2025-12-09, 11:22
Medlem
Jockepåkeboy är en narcissist.
Och att sitta och böla om sin trasiga uppväxt i media stup i kvarten.
Visst förtjänar alla barn en trygg uppväxt men att hela tiden skylla sina misstag och tillkortakommanden på sin trasiga uppväxt är så jävla lamt.
Man har allt i sina egna händer men lättare att snyfta ut och skylla ifrån sig än att knyta näven i fickan.
Citera
2025-12-09, 11:24
Medlem
Jag känner mest när jag sett de två delarna att vilket fruktansvärt liv det måste vara att vara influencer och YouTuber. En jävla låtsasvärld där allt är på blodigt allvar. Alla låter ju som de är 12-14 år också.

Såg någon video med Anjo och Jocke där de ringer upp Bo Göran och försöker dra ner brallorna på honom. Gick inte så bra. Allt är content och allt är på riktigt och på låtsas samtidigt. Kan inte fatta att någon drömmer om en sådan här pissig tillvaro.

I en annan video visste inte Anjo vad Timbro var. De lever i en bubbla där småtjafs behandlas på samma sätt som geopolitiska konflikter…. Herregud alltså vilka människor. Båda sidor
Citera
2025-12-09, 11:27
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är Jocke och Rask som är gråterskor på kommando.. klämmer ihop fejan hårt och hulkar krystat...
De borde satsat på teater

Vem är den där Rask egentligen, trodde han bara var en udda excentrisk typ utan direkta lojalitetsband till någon annan? Eller står han Jocke lika nära som Anjo gör?

Sorry om det är en dum fråga, har inte haft så mycket koll på Jockes "imperium". Men nu när det är en snackis överallt på sociala medier så kan det ju vara bra ha lite koll på huvudpersonerna runt Jocke.
Citera
2025-12-09, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jag gissar att BGB byter telefonnummer inom en snar framtid. Fatta hur många sms med prints han fått skickat till sig, dygnet runt...manisk är bara förnamnet.

Vem är BGB?
Citera
2025-12-09, 11:30
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Sympatisk? Anmäld djurmisshandel. Och som 13-åring satt eld på ett radhus, som brann ner till grunden? Mordbrand.
Om det stämmer så var han ett barn då. Men som sagt, han har gjort mycket dumt såklart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KusinHistamin
Jag känner mest när jag sett de två delarna att vilket fruktansvärt liv det måste vara att vara influencer och YouTuber. En jävla låtsasvärld där allt är på blodigt allvar. Alla låter ju som de är 12-14 år också.

Såg någon video med Anjo och Jocke där de ringer upp Bo Göran och försöker dra ner brallorna på honom. Gick inte så bra. Allt är content och allt är på riktigt och på låtsas samtidigt. Kan inte fatta att någon drömmer om en sådan här pissig tillvaro.

I en annan video visste inte Anjo vad Timbro var. De lever i en bubbla där småtjafs behandlas på samma sätt som geopolitiska konflikter…. Herregud alltså vilka människor. Båda sidor

Ja, smått obegripligt att någon väljer det yrket. Hat och hot är vardagsmat. Inte så lite jobbigt när man som Linneas familj inte ens är Youtubers men blir instängda i det ändå.
Citera
Medlem
Spännande att få del 3.

Avsnitt 2 var väldigt lite Jockiboi Lundell.

Men nu kan andra media börja spegla galenskapen som florerar på Youtube och andra plattformar.

En helt galen värld.

Spännande att se viken stängd chattgrupp SVT lyckats ta sig in i.

Någon stor influenser med mytomaniska drag som gillar att bajsrunka bör nog darra inför sista avsnittet nästa vecka.

Och den där Anjo bör väl bara stängas ner. Vilken dåre. Den nya Janne Josefsson!

Man skrattar sig harmynt.
Citera
2025-12-09, 11:32
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiffEllerPuff
Och det är ju detta som även J signalerar, men det visste du ju redan. På vilket vis anser du att J är en sympatisk person? Har det inte framkommit med all önskvärd tydlighet genom åren att han inte är det? Lägger du till senaste veckornas uppförande står det väl tämligen klart, att J egentligen uppför sig på samma vis som han gjorde som litet barn? De skitränder han visar upp sedan barnsben går aldrig ur, däremot hade han kunnat tämja monstret som finns inuti honom, om han hade velat. Men han tillhör ju tyvärr det bottenskrap som skyller allt på alla andra, som aldrig växer upp, som vill vara ett offer framför att ta ansvar.
Håller inte med. Jag tycker att Jocke är en bra person i grunden, trots att han gjort mycket skit. Han verkar åtminstone till viss del stå för och ta ansvar för sina misstag.
Citera
2025-12-09, 11:32
Medlem
mitropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Om det stämmer så var han ett barn då. Men som sagt, han har gjort mycket dumt såklart.
Så då ska vi förlåta 13-åringarna idag som slänger handgranater, skjuter, eldar på och går gängkriminellas ärenden? De är ju bara "barn"?
Citera
2025-12-09, 11:34
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Vem är BGB?
Journalisten Bo Göran Bodin som är reporter i dokumentären Hatet i SVT.
Citera
2025-12-09, 11:34
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Vem är BGB?

Bo Göran Bodin, grävande journalist på SvT, skapare av en dokumentär om just dessa jotobers - Den heter Hatet o finns på SvT play, rekommenderas.
Citera
2025-12-09, 11:35
Avstängd
PiffEllerPuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag tror genuint inte Joakim och hans små beundrare förstår hur illa detta är för honom.

För hur ska han gå vidare? Vi har ett till avsnitt kvar och detta kommer sannolikt vara det värsta avsnittet för honom. Hur ska han överleva som en skapare offentligt? Hur ska han få fler sponsorer? Detta är ett moln som ALLTID kommer hänga över honom...

Det tror inte jag att J och hans apberg begriper eller knappt kan ana heller. De är ju inga tänkare av rang.

Nu har ju J bäddat för detta själv, över en längre tid, så jag tycker inte synd om honom. Detta kommer givetvis inte gå att tvätta bort. Och vi är nog rätt många som blir glada om han försvinner från offentligheten. Det han borde göra, är att skrapa ihop de pengar han har kvar (borde vara en hel del) och lämna landet, starta om anonymt i ett litet och billigt soligt land. Leva sparsamt på pengarna till pensionen. Ta tag i sitt mående och liv, fokusera på barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in