2025-12-13, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Är det framgångsrikt att bli känd på lögner? Det är inte Joakims person som säljer, det är hans historia.

Är det framgångsrikt att skaffa tre barn man inte orkar ta hand om utan överlåter dom till barnflickan mer än man har dom själv trots att man går hemma hela dagarna, att välja bort sin bebis för clout? Låta sitt barn bo hemma hos någon så labil som Anna Book och bo under samma tak som en knarkare och bli tvångsgosad med av en barnvåldtäktsman för att han och Jonna inte orkar ta hand om sin helt vanliga och lugna bebis som sover bra? Det måste saknas anknytning för att kunna göra så. Bebisen lämnas bort i mer än en vecka väldigt ofta.

Jocke och Jonna hade inte orkat med ett barn som är som Jocke i mer än ett dygn.

Är det inte jobbigt att vakna de sitt egna missersbla liv och sen sprida galla för man är avundsjuk på en som va på botten pga sin uppväxt där han blev sjukt illa behandlad av sin mor som hade ett fruktansvärt missbruk det är inget man ska skoja bort .

Men du kanske inte heller tror det finns pedofiler utan det är barnens fel ? Det är ju Bosse kir som brukar styra sina tankar så …

Det enda som varit obehagligt med dokumentären är avundsjukan den bygger på och hur man skuldsätter utsatta barn inte bara Jocke. Hur ska nån våga prata nu när Bosse kir säger att dom ljuger fast det finns stöd för deras berättelse … ska bli bra för Jocke och deras familj nu när kräftan hamnar inlåst och fru kräfta om nu inte svärfar kräfta ta över ganska rollen med nåt ful tjack först sen spela Allanballlan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Jo, det finns mycket avund mot Joakim. Annars tillbringar man inte hela dagar för att hata en enda person i hans tråd på Flashback. Det är uppenbart att det svider för dessa att Joakim kommer fortsätta tjäna pengar och att denna dokumentär snarare ökade supporten för honom.

Jag står upp för hans morsa, finns inget osunt i det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
De flesta vuxna vet vad mordbrand betyder.

De flesta i denna tråden verkar ju inte vara vuxna som har så mycket tid till annat än att just skriva här om Joakim.
Citera
2025-12-13, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Ser du klagomål i tråden på Joakims goda ekonomi? Nej.

Du vill vara som Joakim själv, och tycker därför att alla andra vill samma sak. Så är det inte.

Jag är nöjd att vara mig själv, jag vill inte vara offentlig som du ser på mitt namn. Med det sagt är han en av Sveriges mäktigaste människor och det svider för många att han är rik och framgångsrik medans de själva inte är det utan lägger all tid med att skriva i flera dagars tid i trådar på honom. Hoppas dessa får hjälp.
Citera
2025-12-13, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
De flesta i denna tråden verkar ju inte vara vuxna som har så mycket tid till annat än att just skriva här om Joakim.

Du tillhör en av de mest aktiva användarna idag.

Det är tragiskt att så många unga ser upp till Joakim Lundell. Det vore bättre om de unga hade bättre och sunda förebilder. Vi vill inte ha förebilder som vuxit sig stora genom bedrägliga beteenden och livshistorier.
Senast redigerad av AbsAbs 2025-12-13 kl. 20:24.
Citera
2025-12-13, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Vilka i tråden säger så?

Precis. Att tro att människor inte vet det är ju löjligt. Får mig mer att tänka att det precis gått upp för Anonym555 faktiskt.

Folk tjatar om mordbrand som om det vore det värsta som hänt. Folk har påstått att han är dömd för detta trots att det inte stämmer.

Märkligt att folk har tid att skriva i flera dagars tid i denna tråd. Tror de att det kommer stoppa Joakim från att bli mäktigare och rikare?
Citera
2025-12-13, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jag står upp för hans morsa, finns inget osunt i det.

Står du upp för föräldrar som misshandlar barn psykiskt och fysiskt får jag gissa har du synpunkter på dumpen oxå.

Det är alltid barnens fel alltså man ska försvara en förövare enligt dig
Citera
2025-12-13, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Okej, nu förstår jag varför Chrippatråden är rekordlång. Folk ägnar hela dagarna till att skriva där, dom är avundsjuka på honom!

