2025-12-11, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo21
Hej, Du försvarare av en pundare som sätter på en full 17-åring på krogtoa.
Wihlborg är en av de mest ambitiösa åklagare i Sverige.
När man häktas beror det alltid på att man misstänker att de kan påverka utredningen, avviker eller begår nya brott.. Som det stod nu i tidningen, han släpps för att utredningen är klar och han kan inte längre påverka den.
Sen förstår jag inte vad du menar med klantigt skött ? Det har varit stängda dörrar i denna rättegång.

Whilborg en av de mest ambitiösa åklagarna i Sverige? Vilket skämt! På Gotland kanske där hennes polare är nämndemän och hon känner domarna. Som skrivits tidigare har hon fått kritik flera gånger. Samt så kör hon inte efter reglerna. Hon ljuger, hittar på och förvränger.
Citera
2025-12-11, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScheriffenIRoma
Tror jag det.. liten bitchass som skyndade från brottsplatsen med huva och försökte dölja sig.
Detta var en överfallsvåldtäkt och han sprang där ifrån som ett litet horbarn. Straffet var för kort, men ändå skönt att han sitter inne ett tag.
He’s cooked for life

Han sprang inte därifrån, bartendern har bekräftat det samt syns han på kameran på torget. Hon blev väl stött att det inte blev mer!!
Citera
2025-12-11, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Ja verkligen alltså!
Och hur ”korrekt” hon skötte det.
Bara högg tag i första vakt och berättade, skickade ett kort med tydligt sms till en vän om vad som hänt (inte ”jag hade sex med Josef fast jag inte ville” tex utan ”jag blev våldtagen på toaletten på munken”), berättade för vakt och bad om att få dit polis, följde med polisen ner på en total våldtäktskit undersökning och svarade rakt och tydligt i förhören.
Jag är so otroligt imponerad över henne - lite stolt!

Hon har ändrat story hela tiden. Gick med till toan efter 20 min hångel i baren.
Citera
2025-12-11, 18:52
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pebles333
Tjejen åkte fast för rattfylla tidigare i år, 17 år. Har festat en hel del trots sin unga ålder.

Det bekräftar en del av vad jag trott.
BO hade mkt festbilder från krogen på sin insta. Hon började partaja tidigt.

BO:s moster + man var på Munken samma kväll detta hände utan att ha reagerat på att hennes 17-åriga systerdotter var där.

Jag tycker mammans vittnesmål säger en del om familjedynamiken. Det är rätt tragiskt. Några citat:

Citat:
Och då åker min man in till sjukhuset och jag stannar kvar hemma. Man tänker ju att det kanske är att hon är full och blivit omhändertagen.
FUP s.227

Citat:
Och så blir man också så här: du är 17 år, vad gjorde du på Munken? Hur kom du in?.
"Jag gick bara in." Jaha, okej. Och sen hör det ju inte till, liksom jag ska inte ifrågasätta det heller. Det är ju som, ja, ja. Man har själv varit i den åldern, så man vet ju hur det går till.
FUP s. 228

Plus det faktum att hon låtit BO jobba på sin krog när hon var så ung som 14-15 år.

För mig låter det gränslöst, mamman ev. känslomässigt otillgänglig & då blir det lätt att man söker bekräftelse hos män som J som överöser kvinnor med komplimanger.

Drickandet & sex med främlingar, kk etc ser jag som att hon är självdestruktiv.
Citera
2025-12-11, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScheriffenIRoma
Ur mitt perspektiv tänker jag att 220 000 kronor är ett lågt skadestånd med tanke på hur ett trauma kan orsaka psykisk och psykosomatisk ohälsa samt stressreaktioner (inklusive sjukskrivningar) som i sin tur kan leda till inkomstbortfall under hela livet.

En session med psykolog för en slags behandling mot posttraumatisk stress kostar mellan 1500-2600 privat. Mer än halva skadeståndet hade rykt bara på det.
Hoppas tjejen kan starta om och läka själsligt och få en fin framtid trots denna tragedi. Stark tjej.

Jävla piss ändå. Inget skadestånd är högt nog, men jag hoppas det svider ordentligt för kukbarnet Josef och att han i all överskådlig framtid kommer få lida som den narcissistiska skithög han är.

