Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-11, 03:00
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Synd snarare att han följde med henne hem, när hon redan i bilen sa att de inte skulle ha sex.

Vi måste på allvar lägga över ansvaret på förövarna, för de brott de väljer att begå. Annars får vi aldrig slut på denna sortens övergrepp.

Det jag menar, hon borde fattat redan vid det första samtalet om sex att det inte var värt det att bjuda med honom hem till sin säng. Han måste ju ha varit sjukt het på henne. Kunde hon inte känna det? Jag antar det är därför hon tog upp ämnet.

Förövare kommer alltid att finnas, bättre försöka göra det svårare för dom.
Citera
2025-12-11, 03:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Det jag menar, hon borde fattat redan vid det första samtalet om sex att det inte var värt det att bjuda med honom hem till sin säng. Han måste ju ha varit sjukt het på henne. Kunde hon inte känna det? Jag antar det är därför hon tog upp ämnet.

Förövare kommer alltid att finnas, bättre försöka göra det svårare för dom.

Det är väl snarare han som borde ha fattat att han var på väg att beträda gränsen/på väg att begå ett brott mot sin vän sedan länge. Och han som därmed skulle låta bli. Sansa sig, tänka om, backa, åka hem till sig och ta en kall dusch.

Svårt för henne att veta att han är en av de som skulle kunna våldta henne, inte direkt så man går och tänker om sina vänner som man litar på. Den enda som visste att han var beredd att begå lagbrott var han själv.

Det gör kvinnor redan. Kvinnor begränsar sina liv rejält för att slippa bli våldtagna.

Men kvinnor litar också på män, i synnerhet män de känner. Tycker du att de ska sluta lita på män och se varje man, tom sina vänner, som potentiella våldtäktsförövare?

Målsägande litade på sin vän. Han svek hennes förtroende.

Varje gång du är på dejt med en kvinna eller interagerar med en kvinna, så är du det för att hon litar på dig. Hon litar på att du vill henne väl. Vill du verkligen på allvar att kvinnor ska börja se dig som en eventuell våldtäktsförövare?
Citera
2025-12-11, 03:23
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Det är väl snarare han som borde ha fattat att han var på väg att beträda gränsen/på väg att begå ett brott mot sin vän sedan länge.

Vill du verkligen på allvar att kvinnor ska börja se dig som en eventuell våldtäktsförövare?

Han var tokfull och öppen med att han var kåt på henne.

Borde vara första regeln i boken.

"How to not get raped"

Bjud inte hem en ung kåt och full kille som uttalat han vill ligga med dig.

Varför skulle dom det? Räcker väl med att man beter sig på ett vanligt sätt så borde inga varningssignaler triggas.
Citera
2025-12-11, 03:34
Avstängd
Citat:
Han var tokfull och öppen med att han var kåt på henne.

Borde vara första regeln i boken.

"How to not get raped"

Bjud inte hem en ung kåt och full kille som uttalat han vill ligga med dig.

Varför skulle dom det? Räcker väl med att man beter sig på ett vanligt sätt så borde inga varningssignaler triggas.

Flertalet fulla och kåta män kan behärska sig om kvinnan inte vill och säger nej, upprepade gånger. En sund och frisk man tappar lusten tom. Hur kul är det att försöka ha sex med någon som upprepade gånger säger nej, sluta och föser bort en?

Inser du inte hur sjuk och skev mannen i detta är?

Hon litade på sin vän. Hon kunde knappast ens ana att han skulle våldta henne. Hon trodde säkert att han skulle hörsamma det hon sa till honom i bilen. Hon litade på honom och fattade givetvis inte att han var en av de knepiga personer som inte bryr sig om nej.

Den enda som visste att han var beredd att våldta henne, det var han. Och han skulle därmed ha backat. "Hur man låter bli att bli en våldtäktsförövare".
Citera
2025-12-11, 03:38
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Flertalet fulla och kåta män kan behärska sig om kvinnan inte vill och säger nej, upprepade gånger.

Flertalet sunda kvinnor inser att en kåt och tokfull man är inget bra sällskap i sängen.

Finns ingen rimlig logik i det.
Citera
2025-12-11, 03:54
Avstängd
Citat:
Flertalet sunda kvinnor inser att en kåt och tokfull man är inget bra sällskap i sängen.

Finns ingen rimlig logik i det.

Du vill alltså att kvinnor ska se dig/andra män som en eventuell våldtäktsförövare. Bra, då vet vi i tråden det.

Hon litade på sin vän.

I min ungdom sov jag i samma rum/samma säng som mina vänner/dejter som jag litade på. Ville någon av oss inte ha sex, så var det det som gällde. Då blev det inget sex. Det respekterade. Dessutom är det avtändande om den andra inte vill.

Att gå över målsägandes gräns, så som den dömde har gjort, är sjukt och skevt.

