Citat:
Citat:
Det är inte SÄPO som väljer att släppa igenom Sofia utan ytterst är det kungen.
Aha du menar så. Men jag tror inte på detta. Jag tror att de säkerhetspoliser som utredde Meghan och Sofia, helt enkelt visste att det inte låg i tiden att kritisera dessas utsvävningar och erotiska eskapader. Man fick ju absolut inte "slut-shama", de som gjorde det var typ värre än sluttorna själva.
Utan det SÄPO hade haft rätt att reagera på, hade varit typ samröre med terrorister. Eller några som kunde betecknas som "rasister". När Sofia utreddes, är jag rätt säker på att det hade ansetts värre om hon hade umgåtts med några Sverigedemokrater, än om det redan då hade blivit känt att hon varit lyxhora. Tyvärr var tidsandan så.
Utan det SÄPO hade haft rätt att reagera på, hade varit typ samröre med terrorister. Eller några som kunde betecknas som "rasister". När Sofia utreddes, är jag rätt säker på att det hade ansetts värre om hon hade umgåtts med några Sverigedemokrater, än om det redan då hade blivit känt att hon varit lyxhora. Tyvärr var tidsandan så.
SÄPO har givetvis mycket information på Sofia men de har inte befogenhet att stoppa äktenskap. De kan bara ge sina rekommendationer och fungera rådgivande, sen gör kungen som han vill ändå.
Det var kungen som tillät detta, han saknar omdöme fullständigt och valde dessutom att göra henne till "kunglig höghet" vilket han inte hade behövt. Det kan bara ses som en ren provokation och ett hån mot alla som värnar om någon slags moral och ordning, även i kungahus.
Det var ju samma visa i Norge. Prins Haakon tilläts gifta sig med Mette-Marit, trots att hon var en ensamstående mamma med knarkbakgrund. Nu hopar sig problemen med Mette-Marits oäkting till son som skämmer ut hela kungahuset med sitt kvinnovåld.
Samma sak med Meghan och prins Harry. Det var uppenbart för många av oss att hon var helt fel person att få tillträde till hovet; rasfrågan ska inte underskattas och hennes starka politiska åsikter var alltför radikala för kungahuset. Det var uppenbart att hon skulle bli problem och vi var flera som inte lurades av hennes falska sätt. Självklart har den brittiska säkerhetstjänsten och rådgivare till hovet haft sina invändningar, även prins William ska ju förgäves försökt tala Harry tillrätta. Men om kungligheten själv vill gifta sig med personen ifråga och inte utmanas genom att ställas inför ultimatumet att förlora sina titlar, ja då går det som det går. Dåligt omdöme finns i alla samhällsklasser.
I Danmark var det däremot mer ordning och reda. Prins Fredrik träffade under flera år en kvinna av Sofias slag, Maria Montell, men aldrig att han skulle fått lov att gifta sig med henne med bibehållen prinstitel. Förhållandet tog slut när hennes nakenbilder uppdagades. Istället fick Danmark den vackra och smarta Mary som prinsessa och numera drottning. Tänk vilken otrolig skillnad mot Sofia, det går inte att jämföra ens
:
Senast redigerad av Lostworld 2025-12-10 kl. 11:40.
Senast redigerad av Lostworld 2025-12-10 kl. 11:40.