Citat:
Ursprungligen postat av
PrincessAnne
På tal om pompa och ståt heter det ju ofta att Nobelfesten är ett tillfälle att visa upp Sverige globalt och att de kungligas närvaro ger evenemanget en alldeles särskild strålglans och internationell uppmärksamhet. Sanningen att säga är det väl mest drottningens och prinsessornas klänningar och tiaror som uppmärksammans. Men om det nu är ett argument för att bevara monarkin, då borde Sofia faktiskt närvara för det är hennes jobb att representera Sverige i officiella sammanhang. Inse är tio månader gammal så det är säkert inga problem att lämna henne med barnflickan i några timmar. Jag tror till och med att Sofia närvarade 2017 när Gabriel bara var tre månader gammal?
Nej, bebisar har aldrig tidigare varit något hinder för Sofia, dem har hon glatt lämnat åt andra när det vankats fest. Jag tror att hon förstod att Epstein-avslöjandena var på gång, redan när hon tackade nej. Och det var nog tur, för annars hade alla fotografer och reportrar bara hängt efter henne i kväll, och inte brytt sig om pristagarna...
Citat:
Ursprungligen postat av
Nyfikenpaallt
För 20 år sen så var jag så naiv så varför skulle inte hon varit det?
Då hade vi inte den stenhårda kollen vi har på nätet som har hjälpt oss att bli mer upplysta. Internet har har snabbt hjälp oss bli cyniska, vilket sedan har bekräftas av verkligen hur folk är.
Jag tror tack vare internet idag har gjort barn mer uppmärksamma och redo för verkligheten rova natur när dom kommer ut till vuxenlivet. Men trots det så finns det fortfarande naiva ungdomar.
Så jag tror än idag det skulle hända till en ny Sofie.
Att vilja bli känd och kunna gifta sig rik betyder inte att man vill bli knulldocka åt världens mäktigaste och rikaste män.
Sen att åka dit flera gånger dessutom.
Jaha, men det var inte jag. Jag visste till och med som femåring att jag inte skulle följa med några fula gubbar eller tanter någonstans. Och att dessa inte behövde SE fula ut.
Man SER dock på Sofia vad HON är för något, sluta försöka vit-tvätta henne. Det är alldeles utmärkt att det här kommer ut nu, för det innebär att vi kanske kan få slippa henne i framtiden.