke hotat att hänga ut dig?
Citera
2025-12-13, 21:25
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Folk tjatar om mordbrand som om det vore det värsta som hänt. Folk har påstått att han är dömd för detta trots att det inte stämmer.

Märkligt att folk har tid att skriva i flera dagars tid i denna tråd. Tror de att det kommer stoppa Joakim från att bli mäktigare och rikare?

Jag har förstått att Jockes pengar imponerat stort på dig, så är det säkert för fler.
Personligen har jag andra krav än pengar för att kalla det framgång, eller ens rikedom.
Jag hoppas du blir rik på pengar en dag, du kommer nog att upptäcka att även om det såklart är nice så gör det ingen lyckligare.
Jag tror inte Jocke är en direkt lycklig person, trots pengar.

Det är rätt löjligt att fortsätta tjata om att en användare skrev att JL var dömd för mordbrand, denne tog ju sedan tillbaka just det uttrycket. Gå tillbaka i tråden o kolla så kanske du kan släppa det sedan? Att husbränder initialt rubriceras som mordbrand hör till vanligheterna så det i sig är inget konstigt. Att det diskuteras kan bero på att att det kanske inte är jättemånga här som har vänner eller bekanta som eldat upp hus i sin ungdom? Jag har det iaf inte.

Hur har du själv tid att skriva så mycket här? Ut o jaga "rikedom" istället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Maktbarometern är en väldigt opålitlig källa när det kommer till makt.
Chrippa låg högt på den 2024.

Hur skulle fosterföräldrarna kunna tillföra något på frågan varför 40 åriga Jocke ljugit när han påstått att han har bevis?

Jocke har fått extremt mycket kritik efter denna dokumentär. Och jag tror avsnitt 3 kommer vara det bästa.

Men visst, vill du fortsätta tro att detta inte påverkat Jocke får du göra det. Men hans panik på nätet har varit tydlig.

Inte mer opålitlig än vad en random flashback användare är. Maktbarometern stämmer bra.

De skulle kunna ha berättat mer om vad de upplevde av knark-morsan och Joakim som barn, t.ex. att Joakim uttryckte rädsla att mamman skulle ta sitt liv. Var får ett barn något sådant ifrån?

Nej, dokumentären påverkar inte Joakims framgångar, rikedom och makt som bara kommer att öka mer och mer. Han har bara fått mer support efter dokumentären och det är snarare så att den där Bo-Görans karriär är över, inte Joakims.
Citera
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Att soc skriver det i ett papper betyder inte att de utfört en utredning att det faktiskt skett. Det bygger på vad Joakim sagt, men det betyder ju inte han utfört en mordbrand för att han säger det.
Det bygger inte på vad Joakim sagt.
Huset brann ner, killarna åker dit för det, det blev möten med skolan och socialtjänsten.

Och ett annat barn/tonåring i fosterfamiljen sa att Jocke sagt att han och några kompisar skulle bränna ner huset innan det brann. Jocke ska även ha visat stolt i tidningen om det nedbrända huset för det andra barnet i familjen.

Så det bygger på betydligt mer än "Jocke tog på sig något han inte gjort". Det blev bevisat, de erkände, de andra barnen vittnade om att Jocke var där.

Varför du är så desperat att försvara något Jocke erkänt, som finns dokumenterat, är över mitt förstånd.
Citera
2025-12-13, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Åh så nu är det inte bara "lägger dagar", nu är det "lägger ÅR" av sitt liv att skriva om honom? Eskaleringseffekt. Du döljer dina avsikter alldeles för illa, som om det ens skulle ha hjälpt.

Så det enda belägg du har, för att kritik mot jocke = avund, är att man lägger tid på att kritisera vad han gör, t.ex. mot sin egna familj och sina barn? Även hans mamma gör ju det, så hon måste vara avundsjuk på honom med, eller hur?

Ja, mamman är helt uppenbart avundsjuk. Det är därför hon nu talar ut. Det är parodiskt att se hennes flinande ansikte i media tillsammans med Chrippa som kommer få fängelse snart.

Folk lägger all sin tid på Joakim, det svider att han är mäktig och rik.
Citera
2025-12-13, 21:30
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Det är imponerande att från hemlös, vanvård och missbrukande mor gå till en av Sveriges mäktigaste och populäraste. Det är nog mer än vad någon i denna tråd skulle klara.

Jocke använder sig av exakt samma språk, härskartekniker och fokusförflyttningar som du. Jocke har gått kurser för att lära sig det. Hans språkguru brukar skryta om det.

Det fungerar väldigt bra på WT och övrigt lågbegåvade. Men inte här.

Själv avskyr jag Jocke pga att han utbildat sig i hur han skall verka trovärdig.

