Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-11, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Står i domen att han haft detta som förklaring till vad han skriver i Snapchatkonversationen enligt Adekvatkausalitet eller om det var annan skribent som läst domen som skrev det. Läs Adekvatkausalitet inlägg.

Bevisligen minns han inte vad som hänt, eftersom han var så full så var han inte i skick att ge samtycke och det är horan som borde låsas in men vi lever i ett feministiskt herravälde där rättsövergreppen mot män sker på löpande band
Citera
2025-12-11, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Hon skrattar hela vägen till Banken!

Garanterat, hon har garanterat hittat på allt för att få skadestånd och utnyttjar hans minnesförlust
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Personangreppen är det du som står för lilla vän sluta projicera det är inget personangrepp att säga att du är efterbliven när du resonerar likt en 5 åring som inte fattar något om verkligheten.

Jag har läst domen och det finns inte tillstymmelse till bevis det är en anklagelse och hörsägen det är allt det är skrattretande tunnt det är därför ni måste ljuga
Om du verkligen hade läst domen hade du vetat att den inte består av ”hörsägen”, så uppenbarligen tolkar du texten precis som du tolkar allt annat här efter eget behov.

Och när du börjar kasta ord som ”efterbliven” som om det vore någon slags vetenskaplig diagnos visar du mest hur lite du har att komma med.
Det är som alltid: när argumenten tryter, då tar fantasierna vid.
Citera
Medlem
Citat:
Om nu killen (the-innocent-boy) var så berusad att han knappt minns ngt överhuvudtaget och tjejen (the-trap-girl) inte var berusad hade hon kunnat:

1. Låtit bli att ta in honom i sitt hem.
2. Inte låtit honom sova i hennes säng.
3. Kunnat lämna sovrummet omedelbart han ev tafsade lite på henne.

Sen är det lika du skriver hon som borde åka dit för samtyckeslagen eftersom hon var fullt kapabel att säga nej till hela situationen och inte ett uns av våld förekommit av killen.

Nej! The-Trap-Girl visste exakt hur hon skulle lägga upp allt för att killen skulle förvandlas till hennes alldeles egna ATM utan minsta risk för henne rent fysiskt.

Instämmer, uppenbart att horan gör detta bara för att få skadestånd
Citera
2025-12-11, 19:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Har gjort det nu. Inte riktigt klart vad som menas. Du gör nog klokt i att inte använda det som ett argument innan du känner till kontexten och exakt vad han menar. Det kan ju lika gärna betyda att han inte ville anklaga henne för att ljuga osv, dvs det jag och flera andra varit inne på.

Han ger fyra olika förklaringar till håbdelsen. Vilka motsäger varandra. Då är man inte trovärdig.

Om jag slår dig hårt i huvudet och sedan säger/skriver:
1. "Förlåt för att jag gjorde det, men jag var full och trodde du ville...."
2. "Jag minns inte att jag gjort det".
3. "Jag har inte gjort det".
4. "Jag ifrågasätter inte att du tror att jag har gjort det".
5. "Jag måste ha gått i sömnen när jag gjorde det".
6. "Jag erkände först att jag hade gjort det, för att rädda vår relation".

Låter det trovärdigt då?
Tingsrätten tycker iaf inte att en den dömde är trovärdig.

Minns man inte att man gjort något, så säger/skriver man ju det. Och håller fast vid det.
Citera
2025-12-11, 19:24
Avstängd
Citat:
Hon skrattar hela vägen till Banken!

Du fantiserar. Inte ens säkert hon får de där pengarna.

Och hon har förlorat en vän och förmodligen även tilliten till män.
Citera
2025-12-11, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Om du verkligen hade läst domen hade du vetat att den inte består av ”hörsägen”, så uppenbarligen tolkar du texten precis som du tolkar allt annat här efter eget behov.

Och när du börjar kasta ord som ”efterbliven” som om det vore någon slags vetenskaplig diagnos visar du mest hur lite du har att komma med.
Det är som alltid: när argumenten tryter, då tar fantasierna vid.

Vittnen som inte sett någonting utan bara återberättar vad hon sagt det är definitionen av hörsägen slå upp ordet eftersom det tydligen är för svårt för dig lilla vännen att kunna. Du har ju trots allt ett iQ som en förståndshandikappad så jag har överseende med dig. Inget erkännande inga vittnen inga skador, en anklagad som bevisligen var så full att han har minnesluckor nä sett till fakta är det ludret som borde låsas in de har de flesta i tråden insett det räcker nämligen med ett iQ på 60 att du ligger långt under det är ditt problem därför du ljuger och svamlar hela tiden
Citera
2025-12-11, 19:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Bevisligen minns han inte vad som hänt, eftersom han var så full så var han inte i skick att ge samtycke och det är horan som borde låsas in men vi lever i ett feministiskt herravälde där rättsövergreppen mot män sker på löpande band

Han säger ju att han minns att inget hände. Litar du inte på hans ord när han säger så?
Citera
2025-12-11, 19:27
Medlem
Citat:
Har gjort det nu. Inte riktigt klart vad som menas. Du gör nog klokt i att inte använda det som ett argument innan du känner till kontexten och exakt vad han menar. Det kan ju lika gärna betyda att han inte ville anklaga henne för att ljuga osv, dvs det jag och flera andra varit inne på.

Han har minnesluckor och vill därför inte direkt anklaga henne för att ljuga fast det är de hon gör, du har räknat ut precis hur det ligger till, bra jobbat!
Citera
2025-12-11, 19:27
Medlem
Citat:
Enligt henne, ja. Men det behöver ju inte betyda att det var så det gick till.

Det var inte så det gick till det är bara kolla på fakta för att inse det
Citera
2025-12-11, 19:31
Medlem
Citat:
Du fantiserar. Inte ens säkert hon får de där pengarna.

Och hon har förlorat en vän och förmodligen även tilliten till män.

Hon får garanterat det där pengarna sluta ljug vid brott mot person är det inga som helst problem att få ut brottsskadeersättning det vet jag av egen erfarenhet, det är därför ludret hittat på allt för att få skadestånd det kan nästan en åsna räkna ut dock inte du 🤣
Citera
2025-12-11, 19:43
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Nej, inte "hur som helst". Men klart det går att köra in fingrar i en person trots att personen kämpar emot. Precis som det går att kittla någon i armhålorna, trots att denna kämpar emot. Och då målsägande sa upprepade nej, så fattar man ju att den dömde lär ha varit ihärdig. Och då kan givetvis fingrar lyckas slinka in.

Hon ville inte ha sex. Hon sa nej, upprepade gånger, föste bort hans händer och sa till honom att sluta. Till slut flydde hon sitt eget hem. Det är hans ansvar att hörsamma hennes nej.

Nej, fingrar kan inte råka slinka in. Såvida inte förövaren använder relativt grovt våld.

Det täcker inte att man säger nej och föser bort händer. Om det gäller en person i en särskilt utsatt situation genom berusning är det den nyktra personens ansvar att se till att det inte förekommer något sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in