Citat:
Ursprungligen postat av
nizy
Står du upp för föräldrar som misshandlar barn psykiskt och fysiskt får jag gissa har du synpunkter på dumpen oxå.
Det är alltid barnens fel alltså man ska försvara en förövare enligt dig
Det gör jag och Annika har inte gjort det, Joakim har ljugit om att hon har gjort det. Allt i hans papper och alla personer har vittnat om det också - Annika var och är en bra mor.
Vad har Dumpen att med detta att göra? Tror du att Jocke eventuellt blev utsatt för sexuella övergrepp på fritids som mamman var orolig över? Vad tycker du om Dumpen?
Jag tycker att det
är psykisk misshandel att återkommande lämna bort en bebis i mer än en vecka, det barnet har inte förmågan att förstå varför mamma och pappa försvunnit eller ens om dom kommer att komma tillbaka. Innerst inne vet du att det är skadligt för barnet. Det är värdelöst föräldraskap och det bästa för barnet skulle förmodligen vara att växa upp hos en familj som vill ha och orkar med barnet på heltid.
Varför skaffade dom tre barn när dom uppenbarligen inte är intresserade av att ta hand om dom? Dom lämnar iväg bebisen veckorvis för att dom inte orkar ta hand om honom själva och är helt ointresserade av att förhålla sig till skolplikten för dom andra barnen, reser iväg och överskrider den tillåtna frånvarotiden, när det inte går längre lämnar dom barnen ensamma med en väldigt sjuklig anhörig. Dom tar fram programformat och signar avtal som innebär att dom båda två måste vara ifrån sina barn och sin bebis i flera veckor och lämnar bebisen i ett hem med en psykiskt labil knarkare som är en dömd barnvåldtäktsman, det finns fog för oro för att barnen far illa.