Hon verkar inte må så dåligt! Förmodligen för att hon var med på det. Festade i Stockholm helgen efter, föräldrarna åkte utomlands fyra dagar efter händelsen och mostern hade inte ens ringt henne och kollat hur hon mådde, när hon förhördes några veckor efter. Så ngt trauma verkar det inte vara. Hon ville inte ens anmäla. Det var poliserna som låg på. Sen när hon satte bollen i rullning, gick den inte att stoppa.
Citera
2025-12-11, 19:09
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pebles333
Hon verkar inte må så dåligt! Förmodligen för att hon var med på det. Festade i Stockholm helgen efter, föräldrarna åkte utomlands fyra dagar efter händelsen och mostern hade inte ens ringt henne och kollat hur hon mådde, när hon förhördes några veckor efter. Så ngt trauma verkar det inte vara. Hon ville inte ens anmäla. Det var poliserna som låg på. Sen när hon satte bollen i rullning, gick den inte att stoppa.

Vet du hur det kommer sig att bartendern CS ändrade sig från första förhöret till det andra?
För i det första förhöret säger han att de ser ut att ha det trevligt, hånglar & att det är ömsesidigt.
I nästa förhör är tonen en annan.
Citera
2025-12-11, 19:11
Medlem
Inget av det pebles333 framför är trovärdigt förens pebles333 redovisar hur användaren fått tag i den omaskade versionen av FUP.
Citera
2025-12-11, 19:15
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turmedvinklarna
Inget av det pebles333 framför är trovärdigt förens pebles333 redovisar hur användaren fått tag i den omaskade versionen av FUP.

Du tror inte att bilden spreds på snap innan den hamnade i FUP?
Jag tror chansen att den inte spreds är noll & intet.
Citera
2025-12-11, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Du tror inte att bilden spreds på snap innan den hamnade i FUP?
Jag tror chansen att den inte spreds är noll & intet.

Vet du eller tror du?

pebles333 kan väl få berätta hur hen fick ta del av bilden.

Så detaljerade uppgifter om bilden som pebles333 kommer med bör ju ha framkommit i tråden redan, om den spridits på snap som rubbergirl är så säker på.
Citera
2025-12-11, 19:23
Medlem
rubbergirls avatar
Jag tror att bartendern som tog bilden raderade den först när han fick klart för sig vad den officiella storyn skulle vara: att tjejen blivit våldtagen.

Inte att han skulle raderat bilden då det gick upp för honom att det inte var ngn kändisotrohet han bevittnade.
Så givetvis har andra sett bilden på LB:s otrogne pojkvän innan detta.
Citera
2025-12-11, 19:50
Medlem
Citat:
Det bekräftar en del av vad jag trott.
BO hade mkt festbilder från krogen på sin insta. Hon började partaja tidigt.

BO:s moster + man var på Munken samma kväll detta hände utan att ha reagerat på att hennes 17-åriga systerdotter var där.

Jag tycker mammans vittnesmål säger en del om familjedynamiken. Det är rätt tragiskt. Några citat:

FUP s.227

FUP s. 228

Plus det faktum att hon låtit BO jobba på sin krog när hon var så ung som 14-15 år.

För mig låter det gränslöst, mamman ev. känslomässigt otillgänglig & då blir det lätt att man söker bekräftelse hos män som J som överöser kvinnor med komplimanger.

Drickandet & sex med främlingar, kk etc ser jag som att hon är självdestruktiv.
Ja går man in med en påtänd neger på toa måste man vara självdestruktiv. Fast även om hon är destruktiv kan ju Josef vara en våldtäktsmän.
Senast redigerad av OberynMartell 2025-12-11 kl. 19:53.
Citera
2025-12-11, 19:57
Medlem
Citat:
Jag tror att bartendern som tog bilden raderade den först när han fick klart för sig vad den officiella storyn skulle vara: att tjejen blivit våldtagen.

Inte att han skulle raderat bilden då det gick upp för honom att det inte var ngn kändisotrohet han bevittnade.
Så givetvis har andra sett bilden på LB:s otrogne pojkvän innan detta.

Spekulation.

Ser fram emot pebles333 version av hur hen fått se bilden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in