2025-12-06, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Haha betvivlar att han kommer bli sedd eller behandlad som kung ens där.
Men möjligen som prinsessa av de äldre snuskgubbarna när han är bland de yngre som sitter där och som pratar som en tonårspojk ”bror” i varenda sms tex
Kung i baren på Munken lär han inte bli heller..
Citera
2025-12-06, 18:17
Medlem
Måste jo vara tidernas epic fail när Josef Bredell, Nadja Mayr, Gisela Johansson mfl firar att Josef blir släppt efter rättegången i väntan på dom och lägger ut det på sociala medier. För att sedan få domen på 3,5 år och 220 000kr i skadestånd. 😅
Citera
2025-12-06, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo21
Måste jo vara tidernas epic fail när Josef Bredell, Nadja Mayr, Gisela Johansson mfl firar att Josef blir släppt efter rättegången i väntan på dom och lägger ut det på sociala medier. För att sedan få domen på 3,5 år och 220 000kr i skadestånd. 😅

Välförtjänta, 3,5 år får man ändå säga
Citera
2025-12-06, 23:21
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Kung i baren på Munken lär han inte bli heller..

Skogomes madrass? Kanske blir en ögongodis för några av de andra intagna?
Citera
2025-12-06, 23:29
Medlem
Citat:

Sorgliga människor. En ung tjej kommer få men för livet och de kunde inte bry sig mindre.
Citera
2025-12-06, 23:51
Medlem
ScheriffenIRomas avatar
Ur mitt perspektiv tänker jag att 220 000 kronor är ett lågt skadestånd med tanke på hur ett trauma kan orsaka psykisk och psykosomatisk ohälsa samt stressreaktioner (inklusive sjukskrivningar) som i sin tur kan leda till inkomstbortfall under hela livet.

En session med psykolog för en slags behandling mot posttraumatisk stress kostar mellan 1500-2600 privat. Mer än halva skadeståndet hade rykt bara på det.
Hoppas tjejen kan starta om och läka själsligt och få en fin framtid trots denna tragedi. Stark tjej.

Jävla piss ändå. Inget skadestånd är högt nog, men jag hoppas det svider ordentligt för kukbarnet Josef och att han i all överskådlig framtid kommer få lida som den narcissistiska skithög han är.
Citera
2025-12-06, 23:57
Medlem
ScheriffenIRomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fernandoboy
Sorgliga människor. En ung tjej kommer få men för livet och de kunde inte bry sig mindre.

Yta är allt som räknas i den förljugna familjen, så vad förväntar du dig.
För övrigt Aldrig läst sån patetisk och fånig sörja som skrytcitaten på Josef Bordells Facebook.
Citera
2025-12-07, 16:13
Medlem
Citat:
Var kan man få läsa dessa humoristiska texter?
Citera
2025-12-07, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScheriffenIRoma
Yta är allt som räknas i den förljugna familjen, så vad förväntar du dig.
För övrigt Aldrig läst sån patetisk och fånig sörja som skrytcitaten på Josef Bordells Facebook.

Vad jag förväntar mig? Ingen jävla aning. Har inget umgänge med sånt här trash. Laila Bagge vet jag vem det är dock och hennes omdöme måste ju svikta också.
Citera
2025-12-07, 18:45
Medlem
Citat:

Och radera sociala medier (iaf josefs) 😂
Citera
2025-12-07, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScheriffenIRoma
Ur mitt perspektiv tänker jag att 220 000 kronor är ett lågt skadestånd med tanke på hur ett trauma kan orsaka psykisk och psykosomatisk ohälsa samt stressreaktioner (inklusive sjukskrivningar) som i sin tur kan leda till inkomstbortfall under hela livet.

En session med psykolog för en slags behandling mot posttraumatisk stress kostar mellan 1500-2600 privat. Mer än halva skadeståndet hade rykt bara på det.
Hoppas tjejen kan starta om och läka själsligt och få en fin framtid trots denna tragedi. Stark tjej.

Jävla piss ändå. Inget skadestånd är högt nog, men jag hoppas det svider ordentligt för kukbarnet Josef och att han i all överskådlig framtid kommer få lida som den narcissistiska skithög han är.

Helt sant allt du säger.
Och då är ändå det skadeståndet rätt högt för våldtäkt enligt min erfarenhet
Citera
2025-12-09, 00:46
Medlem
Blev förvånad när jag fick höra att Josef blivit dömd för våldtäkt. Vi har haft kontakt för senast ett par år sedan och han har alltid varit trevlig, ödmjuk och otroligt driven person och entreprenör. Hur kan det ha blivit så fel? Kan man undra. Känns inte igen med den bild och uppfattning jag haft om honom de åren vi hade kontakt så det kom verkligen som en chock. Tragiskt för brottsoffret och skönt hon fick upprättelse. Tror vi han kommer överklaga till hovrätt? Det är jag nästan säker på att han gör. Och det här kommer nog slå hårt på alla karriärmässiga plan för honom! FUP var intressant läsning, nu får vi se vad hovrätt kommer fram till, vad tror ni? Jag tror tyvärr på mildare straff, men inte helt friad får vi hoppas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in