Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-11, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larstreiber
Putinhater verkar vara en av få som går på fakta istället för magkänsla
Om det där är din definition av ”fakta” så förklarar det en del.

Vilken konkret fakta syftar du ens på eller är det mest önsketänkande med finare etikett?
Citera
2025-12-11, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag föreslår att du läser Adekvatkausalitet inlägg igen. Du har verkligen missförstått vad Adekvatkausalitet skriver.

Den dömde har tre-fyra olika förklaringar.
1. En är att han inget minns av händelsen.
2. En annan är att han minns och vet att han inget har gjort.
3. En tredje förklaring (när han erkänner sitt brott i Snapchatkonversationen) är att han gör det för att "rädda relationen".
4. En fjärde är att han gjorde det i sömnen. (Sexsomni).

Man kan inte ha minnesförlust och samtidigt veta att man inte har gjort något. Det ena utesluter liksom det andra.

Sexsomni är något flera sexualförbrytare har börjat köra med som ursäkt för våldtäkter de begått. Väldigt ovanligt tillstånd.

Han skarvar och ljuger uppenbarligen.

Därav hans berättelse inte ses som tillförlitlig av rätten.

Han erkänner ingenstans sluta ljug om det det är bara pinsamt han kommer inte ihåg och spekulerar kring tänkbara förklaringar inget annat detta är fakta även om det ser annorlunda ut i din parallella värld
Citera
2025-12-11, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Det är alltid de som har svårast att läsa innantill som skriker högst om vad som ”inte står”.

Om du hade kompetensen att skilja text från dina egna fantasifyllningar hade vi sluppit det här varvet.

Nej det finns inget erkännande din dumma åsna han spekulerar kring tänkbara förklaringar det är allt du läser in saker som inte står miss retard du gör bort dig som alltid när du ljuger och skarvar för att med skohorn försöka få in ett erkännande som inte finns 🤣 så skämmig
Citera
2025-12-11, 18:00
Medlem
Citat:
Om det där är din definition av ”fakta” så förklarar det en del.

Vilken konkret fakta syftar du ens på eller är det mest önsketänkande med finare etikett?
Jag går 100 procent på fakta du är en känslostyrd åsna med ett iq på 30 det har alla insett
Citera
2025-12-11, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag förstår inte vad du menar här. Det handlar inte om vem som gjorde vad först, utan att det är hon som är kapabel att samtycka och han som av allt att döma inte är det. Då borde det vara hon som är ansvarig för att sexuella handlingar inte skall förekomma. Gör de det har hon agerat utan hans samtycke.

Ja, det är ju det jag hävdar. Hon är i skick, han är det inte, alltså borde hon ha ansvaret.

Jag påpekar endast märkligheten i att det där med samtycke på grund av berusning bara gäller selektivt och att rätten tycks bortse från det utan skäl och då dömer på känsla istället för att vara konsekventa.
Den enda som dömer på känslor här är du vilket blir tydligt varje gång du försöker fylla luckorna med ditt eget ”konsekvens­resonemang”.

Rätten förhåller sig till lag och bevisning; det är du som förhåller dig till din egen indignation och ett ganska envist intellektuellt ”kulturellt arv” där logiken alltid böjs dit du vill ha den.
Citera
2025-12-11, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Nej det finns inget erkännande din dumma åsna han spekulerar kring tänkbara förklaringar det är allt du läser in saker som inte står miss retard du gör bort dig som alltid när du ljuger och skarvar för att med skohorn försöka få in ett erkännande som inte finns 🤣 så skämmig
Tack för demonstrationen, personangrepp är alltid det sista skyddsnätet du tar när argumenten tagit slut.
Det blir lite som att se ett barn i sandlådan kasta sand när orden inte räcker till.

Vi kan återgå till texten när du lugnat ner dig.
Citera
2025-12-11, 18:15
Medlem
Citat:
Jag går 100 procent på fakta du är en känslostyrd åsna med ett iq på 30 det har alla insett
Det är fint att du säger ”fakta”, men varje gång du ska presentera några landar du i samma fantasier.

Det är svårt att ta på allvar men det förklarar en del av dina återkommande intellektuella tillkortakommanden.
Citera
2025-12-11, 18:20
Medlem
Citat:
Tack för demonstrationen, personangrepp är alltid det sista skyddsnätet du tar när argumenten tagit slut.
Det blir lite som att se ett barn i sandlådan kasta sand när orden inte räcker till.

Vi kan återgå till texten när du lugnat ner dig.

Han erkänner inget han förnekar dock inte aktivt utan spekulerar kring tänkbara förklaringar så om någon kommer med en anklagelse och man inte aktivt förnekar så är det ett erkännande? Det är din logik och jag behöver inte vara arg för att konstatera att du är en efterbliven åsna jag är lugn som en filbunke projicera inte att du är känslostyrd och arg på mig det är bara pinsamt
Citera
2025-12-11, 18:22
Medlem
Citat:
Det är fint att du säger ”fakta”, men varje gång du ska presentera några landar du i samma fantasier.

Det är svårt att ta på allvar men det förklarar en del av dina återkommande intellektuella tillkortakommanden.

Jag ljuger och skarvar iallafall inte som du som ljuger om att han erkänt, att du måste ljuga om en sån sak säger däremot en hel del om dina intellektuella tillkortakommanden och hur svagt ert case är du är dum som en åsna och detta är ett justitiemord tillskillnad från dig är jag lugn som en filbunke när jag konstaterar det
Citera
2025-12-11, 18:25
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adekvatkausalitet
Nej det måste hon inte eftersom en part är fullt kapabel att föra in sina fingrar I någons underliv utan att denne gör något överhuvudtaget. Hon gjorde dock något, hon lyfte bort hans händer.

Fortsatt svar: hon har inte låtit honom penetrera henne med fingrarna, hon har aktivt försökt få honom att INTE göra det.

Sluta nu snacka om att hon gjort saker, du vet ju inte vad du pratar om.

Det är givetvis så att man inte hur som helst kan föra in fingrar i någon utan att denne är delaktig. Vet du något om sex?

Det är då hennes ansvar att denna sexakt med penetration med finger inte kommer till stånd eftersom han är för berusad för att samtycka till att sysslar med sådant och befinner sig i ett särskilt utsatt tillstånd.
Citera
2025-12-11, 18:30
Medlem
Citat:
Han erkänner inget han förnekar dock inte aktivt utan spekulerar kring tänkbara förklaringar så om någon kommer med en anklagelse och man inte aktivt förnekar så är det ett erkännande? Det är din logik och jag behöver inte vara arg för att konstatera att du är en efterbliven åsna jag är lugn som en filbunke projicera inte att du är känslostyrd och arg på mig det är bara pinsamt
Du läser inte bevisning, du läser dina egna fantasier.

”Tänkbara förklaringar” utan stöd i texten kan man i princip använda till vad som helst ungefär på samma nivå som ditt resonemang här.

Personangrepp är vad man tar till när man inte förstår tillräckligt för att argumentera i sak.

Stackars dig
Citera
2025-12-11, 18:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är givetvis så att man inte hur som helst kan föra in fingrar i någon utan att denne är delaktig. Vet du något om sex?

Det är då hennes ansvar att denna sexakt med penetration med finger inte kommer till stånd eftersom han är för berusad för att samtycka till att sysslar med sådant och befinner sig i ett särskilt utsatt tillstånd.

Nej, inte "hur som helst". Men klart det går att köra in fingrar i en person trots att personen kämpar emot. Precis som det går att kittla någon i armhålorna, trots att denna kämpar emot. Och då målsägande sa upprepade nej, så fattar man ju att den dömde lär ha varit ihärdig. Och då kan givetvis fingrar lyckas slinka in.

Hon ville inte ha sex. Hon sa nej, upprepade gånger, föste bort hans händer och sa till honom att sluta. Till slut flydde hon sitt eget hem. Det är hans ansvar att hörsamma hennes nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in