Nej, men han är inte en av Sveriges mäktigaste män och rikt som ett troll likt Joakim.
Citera
2025-12-13, 20:27
Medlem
ruskinarmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nizy
Är det inte jobbigt att vakna de sitt egna missersbla liv och sen sprida galla för man är avundsjuk på en som va på botten pga sin uppväxt där han blev sjukt illa behandlad av sin mor som hade ett fruktansvärt missbruk det är inget man ska skoja bort .

Men du kanske inte heller tror det finns pedofiler utan det är barnens fel ? Det är ju Bosse kir som brukar styra sina tankar så …

Det enda som varit obehagligt med dokumentären är avundsjukan den bygger på och hur man skuldsätter utsatta barn inte bara Jocke. Hur ska nån våga prata nu när Bosse kir säger att dom ljuger fast det finns stöd för deras berättelse … ska bli bra för Jocke och deras familj nu när kräftan hamnar inlåst och fru kräfta om nu inte svärfar kräfta ta över ganska rollen med nåt ful tjack först sen spela Allanballlan

Så kritisk granskning bygger egentligen på avundsjuka? Gäller det generellt eller bara när det passar dig?

Var Janne Josefsson på sin tid egentligen bara avundsjuk på de stenrika köttfuskande Icahandlarna?
Var Bo-Göran i själva verket avundsjuk på de stenrika saudierna?

Som någon annan skrev. Imponerade av Jocke Lundells vulgära bling-bling blir väl mestadels barn och intellektuellt funktionsnedsatta.
Trots sina ofantliga rikedomar verkar ju karln inte må speciellt bra....

Förresten, har du sett så många som av ren avund skriver skit om Chrippa i Chrippa-tråden dagarna i ända?
Citera
2025-12-13, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamanga
Ok good for him. Jag skrev att JAG kommer snart att glömma det här helt. Jag mår inte dåligt över hans så kallade framgång eller känner glädje över hans misslyckanden.
Det är reaktionerna som är lite intressanta ur ett psykologiskt perspektiv, och lite underhållande- som din reaktion.

Ja, jag håller med om att det är underhållning när så många lägger dagar, år av sin tid att skriva om Joakim. Det tyder ju på psykisk ohälsa. Vad vill man uppnå med detta?

Uppenbarligen gör dessa personer bara Joakim mer poppis och mäktig samt rik.
Citera
2025-12-13, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nizy
Står du upp för föräldrar som misshandlar barn psykiskt och fysiskt får jag gissa har du synpunkter på dumpen oxå.

Det är alltid barnens fel alltså man ska försvara en förövare enligt dig

Nu är det så att Jocke 31 år ville skriva en storsäljare. Att i boken beskriva vanliga autistiska problem med känsloreglering, insåg han liknade vilken historia som helst om diagnosbarn, så han kryddade den sannolikt med allehanda konstigheter, som skulle få det att framstå som ett mirakel att han öht överlevt och då tog försäljningen givetvis fyr. På bekostnad av mamman som han haft en bra relation med tills han var 31.

Thomas Quick har gjort samma resa.
Citera
2025-12-13, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corwood
Absolut! Han är även en vidrig fitta, knarkare, fyllo, psykopat, lögnare, manipulatör, och rättshaverist.

Förklara gärna ingående i dina egna ord varför du tror att någon på fullt allvar är avundsjuk på denna untermensch. Pengar och popularitet är icke godtagna argument då dessa imponerar endast på barn och intellektuellt nedsatta vuxna med ett barns mentalitet.

Varsågod, scenen är din.

Så man lägger flera dagar, veckor, år på att skriva om en enkel knarkare? Har dessa inget bättre för sig?

Uppenbarligen väcker Joakim känslor oavsett. Det kan inte vara roligt att se hans framgång, rikedom samt makt växa för var dag som går. Allt skrivande gör ingen skillnad. De som bor i Joakims tråd har nog inte mycket till liv är jag rädd.

Rikedom och makt kommer alltid människor avundas oavsett ålder. Så har det alltid varit och kommer alltid vara, möjligt att det är barnsligt men vem är det som säger att de som bor i Joakims flashbacktråd inte är barnsliga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in