För att du ska förstå det orimliga i din tanke: Finns gott om stadgade par som brukar ha sex med varandra. Ibland är mannen full och kåt, kvinnan är det inte. De sover ändå ihop utan att han våldtar henne.

Kan en äkta make låta bli att våldta sin fru när han är full och kåt och ligger i samma säng som henne. Så kan givetvis en vän låta bli att våldta sin vän i samma situation. Det är liksom det normala att kunna låta bli att våldta någon som inte vill.

Den dömde borde alltså ha hörsammat hennes upprepade nej. Åkt hem och tagit sig en runk. Eller en kall dusch. Det hade varit det normala.

Att fortsätta hålla på trots upprepade nej, sluta och bortfösta händer. Är inte normalt. Han har en skruv rejält lös. Förstår du inte detta?
Senast redigerad av TomatKungen 2025-12-11 kl. 04:04.
Citera
2025-12-11, 04:04
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Du vill alltså att kvinnor ska se dig som en eventuell våldtäktsförövare. Bra, då vet vi i tråden det.

Han har en skruv rejält lös. Förstår du inte detta?

Varför?

Näbbar och klor. Jag beundrar din kamplust. Men tycker du vevar i luften här.

Du försvarar någon som redan sänkt garden.

Jo klart är att han har det, han våldtog ju henne. Synd hon inte också fattade han hade en skruv lös.

Signalerna fanns där tidigare. Garanterat.
Citera
2025-12-11, 04:11
Avstängd
Citat:
Varför?

Näbbar och klor. Jag beundrar din kamplust. Men tycker du vevar i luften här.

Du försvarar någon som redan sänkt garden.

Jo klart är att han har det, han våldtog ju henne. Synd hon inte också fattade han hade en skruv lös.

Signalerna fanns där tidigare. Garanterat.

För att det är det enda som kan skydda kvinnor från våldtäkter. Att de ser alla Män som eventuella våldtäktsförövare. Och agerar därefter. (Det går nämligen inte att förutsäga vem som är kapabel att våldta, så ska kvinnor skydda sig, så behöver de se alla män som eventuella våldtäktsförövare).

Hon litade på sin vän. Hade hon sett honom som en eventuell våldtäktsförövare, så hade hon inte låtit honom sova över.

Men nu såg hon honom som sin vän, som hon litade på. Därför lät hon honom sova över.

Förstår du bättre då?

Att hon litade på sin vän är något fint. Han missbrukade hennes tillit till honom. Och våldtog henne.

Sådana som honom behöver sitta bakom lås och bom. Lära sig att nej är nej.
Citera
2025-12-11, 04:15
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
För att det är det enda som kan skydda kvinnor från våldtäkter. Att de ser alla Män som eventuella våldtäktsförövare. Och agerar därefter.

Sådana som honom behöver sitta bakom lås och bom. Lära sig att nej är nej.

Nej räcker med lite sunt bondförnuft.

Ska han sitta så är jag rädd en stor mängd av både män och kvinnor borde sitta.

Framförallt män, för det till naturen behöver vara mer pushig för att få sex. Goes without saying.
Citera
2025-12-11, 04:35
Avstängd
Citat:
Nej räcker med lite sunt bondförnuft.

Ska han sitta så är jag rädd en stor mängd av både män och kvinnor borde sitta.

Framförallt män, för det till naturen behöver vara mer pushig för att få sex. Goes without saying.

Sunt bondförnuft är att hörsamma nej och sluta.

Han har våldtagit henne. Då ska man sitta bakom lås och bom.

Är en kvinna kåt på en man och vill ha sex med honom, så behöver han inte vara "pushig".

Det är bara om en kvinna inte är kåt på en man och/eller inte vill ha sex, en man behöver vara "pushig". Och då gäller det för honom att "ha sunt bondförnuft" och respektera ett nej.

I detta fallet uttalade målsägande upprepade nej. Han borde verkligen ha fattat vinken "hon vill verkligen inte ha sex med mig". Och låtit bli.

Istället valde han att fortsätta. Och han valde att våldta henne. Då behöver han sitta bakom lås och bom.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-12-11 kl. 04:39.
Citera
2025-12-11, 04:39
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Sunt bondförnuft är att hörsamma nej och sluta.

Bland annat, ja.

Ser framemot mer information i fallet så får vi grotta vidare i det sunda bondförnuftet.
Citera
2025-12-11, 04:44
Avstängd
Citat:
Bland annat, ja.

Ser framemot mer information i fallet så får vi grotta vidare i det sunda bondförnuftet.

Sunt bondförnuft är att följa lagen.
Har man inte samtycke till sex, vilket man verkligen inte har om ens vän sedan länge säger nej upprepade gånger, så bryter man mot lagen om man fortsätter.

Att lita på sina vänner är det folk brukar göra. Men du verkar tycka att vara paranoid och se våldtäktsförövare I sina vänner är "sunt bondförnuft".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in