2025-12-13, 14:29
Medlem
Sofia och Kalle kan nog vara det störigaste laget i programmets historia. Fruktansvärt oskön vibb på bägge två.
Citera
2025-12-13, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanneloniMacaroni
Sofia och Kalle kan nog vara det störigaste laget i programmets historia. Fruktansvärt oskön vibb på bägge två.
God tvåa efter Ina och Hanna.
Citera
2025-12-13, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p125
God tvåa efter Ina och Hanna.

Man kan förstås ha olika åsikter om vad som är oskönt, men en objektiv skillnad är att Ina och Hanna får fler poäng och brukar gå vidare från gruppspelet.
Citera
2025-12-13, 17:05
Medlem
Sjuttiotalistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanneloniMacaroni

Ja. Och har de verkligen varit gifta? Kalle måste vara bi i så fall, ser ut och beter sig ju väldigt gay. En hipster-bi/gay.
Citera
2025-12-13, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Melodin som Winnerbäck sjöng. Jag känner igen den men hört med annan text. Kommer inte på vad. Någon som vet? Något gammalt?

Citat:
Ursprungligen postat av 1000fjodor
Mycket. Peter Lemarc har dock gjort den ultimata och definitiva:

https://open.spotify.com/track/7rt10apvdFYo7SpR1CzJEB?si=f6fc207c70ef4ce5

https://www.youtube.com/watch?v=6dijcoL9jWE

Lemarcs försoning med sången: 36.50 in i sommarpratet

https://www.sverigesradio.se/avsnitt/peter-lemarc-2008

https://bliljusdesigner.nu/?gad_source=1&gad_campaignid=20952328441
Citat:
Jag menade inte den utan Edwalls Kärleksvisa. Ska vara variation på en folkvisa, men hur låter den?
Citera
2025-12-13, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiotalisten
Ja. Och har de verkligen varit gifta? Kalle måste vara bi i så fall, ser ut och beter sig ju väldigt gay. En hipster-bi/gay.

Va gifta med varandra? knappast både är väl dessutom gay?
Citera
2025-12-13, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiotalisten

Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Va gifta med varandra? knappast både är väl dessutom gay?

Det är det andra paret som de mötte veckan innan som har varit gifta men numera är skilda.
Citera
2025-12-13, 21:27
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Wayne Gretzky -> hockeyhjälm -> Jofa -> Malung måste vara bland de mest långsökta ledtrådarna i programmets historia.
Eeh? Det finns massvis med långsökta ledtrådar men den var ju tvärtom. De sa Jagr och nån till och nånting med huvud (alltså hjälm) och Jofa låg i Malung så var inte ett dugg långsökt och långt ifrån "bland de mest långsökta" särskilt när det var på 10p. Jag tänkte direkt Jofa men försökte få in det i nån stads namn.
Citera
2025-12-14, 09:11
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Tycker att det har blivit sämre. Vet inte vad det är om det är tråkiga tävlande? Kändes roligare att titta tidigare år.
Citera
2025-12-14, 16:33
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Eeh? Det finns massvis med långsökta ledtrådar men den var ju tvärtom. De sa Jagr och nån till och nånting med huvud (alltså hjälm) och Jofa låg i Malung så var inte ett dugg långsökt och långt ifrån "bland de mest långsökta" särskilt när det var på 10p. Jag tänkte direkt Jofa men försökte få in det i nån stads namn.
För en normal människa som inte går runt med hockeyhjälm som extra skydd i vardagen är det en absurd ledtråd. Man kan hinna tänka på hockey, land eller lag som de representerat men att det är var just deras typ av hjälm tillverkas som eftersöks är stört.

Luuk säger att spelarna "bar i huvudsak del av resmålet". Vilken del då? Den jordplätt där fabriken låg? Är vi på väg till Hjälmstad?

Rimligen den dummaste ledtråden i programmets historia

I nästa mening blir det prat om malar vilket sänker svårighetsgraden rätt rejält.
Jämför Jofa med att 10 km är en mil som för Milano.
Citera
2025-12-14, 17:56
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
För en normal människa som inte går runt med hockeyhjälm som extra skydd i vardagen är det en absurd ledtråd. Man kan hinna tänka på hockey, land eller lag som de representerat men att det är var just deras typ av hjälm tillverkas som eftersöks är stört.

Luuk säger att spelarna "bar i huvudsak del av resmålet". Vilken del då? Den jordplätt där fabriken låg? Är vi på väg till Hjälmstad?

Rimligen den dummaste ledtråden i programmets historia

I nästa mening blir det prat om malar vilket sänker svårighetsgraden rätt rejält.
Jämför Jofa med att 10 km är en mil som för Milano.
Fast det är väldigt många svenskar som vet att Gretzky och andra var hjälmar från JOFA. En jag känner tog det på 10p på det. Jag förstod själv direkt att det var JOFA man menade men visste inte att de hade tillverkning i Malung.

"En del av resmålet" förstod jag inte heller dock.

För dig ja. Jag tänkte inte på mal förrän de började snacka om det i burarna medan jag förstod JOFA på en halv sekund. Men försökte hitta en stad som hette nåt mer JOFA men kom inte på någon såklart. Så nej det var inte någon långsökt ledtråd. Det var på 10p och handlade om en av Sveriges mest populära idrotter med världens mest kända hockeyspelare någonsin som många känner till att han hade JOFA som hjälm.
Citera
2025-12-14, 18:53
Medlem
DoktorNos avatar
Ja, jag tog Malung på 10p, tack vare Jofahjälmarna. Vetskapen att Jofa fanns i Malung beror på att i min barndomsstad fanns en fabrik som gjorde bl.a hockeyklubbor och fabriken såldes till Jofa i Malung 😃
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in