Fakta är att han ljugit om att hans journaler är bevis på ALLA hans uppgifter stämmer. Konstigt nog stämmer dock hans värsta historier med olika scener från skräckfilmer. Filmer som är släppta efter hans barndom dessutom. Är det en tillfällighet bara?
Citera
2025-12-13, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Beundrar du allt hos Jocke?
Barnvåldtäkter?
Svara ärligt.

Vilket barn har han våldtagit? Börjar bli pinsamt med alla avundsjuka som ska försöka smutskasta någon som är mer framgångsrik än dom själva.
Citera
2025-12-13, 21:33
Medlem
Citat:
De unga är framtiden. De som lägger all sin tid på att skriva här har uppenbart ingen framtid och lägger då all sin tid på att ogilla Joakim istället, för de har ju ändå inget att lägga sin värdelösa liv eller tid på.

Snälla du, kan du sluta att fokusera på andra användare nu och hålla dig till topic?

Beundrar du även barnvåldtäkterna Jocke begick innan han började ta legitimation på barnen?
Citera
2025-12-13, 21:36
Medlem
Citat:
Ja, mamman är helt uppenbart avundsjuk. Det är därför hon nu talar ut. Det är parodiskt att se hennes flinande ansikte i media tillsammans med Chrippa som kommer få fängelse snart.

Folk lägger all sin tid på Joakim, det svider att han är mäktig och rik.

Såklart. Det är ju avundsjuka som gör att hon vill ge sin sida av hans uppväxt.
Inte alls att hon vill berätta att det Jockiboi skriver i boken som han har bevis för (som han inte kan visa upp, som dokumentären inte heller lyckats bevisa trots att de gått igenom all papper de med) är rent hittepå dvs lögner på svenska. Hennes del av storyn som hon berättar går dock ATT bevisa i soc och bup papper. Jobbigt läge för de som tror på Jockiboi nu. Så jag förstår att du anser att angrepp är bästa försvar. Men vi som kan läsa och ser de BEVIS som visas upp inser att "stackars" Jockiboi ljuger, inte för att vi förstår varför. Hans liv är tragiskt även utan lögnerna.
Citera
2025-12-13, 21:36
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Inte mer opålitlig än vad en random flashback användare är. Maktbarometern stämmer bra.

De skulle kunna ha berättat mer om vad de upplevde av knark-morsan och Joakim som barn, t.ex. att Joakim uttryckte rädsla att mamman skulle ta sitt liv. Var får ett barn något sådant ifrån?

Nej, dokumentären påverkar inte Joakims framgångar, rikedom och makt som bara kommer att öka mer och mer. Han har bara fått mer support efter dokumentären och det är snarare så att den där Bo-Görans karriär är över, inte Joakims.
Så du tycker Chrippa var en mäktig person 2023 och 2024 eftersom maktbarometern säger det?

Vad har det för relevans i frågan om att Jocke ljög när han sa att han hade bevis?

Och dra in fosterfamiljen är inte positivt, varför försökte fostermamman få Jocke att flytta hem till mamman om hon trodde mamman missbrukade?
Varför rapporterade inte fostermamman till soc att hon misstänkte att mamman missbrukade?
Hur känns det för fosterfamiljen när Jocke i många år sagt att fosterfamiljen misshandlade honom och inte tog hand om honom? Har det påverkat fosterfamiljen negativt?
Det står även mycket hemska saker i journalerna som Jocke sagt om fosterfamiljen, man kan läsa upp dessa hemska saker riktiga barn-Jocke anklagar fosterfamiljen för och fråga varför de tror barn-Jocke sa så? Kom ihåg, dom får inte säga att det barn-jocke sa var fel/missförstånd.

I det långa loppet blir det inte bra för fosterfamiljen. Och till skillnad från Jocke så vill SVT inte hänga ut ett äldre par som är pensionärer.

Speciellt när det inte är relevant till det dokumentären handlar om.
Citera
2025-12-13, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Det bygger inte på vad Joakim sagt.
Huset brann ner, killarna åker dit för det, det blev möten med skolan och socialtjänsten.

Och ett annat barn/tonåring i fosterfamiljen sa att Jocke sagt att han och några kompisar skulle bränna ner huset innan det brann. Jocke ska även ha visat stolt i tidningen om det nedbrända huset för det andra barnet i familjen.

Så det bygger på betydligt mer än "Jocke tog på sig något han inte gjort". Det blev bevisat, de erkände, de andra barnen vittnade om att Jocke var där.

Varför du är så desperat att försvara något Jocke erkänt, som finns dokumenterat, är över mitt förstånd.

Så allt som är dokumenterat är sant? Nyss var det dokumenterat att han var dömd för mordbrand, men det stämde inte.

Soc har dokumenterat våldtäkter som aldrig skett, då kan de givetvis dokumentera andra saker som ej stämmer heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in