2025-12-09, 09:33
Medlem
mrmummas avatar
Ändå helt sjukt att dessa dysfunktionella människor kan få så mycket utrymme och höjas till skyarna av en klick följare, säger rätt mycket om intelligensen hos dem. Värsta är ändå att dessa människor fått en plattform överhuvudtaget. Att ignorera sådana här avarter borde ett friskt samhälle automatiskt och som ren självbevarelsedrift göra.
Citera
2025-12-09, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomasoRocchi
Han kan inte acceptera att folk kritiserar honom. Det är old news. Inget tyder på att han tror att SVT sitter på något som kan "sänka honom för alltid". Och vid det här laget borde han veta vad SVT sitter på.

Vem är det som tror att Lundell skulle bli sänkts för evigt? Hans sektliknande följarskara skulle inte ens lämna honom om han mördat Linnea utan urskulda det med barndomstrauma etc.

Det man kan hoppas på är att Lundells möjlighet att göra pengar på sin offerkofta begränsas! Samt att en hel del neutrala åskådare får veta vem han egentligen är därmed inte riskerar att snos in i hans följareskara!

Det finns ingen möjlighet att plocka ned honom från tronen han sitter på då han har så många lojala hundar som skulle offra sitt liv för honom mer eller mindre!
Senast redigerad av Deslauriers 2025-12-09 kl. 09:41.
Citera
2025-12-09, 09:38
Medlem
GiDDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Inte så svårt att lura barn och vuxna idioter, vilka andra följer, tror lr bryr sig om dessa WT människor?

Jo, men tänk att Jocke har blivit rik på detta? Det är klart dom kör på. Det fungerar ju?

Dom är ju inte riktigt WT ens? Har du sett deras första videor? Dom klär och beteer sig som snobbar. Det är nu dom går runt och representerar "livets hårda skola". Det är patetiskt. Villa, två närvarande föräldrar, streamers/bloggare som skämtar och reser runt. Ett riktigt utsatt område hade ätit upp dom.

Wannabe medelklass brats. Patetiskt. Sjukt att deras följare inte ser igenom dom. Hobby maskrosbarn.
Citera
2025-12-09, 09:41
Medlem
precixs avatar
Kan inte se dokumentär del 2 förrän ikväll. Kan någon avslöja om den är lika saftig som del 1?
Citera
2025-12-09, 09:43
Medlem
TupolevTu-144s avatar
I slutet av del två visas ett meddelande som Anjo har skickat: "Men låt mig förfan avrätta bitchen offentligt"..

Hur kan hans följare/vänner ens acceptera det språkbruket??

Antar att det är Linnea som åsyftas?
Citera
2025-12-09, 09:43
Medlem
Vi vet att Jocke betedde sig illa förr, vilket dokumenterat framgår i gamla videor, intervjuer och nyhetsartiklar. Samtidigt kan man inte förneka att han idag uppfattas som mer ansvarstagande.

Händelserna han beskriver och de lögner som senare avslöjats var inte misstag eller felminnen. Han ljuger medvetet.

Det räcker med att titta på gamla videor som Sagan om Jockiboi del 3, där han lägger skulden på sin biologiska pappa som slog hans mamma och beskriver psykisk och fysisk misshandel från fostermamman. Hannah Widerstedt har dessutom gått igenom delarna om henne i boken och att Jockes påståenden inte överensstämmer med fakta.

När vittnen nu träder fram och detaljer kan verifieras, använder han samma mönster som alltid, byter fokus, svarar inte på kritiska frågor och försöker förvirra genom kontrafrågor som avleder uppmärksamheten från kärnfrågan. Detta är en etablerad taktik för selektiv redogörelse och manipulation. För den som inte känner till mönstret kan det verka övertygande.

Till alla som klagar på skattepengar, detta är ett av de bästa exemplen på hur våra pengar kan användas till journalistik som granskar inflytelserika personer. Dokumentären visar vad som kan hända när man låter personer som Jocke och Anjo forma unga följare utan ansvar. Joakim Lundell borde aldrig ha framställts som en förebild för barn under 18 år. Mycket av hans tidiga innehåll var explicit 18+.

Hela YouTube-eran med toxiskt innehåll och minimala konsekvenser är ett tydligt exempel på hur plattformar kan utvecklas snabbare än vuxenvärldens skyddssystem för barn. Att det tagit över 20 år innan detta lyfts är också värt att notera med tanke på utvecklingen i verkligheten.

Att försvara Jocke, en person som genom dokumenterat beteende och vittnesmål har skadat människor, är inte att försvara barns upplevelser, jag skulle påstå att det är raka motsatsen, det är att hylla en förövare som Jocke själv hade sagt.
Senast redigerad av Nistelrooy 2025-12-09 kl. 09:46.
Citera
2025-12-09, 09:44
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av precix
Kan inte se dokumentär del 2 förrän ikväll. Kan någon avslöja om den är lika saftig som del 1?

Fullkomligt vansinne skulle jag säga.
Freakshow och på gränsen till inblandning av gängkriminella.
Citera
2025-12-09, 09:47
Medlem
Citat:
Han kan inte acceptera att folk kritiserar honom. Det är old news. Inget tyder på att han tror att SVT sitter på något som kan "sänka honom för alltid". Och vid det här laget borde han veta vad SVT sitter på.

