2025-12-10, 15:07
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murder4hire
men svettiga jävla muslimer som sitter på röven o gnäller och "ge mig, ge mig, ge mig". wallah, jag hatar dem allihopa.

ska man sitta på röven, vilket e helt ok, så håller man käft och sitter fint.
Nja, håller inte helt med.
Det finns många bra invandrare. Det är vårt slappa system som delar ut massa bidrag, till stor del skapat av sossarna.
Det finns svenskar som kan jobba men hellre går med A-kassa. Sådant är till och med värre än att vi matar invandrare med bidrag.
Citera
2025-12-10, 15:13
Medlem
Citat:
men svettiga jävla muslimer som sitter på röven o gnäller och "ge mig, ge mig, ge mig". wallah, jag hatar dem allihopa.

ska man sitta på röven, vilket e helt ok, så håller man käft och sitter fint.
Har jag förstått det här rätt: du sitter här och sprider skit, sedan anklagar du personerna (muslimer) som du sprider skit om och menar att det är deras fel att du måste sitta här och sprida skit.
Citera
2025-12-10, 15:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Har jag förstått det här rätt: du sitter här och sprider skit, sedan anklagar du personerna (muslimer) som du sprider skit om och menar att det är deras fel att du måste sitta här och sprida skit.

jag lipar inte ut i någon media, din flane. det här är ett forum - precis den plats där folk som sitter på röven faktiskt får gnälla.

hajar du, eller behöver jag rita en bild? jag e picasso, så det går att ordna.
Citera
2025-12-10, 15:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Nja, håller inte helt med.
Det finns många bra invandrare. Det är vårt slappa system som delar ut massa bidrag, till stor del skapat av sossarna.
Det finns svenskar som kan jobba men hellre går med A-kassa. Sådant är till och med värre än att vi matar invandrare med bidrag.

nä, det är det inte. svenskar har vi ett ansvar för, men främlingar är en annan femma.

sen ja, självklart finns det en jävligt stor del bra blattar, men de är inte dem som gnäller och begär en massa saker, utan de som sköter sitt och gör sin grej.
Citera
2025-12-10, 15:50
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
nä, det är det inte. svenskar har vi ett ansvar för, men främlingar är en annan femma.

sen ja, självklart finns det en jävligt stor del bra blattar, men de är inte dem som gnäller och begär en massa saker, utan de som sköter sitt och gör sin grej.
Jo för de borde från unga år uppfostrats av sina svenska föräldrar att ta ansvar och sköta sig.

Missen vi gjort med invandrare är att vi inte sett till att de fått samma uppfostran.
Men sedan finns det svenskar som skiter i vad de lärt eller dåliga föräldrar som inte lärt sin bara att ta ansvar.
Därför tycker jag mer illa om svenskar som utnyttjar bidragen och som dessutom har mage att klaga på dem.

Mina föräldrar har lärt mig att ta ansvar och det har vi gjort med våra barn också.
Jag håller med dig om att vi har ett ansvar för svenskar så de ger faen i att leva på bidrag om de kan jobba.
Det finns många bra invandrare som sköter sig och de som inte sköter sig behöver lära sig det också.
Vill de inte lära sig är Sverige fel plats för dem.
Citera
2025-12-10, 16:03
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Eller så kan de som inte gillar Sveriges välfärdsstat emigrera istället.

Sveriges välfärd är till för svenskar. Inte bidragsparasiter från Syrien som köpt ett flyktingpaket med all inklusive.
Citera
2025-12-10, 16:16
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
En helyllesvensk familj hade väl fått hjälp, sen kan jag tycka att barnen är oskyldiga i detta eller.

Hur många helyllesvenska familjer känner du som får en gratis femrummare av socialen?
Citera
2025-12-10, 16:19
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Det argumentet håller inte. mycket kan hända under ett barns uppväxt. "skaffa inte om du inte har råd" skulle bara en incel som förmodligen aldrig varit närmare fitta än sin födsel säga.

Möjligtvis med ett eller två barn, men inte med sju. Hon har aktivt valt att knulla fram barn efter barn eftersom hon iskallt räknar med att svenska skattebetalare försörjer dem.
Citera
2025-12-10, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hur många helyllesvenska familjer känner du som får en gratis femrummare av socialen?
Känner ingen men tror ändå de får samma hjälp.
Citera
2025-12-10, 16:23
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Känner ingen men tror ändå de får samma hjälp.

Tror gör man i kyrkan.
Citera
2025-12-10, 16:23
Medlem
tzjs avatar
Varför valde dom inte att åka till Balkan istället? Kan tänka mig att boende är billigare där.
Citera
2025-12-10, 16:24
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Möjligtvis med ett eller två barn, men inte med sju. Hon har aktivt valt att knulla fram barn efter barn eftersom hon iskallt räknar med att svenska skattebetalare försörjer dem.

Trygghetsloopen. Man kan göra litet vad man vill i frågan om att skaffa fler barn, för man är så inne i att pengarna kommer. Privatekonomi blir inte en del i barnafödandet, som det egentligen bör vara, utan någonting självständigt från familjen och vad den kan göra utifrån det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in