2025-12-13, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Så bara dom som lägger dagar av sin tid på att skriva om honom är avis? Men dom som inte lägger tid på att skriva och granska honom, dom är inte avis?

Absolut kan fler vara avundsjuka, men att de ej är så avundsjuka att känner behov av att lägga år av sina liv att skriva om honom på Flashback.

De kanske använder avundsjukan som bränsle till att ändra sina värdelösa liv istället för att skriva i dagars tid på Flashback.
Citera
2025-12-13, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det är ju precis detta Joakim vill, att folk ska se upp till honom som maskrosbarn. För honom så duger det inte att ha varit ett vanligt diagnosbarn som föräldrarna hjälpte, nej, det ska ha varit MISÄR, så folk blir riktigt imponerade.

Ja, det är imponerande att vara en av Sveriges mäktigaste och att gå från hemlös till stenrik. Jag förstår att det kan väcka avund.
Citera
2025-12-13, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Jocke har inte blivit misshandlad.

Vet du vad Jockes meritlista tyder på?

Sängvätare
Djurplågeri
Mordbrännare
Dömd för misshandel.
Dömd för olaga hot.
Dömd för föregivande av allmän ställning.
Våldtäkter
Narkotikaanvändning
Mytoman
Saknar empati

Antisocial personlighetsstörning.

I så fall gör det bara till en ännu större bedrift att ha lyckats blivit stenrik och en av Sveriges mäktigaste och populäraste personer.
Citera
2025-12-13, 21:06
Medlem
Man ser ju när Joakim berättar om hemskheter mamman utsatt honom för, så ser han helt oberörd ut. Han darrar inte på rösten, visar inte ångest eller sorg, utan är helt "blank" i ansiktsuttrycket. Till skillnad mot för mamman.

Nu kan autister ha svårt att visa känslor, men tycker ändå det är anmärkningsvärt.
Citera
2025-12-13, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
I så fall gör det bara till en ännu större bedrift att ha lyckats blivit stenrik och en av Sveriges mäktigaste och populäraste personer.

Han är intressant ur ett psykologisk perspektiv.

Kan ej behålla vänner. De enda han omger sig med är de han har nytta av, sk ja-sägare. Plus de som står i beroendeställning pga att de är anställda.

Det borde upp på meritlistan.
Senast redigerad av AbsAbs 2025-12-13 kl. 21:13.
Citera
2025-12-13, 21:11
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Men det finns ingen DOM, det är det vi talade om nu.
Du skrev
"Att han själv säger att han begått mordbrand är ju inte bevis, ni säger ju att han ljugit om sin barndom, varför är detta nu sant plötsligt?" - Det står i Jockes egna papper

"Att någon och han själv BERÄTTAR att han begått mordbrand är inte något bevis överhuvudtaget i så fall ju. Ni avfärdar ju allt han berättat om sin barndom, men när han berättar om mordbrand är det sant helt plötsligt. Hur ska ni ha det?" - man tror på Jocke när han berättar om branden eftersom det finns dokumenterat i Jockes papper, eller tror du soc ljög i sina papper?

Jag litar på det som faktiskt står i Jockes soc papper. Jag tror inte Jockes soc/bup/psyk papper ljuger. Jocke däremot verkar ljuga mycket.
Citera
2025-12-13, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Man ser ju när Joakim berättar om hemskheter mamman utsatt honom för, så ser han helt oberörd ut. Han darrar inte på rösten, visar inte ångest eller sorg, utan är helt "blank" i ansiktsuttrycket. Till skillnad mot för mamman.

Nu kan autister ha svårt att visa känslor, men tycker ändå det är anmärkningsvärt.

Däremot brukar han ändra på rösten när han ska gestalta ett offer. Han lägger rösten längre bak i munnen och gör den svagare.
Citera
2025-12-13, 21:17
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Nej, det är inte jag som kommit på det. Det är enligt Maktbarometern.

Absolut kunde man gjort en granskning, men man borde ha gjort den opartiskt och låta t.ex. fosterföräldrarna komma till tals med.

Nåväl, detta kommer göra noll betydelse för Joakim. Han kommer fortsätta bli ännu mer rik, mäktig och framgångsrik. Denna dokumentär gjorde bara att han fick ännu mer support och stöd.
Maktbarometern är en väldigt opålitlig källa när det kommer till makt.
Chrippa låg högt på den 2024.

Hur skulle fosterföräldrarna kunna tillföra något på frågan varför 40 åriga Jocke ljugit när han påstått att han har bevis?

Jocke har fått extremt mycket kritik efter denna dokumentär. Och jag tror avsnitt 3 kommer vara det bästa.

Men visst, vill du fortsätta tro att detta inte påverkat Jocke får du göra det. Men hans panik på nätet har varit tydlig.
Citera
2025-12-13, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Du skrev
"Att han själv säger att han begått mordbrand är ju inte bevis, ni säger ju att han ljugit om sin barndom, varför är detta nu sant plötsligt?" - Det står i Jockes egna papper

"Att någon och han själv BERÄTTAR att han begått mordbrand är inte något bevis överhuvudtaget i så fall ju. Ni avfärdar ju allt han berättat om sin barndom, men när han berättar om mordbrand är det sant helt plötsligt. Hur ska ni ha det?" - man tror på Jocke när han berättar om branden eftersom det finns dokumenterat i Jockes papper, eller tror du soc ljög i sina papper?

Jag litar på det som faktiskt står i Jockes soc papper. Jag tror inte Jockes soc/bup/psyk papper ljuger. Jocke däremot verkar ljuga mycket.

Att soc skriver det i ett papper betyder inte att de utfört en utredning att det faktiskt skett. Det bygger på vad Joakim sagt, men det betyder ju inte han utfört en mordbrand för att han säger det.
Citera
2025-12-13, 21:19
Medlem
Citat:
Absolut kan fler vara avundsjuka, men att de ej är så avundsjuka att känner behov av att lägga år av sina liv att skriva om honom på Flashback.

De kanske använder avundsjukan som bränsle till att ändra sina värdelösa liv istället för att skriva i dagars tid på Flashback.
Åh så nu är det inte bara "lägger dagar", nu är det "lägger ÅR" av sitt liv att skriva om honom? Eskaleringseffekt. Du döljer dina avsikter alldeles för illa, som om det ens skulle ha hjälpt.

Så det enda belägg du har, för att kritik mot jocke = avund, är att man lägger tid på att kritisera vad han gör, t.ex. mot sin egna familj och sina barn? Även hans mamma gör ju det, så hon måste vara avundsjuk på honom med, eller hur?
Citera
2025-12-13, 21:20
Medlem
Har varit medgörlig och jag har varit berusad och pratat privat med Jocke.
Det va såklart inte bra.

Jag har varit rädd att han ska hänga ut mig, så som han gjorde med mumsbullen.

Jag vill inte ha hans drev.

Pallal och Micro tappade förtroende för mig (med fler, slipsen)

Jag sörjer det.
Citera
2025-12-13, 21:22
Medlem
Citat:

Han är populär bland unga. Vi som varit med ett tag attraheras inte av hans produktioner.

Jag antar att du även tror på alla de tusentals flickor som påstod sig varit utsatta för rituella övergrepp på 90-talet, när autism inte sällan misstolkades som "utsatt för sexuella övergrepp".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in