Det var ju helt klasse i avsnitt 2 när han skulle beskriva sin bror, men klarade att omedvetet beskriva exakt ingen annan än han själv.
”Han lider av riktigt grov psykopati, han känner inte för andra människor. Han bryt sig bara om sig själv. När psykopatens ego blir hotat, då går det fort och allt vänds.” 🤔
Citera
2025-12-09, 09:49
Avstängd
PiffEllerPuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
Jag måste beundra att du har en av mina idoler som profilbild.
Men ja... alla de här individerna drivs ju av att få sina egon fyllda igenom att delta i den här cirkusen.
Jag försökte söka på youtube om fler videos om Chrippa men det går liksom inte...

"Motvikt - SVT ljuger i dokumentären"

Eh? Nej... det har jag faktiskt jävligt svårt att tro.
SVTs journalister har ett uppdrag... inte att visa upp sig själva i bild och påstå saker för det kan vem som helst göra.
Det är ett klick bort.
De flesta av de här individerna är toxiska som deltar i det här.
De vill endast ha likes och tittare.

Ja viss är Sir Väs en skön prick, han hänger med långt efter barndomen.

Håller med dig till fullo. Att tro att "stora stygga SVT" har en agenda och vinklar och ljuger för att "sätta dit J" pga av de är gammaldags och bittra håller ju så klart inte. Det vet alla som passerat trettio fyllda och som inte har något av det pärlband av diagnoser och störningar som J (uppenbarligen och sannolikt) har. Dessutom är ju inte denna dokumentärserie skapad på roliga timmen eller under ett par kafferaster eller i en möglig ABF-lokal. Det vi ser idag är resultatet av ett långt och gediget arbete, utfört av kompetenta och seriösa människor på ansedd arbetsplats med ett långt och gediget CV.

Något att fundera över, är ju varför halvfiguren J ens valde att medverka i dokumentären, och så kraftigt göra bort sig framför kameran, när han visste vad dokumentären skulle handla (eller borde ha begripit någon minut efter att kameran startade)? En normalt funtad person hade så klart gett SVT kalla handen om de befunnit sig i Js situation och där han är fullt medveten om att han har såväl överdrivit som blåljugit och förvrängt. Men, detta är ju (sannolikt) bara ännu ett bevis på Js många sjukdomsbilder, diagnoser och grandiosa självbild.
Citera
2025-12-09, 09:50
Medlem
Denna kollektiva självdestruktivitet måste väl ge begreppet ”stockholmsyndromet” en ny innebörd.
Stockholm har drabbads av en social smitta som är sällsynt i övriga landet.

Ack, vad är det som händer i vår vackra huvudstad, flocken är ju huvudlösa.
Citera
2025-12-09, 09:53
Medlem
Pommiers avatar
Citat:
Får se om del tre innehåller något nytt. För annars kommer hela seriens enda vettiga poäng vara att Lundell felaktigt påstått att skräckhistorierna i hans bok styrks av journalerna.

Utan att veta så klart, spekulerar fritt här, men min teori är att i sista avsnittet så kommer de att visa hur den enligt egen utsago ”vuxne i rummet” Joakim Lundell har hållit i trådarna för en stor stor del av detta drama bakom kulisserna. Skulle inte förvåna mig om han drivit på att lägenheten i Stockholm skulle sökas igenom för att se om det går att hitta något på Linnea - iom att den där ”personen i bekantskapskretsen” stod på kontraktet så fanns ju en möjlighet för denne att gå in där. Men var det på kontraktinnehavarens eget initiativ är frågan? Jag tror att någon låg på om det och Jocke är högst upp på min lista av misstänkta. Det påminner ju onekligen om när han och Anjo gick in i lägenheten Chrippa bodde i senare, där han själv stod på kontraktet. Det där telefonsamtalet med tipset om sekten kan nog också möjligen visa på att det är någon de känner som blivit instruerad vad hon ska säga för att det ska framstå som ett organiskt tips. Tror det finns massor av saker han gjort för att vända Chrippa och Linnea mot varandra samt att han eldat på/regisserat en massa av detta drama behind the scenes. Anjo och co hänger på och gör sitt jobb som anställda på vilket företag som helst och får en fet lön för mödan.

Tror det här avsnittet var en mellanakt och en övergripande bakgrundsinfo (många tittare har ju ingen aning om alla dessa turer och många vet inte ens vilka Chrippa och Linnea är, det är Jocke i princip alla i det här landet känner till - mer eller mindre så klart men den absoluta majoriteten känner i alla fall till hans namn samt att han är influencer/youtuber). Tänker också att det är för att måna om opartiskheten som det läggs fram vilka misstag som begåtts av Chrippa i den här delen, så att de korten är lagda på bordet inför det stora avslöjandet om hur Jocke har orkestrerat och puppet mastrat i bakgrunden.

Tillägger igen att det här är min fria spekulation, baserad på narrativen och dramaturgin i de två första avsnitten (samt den totala paniken Jocke uppvisat i olika sociala mediekanaler kring den graverande gruppchatten).
Citera
2025-12-09, 09:53
Medlem
SevenStarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Anjo säger på sin insta att han inte sett del2 än och frågar sina följare om det är nu som han blir canceled?

Jag kan se hans dryga ansikte framför mig när han frågade. Youtubeguden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in