2025-12-11, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Gentlemännen finns kvar men såklart behöver man sannolikt som kvinna uppföra sig schysst för att ta del av den gentlemannamässiga stilen.
Kan du ge exempel på schysst resp oschysst kvinnligt beteende?
Citera
2025-12-11, 15:18
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabine
Ja varför inte en muslimsk man, de behandlar en kvinna så som en kvinna ska behandlas.

Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Gentlemännen finns kvar men såklart behöver man sannolikt som kvinna uppföra sig schysst för att ta del av den gentlemannamässiga stilen.

Ja. Som man ropar får man svar, som man sår får man skörda osv. Man kan börja med att ställa lika höga krav på sig själv som man ställer på sin partner.

Det verkar inte som gentleman är definierad i tråden. Förr handlade det i hög grad om artighet och ansträngning utifrån tydliga könsroller, så som att män skulle hålla upp dörrar, dra ut stolar och sedan så klart "protect and provide". I dagens moderna sammanhang är nog kraven högre och jag tänker att den fullfjädrade moderne gentlemannen kännetecknas av respektfullhet, integritet, emotionell mognad, empati och omtanke, goda sociala färdigheter samt självkontroll och stabilitet.

Tänker att riktiga gentlemän och kvinnliga motsvarigheter absolut finns, men är de i majoritet? Tveksamt.
Citera
2025-12-11, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misssie
Männen kan ju inte uppföra sig. Dom betalar inte på första dejten. Det handlar inte om pengarna men att mannen ska visa att han är en gentleman. Dom gör slut förrän det hinner bli till nåt för att dom vill inte binda sig. Det finns inga snälla eller normala killar. Alla killar är sexgalna som inte har något innanför huvudet. Hur kommer det sig att männen är så värdelösa?
Generation X är ett misslyckande sett till båda könen. Undantag finns men de är få
Citera
2025-12-11, 15:23
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe

Skitbeteenden är inte könsbundna, men schysst beteende kan vara empati och aktivt lyssnande, ärlig och omtänksam kommunikation, respektfull gränssättning och omtanke, stödjande, respektfull konfliktstil, tar ansvar för sig själv.

Oschysst beteende kan vara alla former av aggressivitet (passiv/aktiv), manipulativ kommunikation, överdriven kritik, social/subtil exkludering, dubbla standarder, lägger ansvaret för sin lycka på andra, alla ursäkter innehåller en friskrivning.

Osv.
Citera
2025-12-11, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe

Inget konkret och menar inte specifikt något kvinnligt beteende utan bara vara schysst rent allmänt, bemöta mannen på ett schysst sätt?
Visa att man kan gå halva vägen var och inte förväntar sig att han ska göra allt själv?
Om han känner att jag inte utgör något hot kanske chansen är större att jag blir schysst bemött tillbaka?
Citera
2025-12-11, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Tror inte jag heller. Jag är bara realistisk. Jag fick inte heller kvinnor när jag var positiv, mer aktiv, hade bra självförtroende, var yngre, hade bättre kropp.

Varför vill du ens träffa en kvinna då dom enligt dig bar hycklar och klankar ner på män. Och dessutom ofta tröttnar och börjar vilja träffa andra, är det inte skönare då att leva själv och slippa allt drama?
Citera
2025-12-12, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickDoohan
Varför vill du ens träffa en kvinna då dom enligt dig bar hycklar och klankar ner på män. Och dessutom ofta tröttnar och börjar vilja träffa andra, är det inte skönare då att leva själv och slippa allt drama?

Jo, jag har börjat känna så. Jag har sett att kvinnor i förhållanden verkar vara krävande, high maintenance, och det verkar som att livet blir jobbigare med en kvinna.
Trodde vitsen var att det skulle bli roligare.
Jag hade gärna träffat en kvinna när jag var yngre och min kropp var bättre än den är nu. Känns inte lika kul nu, då jag inte är lika viril som jag var då. Och jag var inte tillräcklig ens som yngre.
Senast redigerad av scaryfoot 2025-12-12 kl. 06:29.
Citera
2025-12-12, 07:31
Medlem
Jag har träffat kvinnor där det kändes bra, vi fick kontakt, fanns kemi, personligheterna klickade. Men de är aldrig singlar. Lärde känna en sån kvinna på jobbet för ett tag sen. Det har hänt tidigare, att jag lärt känna såna kvinnor på jobbet. Hade de varit singlar så tror jag att det kunde ha blivit nåt.
Men hur ofta träffar man kvinnor som det känns så med, som också är singlar?
Har inte hänt mig än.
Citera
2025-12-12, 08:44
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Män är korkade. Vi är simpla och enkelspåriga. Vi tror verkligen att kvinnor blir mer sugna på oss om vi är hjälpsamma och gör det som kvinnor vill att vi ska göra.

Mitt starka råd till dig som någon sorts incel är att inse att du förmodligen har sämre koll än de flesta på både hur män, men inte minst kvinnor, fungerar.

Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Jag tror det ligger djupare än så, jag vet mängder av hjälpsamma män som inte är hjälpsamma för att få ligga.

Jag håller helt med om det. Män tycker generellt om att få hjälpa till, inte minst med fysiska problem, och får en känsla av tillfredsställande av att vara behövda. Jag hjälpte själv, bokstavligen, en gammal dam över gatan för någon dag sedan. Det var ej för att öka chansen att ligga ...
Citera
2025-12-12, 09:22
Medlem
halaltarzans avatar
Men de män som vill göka mycket och många undrar jag om att vara en gentleman verkligen är receptet? Tänker t.ex. på filmen Black Jack där gentlemannen Kaj som fixar, skjutsar och sitter barnvakt ändå inte får trycka på "rektorns dotter". Det får däremot toppgrisen bakom trummorna göra.

Visst, bara en film, men jag skulle nog vilja säga att Nutley inte har tagit det där direkt ur luften, och att det på många håll faktiskt ser ut så där.
Citera
2025-12-12, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men de män som vill göka mycket och många undrar jag om att vara en gentleman verkligen är receptet? Tänker t.ex. på filmen Black Jack där gentlemannen Kaj som fixar, skjutsar och sitter barnvakt ändå inte får trycka på "rektorns dotter". Det får däremot toppgrisen bakom trummorna göra.

Visst, bara en film, men jag skulle nog vilja säga att Nutley inte har tagit det där direkt ur luften, och att det på många håll faktiskt ser ut så där.

Jag är en gök och vill ha lök.
Citera
2025-12-12, 09:49
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Jag är en gök och vill ha lök.

Att göka betyder att knulla......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera