Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-11, 13:22
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Hade rollerna varit ombytta hade mannen åkt dit då också

Ja om hon försökt penetrera honom i röven när han var full hade det varit våldtäkt.
Citera
2025-12-11, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adekvatkausalitet
Jag går objektivt på fakta till skillnad från dig och putinhater, ni går på en liten del av allt och jag på helheten.

Så frågan är varför du inte klarar av att ta in att han ändrat sig gällande att han inte minns, i rättegången minns han nämligen och säger att inget hänt.

Eftersom det är pinsamt och svårt att försvara sig när man har minnesluckor låter det bättre att säga att man minns men inget hänt det kan ju en åsna räkna ut, dock inte du vad har du i IQ 30? Klarar du av att öppna en dörr mr retard? Nej jag är inte arg jag konstaterar bara att du är helt efterbliven som inte kan räkna ut en så självklar sak
Citera
2025-12-11, 13:30
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Det är fascinerande hur du lyckas reducera sexualbrott till någon sorts mekanisk ”vem gjorde vad först”-modell.

Jag förstår inte vad du menar här. Det handlar inte om vem som gjorde vad först, utan att det är hon som är kapabel att samtycka och han som av allt att döma inte är det. Då borde det vara hon som är ansvarig för att sexuella handlingar inte skall förekomma. Gör de det har hon agerat utan hans samtycke.

Citat:
Hade du haft minsta koll på hur samtycke faktiskt fungerar i lagstiftningen hade du sluppit resonera på sandlådenivå.

Den som är i bättre skick har alltid ett större ansvar det är grundkurs, inte spekulation

Ja, det är ju det jag hävdar. Hon är i skick, han är det inte, alltså borde hon ha ansvaret.

Citat:
Att du fortfarande inte greppar det säger mer om din egen kvinnosyn än om målet.
Eller är det rent av en kulturkrock helt enkelt?

Jag påpekar endast märkligheten i att det där med samtycke på grund av berusning bara gäller selektivt och att rätten tycks bortse från det utan skäl och då dömer på känsla istället för att vara konsekventa.
Citera
2025-12-11, 13:30
Medlem
Citat:
Eftersom det är pinsamt och svårt att försvara sig när man har minnesluckor låter det bättre att säga att man minns men inget hänt det kan ju en åsna räkna ut, dock inte du vad har du i IQ 30? Klarar du av att öppna en dörr mr retard? Nej jag är inte arg jag konstaterar bara att du är helt efterbliven som inte kan räkna ut en så självklar sak
Om du uppriktigt sagt inte förstår att det är bättre att hålla sig till samma berättelse så hoppas jag innerligt att du aldrig blir misstänkt för ett brott.

På tal om känslostyrd förresten, du bevisar verkligen gång på gång att du inte kan diskutera vuxet. Det brukar komma förolämpningar etc när man inte har mer att komma med. Du har kommit med förolämpningar hela tiden, en icke känslostyrd person blir inte så provocerad att dom bokstavligen spyr ur sig förolämpningar på det labila sätt du gör.
Citera
2025-12-11, 13:49
Medlem
Citat:
Om du uppriktigt sagt inte förstår att det är bättre att hålla sig till samma berättelse så hoppas jag innerligt att du aldrig blir misstänkt för ett brott.

På tal om känslostyrd förresten, du bevisar verkligen gång på gång att du inte kan diskutera vuxet. Det brukar komma förolämpningar etc när man inte har mer att komma med. Du har kommit med förolämpningar hela tiden, en icke känslostyrd person blir inte så provocerad att dom bokstavligen spyr ur sig förolämpningar på det labila sätt du gör.

Nåja han svarar ju bara på era förolämpningar. Att säga att man inte minns är inte så förtroendeingivande så jag förstår att han försöker få det att verka som om han har mer koll än han har.
Citera
2025-12-11, 13:50
Medlem
Citat:

Nej jag diskuterar ju med efterblivna så jag måste ju sänka ribban för att ni ska fatta, det är onekligen er det är fel på .Jag har gått på fakta hela tiden och det är också därför jag tillskillnad från er har räknat ut hur det hela ligger till
Citera
2025-12-11, 13:53
Medlem
I detta fallet är det onekligen fel person som åkt dit för våldtäkt han var så full att han inte minns något och det är därmed hon som begått våldtäkt eftersom hon utfört sexuella handlingar på honom när han inte var i skick att kunna samtycka, får verkligen hoppas domen överklagas och att rättvisa skipas
Citera
2025-12-11, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larstreiber
Nåja han svarar ju bara på era förolämpningar. Att säga att man inte minns är inte så förtroendeingivande så jag förstår att han försöker få det att verka som om han har mer koll än han har.

Var är mina förolämpningar? Att bli kallad feminazi, att jag har 30 IQ etc. Börjar fundera på om du och putinhater är bästisar eftersom putinhater är den enda som förolämpar. Skrattretande
Citera
2025-12-11, 13:54
Medlem
Citat:
Nej jag diskuterar ju med efterblivna så jag måste ju sänka ribban för att ni ska fatta, det är onekligen er det är fel på .Jag har gått på fakta hela tiden och det är också därför jag tillskillnad från er har räknat ut hur det hela ligger till
Du skrev nyss att du räknat ut hur det ligger till. Att påstå egen hand räkna ut något är inte fakta, det är subjektiva åsikter och värderingar.
Citera
2025-12-11, 13:58
Medlem
Citat:
I detta fallet är det onekligen fel person som åkt dit för våldtäkt han var så full att han inte minns något och det är därmed hon som begått våldtäkt eftersom hon utfört sexuella handlingar på honom när han inte var i skick att kunna samtycka, får verkligen hoppas domen överklagas och att rättvisa skipas

Ja jag börjar tro att du har rätt men jag anser inte att någon begått ett brott ett knull man är missnöjd med är inte våldtäkt
Citera
2025-12-11, 14:00
Medlem
Citat:
Jag har utgått ifrån fakta när jag räknat ut det, horan ville ha betalt för ligget och utnyttja hans minnesluckor till att falskt beskylla honom för våldtäkt så enkelt är det det är faktan

Du har inte utgått från fakta, du har sett delar av en konversation på Snapchat som han själv säger att han endast svarade på för att rädda relationen. Du har därefter bildat dig en subjektiv uppfattning utifrån dina åsikter och värderingar.

Ingenting i detta är faktabaserat.
Citera
2025-12-11, 14:00
Medlem
Citat:
Vad är det dumma jag skriver? Att jag bara hänvisar till domen.

Så för att jag hänvisar till den fakta som finns, dvs domen så är det befogat att kalla mig feminazi, efterbliven, att jag har 30 IQ.

Detta är en ny lägsta nivå till och med för flashback.

Ingen har begått något brott här. Ett knull man är missnöjd med är inte automatiskt våldtäkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in