2025-12-10, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
jag tycker att svt och annan media som lyfter fram såna har snyfhistorier är ansvariga för den rasism som vi har i sverige då dessa fall är undantagen men mindre intelligenta människor på flashback tolkar det som att "såna är dom" invandrarna.

i själva verket ar det så att dom allra, allra, flesta invandrare aldrig snyftat eller krävt något av detta slag.
Ut med negerkuken ur rumpan och tänk om.
Citera
2025-12-10, 11:50
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
De får väl göra som alla andra och först skaffa sig ett jobb och sedan spara ihop till en större lägenhet. Det är inte vi svenskars problem att de skaffar fler barn än vad det finns rum i lägenheten.

Du kanske har glömt att Sverige är en välfärdsstat.
Citera
2025-12-10, 12:16
Medlem
Sunimods avatar
De får se till att fixa egna arbeten så kan de hyra den lägenhet de vill ha.
Alternativt är att packa väskorna och flytta till något land som är mer villiga att fixa en femrummare åt dem.

Skaffar man barn är man ansvarig och ta hand om dem.
Då ser man till att skaffa ett arbete före man skaffar barn.

Folk som inte jobbar fast de kan och föredrar att leva på bidrag är parasiter.
Citera
2025-12-10, 12:34
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Du kanske har glömt att Sverige är en välfärdsstat.

Och ändå finns det svenska ungdomar som måste bo hemma tills de är över 30 för att bostadskön är över 10 år lång och att deras föräldrar inte har tillräckligt med pengar för att köpa en bostadsrätt åt dem.

Dessa parasiter som aldrig har betalat skatt i Sverige ska vara glada att de får gratis tak över huvudet. Deras trerummare borde gå till en svensk.
Citera
2025-12-10, 12:50
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Och ändå finns det svenska ungdomar som måste bo hemma tills de är över 30 för att bostadskön är över 10 år lång och att deras föräldrar inte har tillräckligt med pengar för att köpa en bostadsrätt åt dem.

Dessa parasiter som aldrig har betalat skatt i Sverige ska vara glada att de får gratis tak över huvudet. Deras trerummare borde gå till en svensk.

Återupprätta den svenska principen om skatt efter bärkraft och välfärd efter behov, så ska du se att det finns bostäder till alla i vårt glesbefolkade land.
Citera
2025-12-10, 12:52
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Återupprätta den svenska principen om skatt efter bärkraft och välfärd efter behov, så ska du se att det finns bostäder till alla i vårt glesbefolkade land.

Eller så kan du och resten av alla som röstar för mer invandring ta in dem i ert eget hem istället.
Citera
2025-12-10, 12:57
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Eller så kan du och resten av alla som röstar för mer invandring ta in dem i ert eget hem istället.

Eller så kan de som inte gillar Sveriges välfärdsstat emigrera istället.
Citera
2025-12-10, 13:43
Avslutad
men svettiga jävla muslimer som sitter på röven o gnäller och "ge mig, ge mig, ge mig". wallah, jag hatar dem allihopa.

ska man sitta på röven, vilket e helt ok, så håller man käft och sitter fint.
Citera
2025-12-10, 14:50
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Farsan bodde i en tvåa med fem småsyskon när han växte upp. Själv bor vi fyra (två vuxna, två barn) i en tvåa. Deal with it som man säger

"Trångboddhet" är endast ytterligare ett yttre argument och en faktor som man har hittat på att förklara deras enorma kriminalitet med, utan att det handlar om dem som personer.

Folk har levt bra mycket jävligare än Sverige i dag, och de blev inte antisociala brottslingar som inte såg någon annan utväg, i den utsträckning som vi ser hos invandrare från vissa länder.

Hade dåtidens svenskar sett allt man får av samhället i dag, hade de blivit tossiga och varit helt oförstående till att man fortfarande "kunde" bli kriminell och mongo med all den hjälpen och grunden att stå på. Om nu sociala faktorer är så bärande i hur en människa blir.
Citera
2025-12-10, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
"Trångboddhet" är endast ytterligare ett yttre argument och en faktor som man har hittat på att förklara deras enorma kriminalitet med, utan att det handlar om dem som personer.

Folk har levt bra mycket jävligare än Sverige i dag, och de blev inte antisociala brottslingar som inte såg någon annan utväg, i den utsträckning som vi ser hos invandrare från vissa länder.

Hade dåtidens svenskar sett allt man får av samhället i dag, hade de blivit tossiga och varit helt oförstående till att man fortfarande "kunde" bli kriminell och mongo med all den hjälpen och grunden att stå på. Om nu sociala faktorer är så bärande i hur en människa blir.
Ja, så är det ju. Men letar hela tiden efter en socioekonomisk (bort)förklaring - inga andra möjligheter finns i den världsbilden. Inte ens kultur eller reöigion får man nämna längre.
Citera
2025-12-10, 14:59
Medlem
Sunimods avatar
Citat:

Instämmer.

De får väl göra som när jag var barn, min far och mor sov i en bäddsoffa i vardagsrummet.
Sedan får de väl skaffa våningssängar till ungarna.

De har tak över huvudet och om de flytt från krig och annat elände så sitter de säkert nu.
De har mat till alla och sjukvård om det behövs.
Men alla frysar och kylskåp skulle bort så får de mer plats.

Från artikeln i TS

"Fembarnsmamman Alyaa i Trollhättan har tre kylskåp och två frysar i trerumslägenheten. Familjen lever trångt och känner sig bakbundna i jakten på ett större boende."

"– Det känns jobbigt, mina barn är ungdomar. De behöver få ha privat runt sig."

Men för katten de lever ju!

De får se till att skaffa sig jobb så de kan försörja sig själva och sedan kan de köpa vilken lägenhet de har råd med.
Citera
2025-12-10, 14:59
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Ja, så är det ju. Men letar hela tiden efter en socioekonomisk (bort)förklaring - inga andra möjligheter finns i den världsbilden. Inte ens kultur eller reöigion får man nämna längre.

Exakt.

Jag har lyssnat mycket på när min mor har berättat hur hennes föräldrar och deras föräldrar hade det. Kämpiga liv men att bli yrkeskriminell och våldsam fanns inte i deras världsbild för det.

Socioekonomiska förklaringar har blivit viktigt och tryckande ikapp med massinvandringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in