Citat:
Ursprungligen postat av
Ilrvrm
Bo-Göran Bodin:
Nominerad till stora journalistpriset: 2008, 2010, 2015, 2020, 2023
Vinnare stora journalistpriset: 2012 för Saudiaffären med Daniel Öhman
Vinnare Guldspaden: 2004, 2008, 2011, 2012, 2013
Vinnare Prix Europa - bästa undersökande radiodokumentär i Europa för "The Insider"
Flera hedersomnämnanden av Prix Europa
Även vunnit Advokatsamfundets journalistpris samt Röda korsets journalistpris m.fl.
Wiki
Undra varför SVT låter honom göra dokumentärer. Borde ju såklart kollat med dig först

Ja, som man säger inom sporten: man är aldrig bättre än sin senaste match. Jag vidhåller iaf det jag skrev om de två nämnda dokumentärerna. O eftersom du radar upp "meritlistan", som jag inte betvivlar så är det då konstigt att han gjort så två mediokra alster. Vi får bara hoppas att han knyter ihop säcken på ett välbehövligt sätt i del tre.
Nu har jag inte en aning om vad sista delen skall ta upp. I avsnitt 1 när BGB konfronterar JL med saknaden av dokumentation om det som JL påstår ha hänt, så skulle han stannat där, som en clifhanger till nästa avsnitt och då bett JL peka på var i dokumentationen det finns...o detta framför kameran. Hade blivit bra tv. Som det är nu har vi två personer som hänvisar till dokumentation, men inget som visas.
Jag kan tänka mig ett sådant här scenario:
JL hävdar att det finns dokumenterar.
BGB ber honom att visa klart o tydligt var i papperen det finns att läsa? För JL har väl läst sina egna papper eftersom han refererar till dem?
Man behöver inte dra igenom alla "anklagelser/händelser" från boken "Monster". Men tillräckligt många för att kunna påvisa om det stämmer eller inte?