2025-12-09, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jolebe9487
Nej men om man har barn och vet hur det är, och absolut inte vill ha fler, skapar man inga jävla band med fostret man inte ens vill ha!

Du pratar om att göra abort mot sin vilja, vilket är något helt annat. Har man barn vet man hur det är
Jo, du skapar ett kemiskt band till fostret även om du inte önskar barnet. Det är kemi kroppen producerar med olika ämnen just för att den gör sig redo för skapelsen. Du är inte påläst och som sagt låter du väligt ung och i brist på både kunskap och emotionell mognad.

"The primary hormone for mother-child bonding during and after pregnancy is Oxytocin, known as the "love hormone," which fosters maternal feelings, triggers labor, aids breastfeeding, and promotes attachment through skin-to-skin contact and infant interaction, while other hormones like prolactin and estrogen also play supporting roles in nurturing and maternal behavior."

/Google

Undra på att du ser lätt på en abort när du inte har denna kunskap och därmed inte förstår hur påfrestande en sådan är. Att först sätta igång alla dessa hormoner (och säkerligen många fler vi inte ens vet existerar) för att abrupt avbryta dem.. Tänk nu lite själv. Detta är varför så många kvinnor ändrar sig när de väl är gravida och plötsligt vill ha barnet.
Senast redigerad av Brette 2025-12-09 kl. 00:32.
Citera
2025-12-09, 05:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brette
Jo, du skapar ett kemiskt band till fostret även om du inte önskar barnet. Det är kemi kroppen producerar med olika ämnen just för att den gör sig redo för skapelsen. Du är inte påläst och som sagt låter du väligt ung och i brist på både kunskap och emotionell mognad.

"The primary hormone for mother-child bonding during and after pregnancy is Oxytocin, known as the "love hormone," which fosters maternal feelings, triggers labor, aids breastfeeding, and promotes attachment through skin-to-skin contact and infant interaction, while other hormones like prolactin and estrogen also play supporting roles in nurturing and maternal behavior."

/Google

Undra på att du ser lätt på en abort när du inte har denna kunskap och därmed inte förstår hur påfrestande en sådan är. Att först sätta igång alla dessa hormoner (och säkerligen många fler vi inte ens vet existerar) för att abrupt avbryta dem.. Tänk nu lite själv. Detta är varför så många kvinnor ändrar sig när de väl är gravida och plötsligt vill ha barnet.
Vill man verkligen inte ha barn kommer man enbart känna lättnad över att få slippa! Du kan själv söka på vad deflesta känner efter en abort
Senast redigerad av Jolebe9487 2025-12-09 kl. 05:11.
Citera
2025-12-09, 07:31
Medlem
Citat:
Eller så vill du inte stå för att du helt enkelt inte bryr dig o varesig fostrets eller kvinnans välfärd. Enkelt att skylla över det på att jag missförstått där och detta är varför det inte blir relationer: Män bryr sig inte om kvinnor. Män bryr sig om sin egen njutning och hur de kan utnyttja kvinnor.

Citat:
Ursprungligen postat av gfys
Va fan har du träffat för snubbar?
Ses och lär känna honom innan du kastar kläderna helt.
Då får du känsla för om han är värd att gå hela vägen med.

Citat:
Du vet inte vilket kön jag tillhör, det finns ingenstans. Du antar nu. Det leder ingenvart att anta.

Du ville bara starta inbördeskrig mellan män och kvinnor och påstå något så dumt som att män inte bryr sig kvinnors njutning?
Citera
2025-12-09, 10:10
Medlem
Citat:
Vill man verkligen inte ha barn kommer man enbart känna lättnad över att få slippa! Du kan själv söka på vad deflesta känner efter en abort
Nej jag behöver inte söka på vad främlingar säger utan känner de som fått utfört aborter och de säger raka motsatsen mot vad du säger vilket även går ihop med hur det fungerar medicinskt så jag kan med säkerhet säga att du aldrig gått genom en. Du är antingen väldigt ung och vet inte vad du talar om eller har någon psykisk diagnos där du inte förstår mänskliga känslor
Citera
2025-12-09, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gfys
Du ville bara starta inbördeskrig mellan män och kvinnor och påstå något så dumt som att män inte bryr sig kvinnors njutning?
Har du missat att ett krig redan pågår? I decennier minst. Är du ny på planeten tro?
Citera
2025-12-09, 10:19
Medlem
Män gör ofta fel. Nästan aldrig nåt rätt, om man frågar kvinnor.
Kvinnor gör allt rätt för det mesta.
Citera
2025-12-09, 10:40
Medlem
Citat:
Nej jag behöver inte söka på vad främlingar säger utan känner de som fått utfört aborter och de säger raka motsatsen mot vad du säger vilket även går ihop med hur det fungerar medicinskt så jag kan med säkerhet säga att du aldrig gått genom en. Du är antingen väldigt ung och vet inte vad du talar om eller har någon psykisk diagnos där du inte förstår mänskliga känslor

Aldrig mött en kvinna som blivit gravid mot sin vilja påstått sig känna ett ”kemiskt band” till ett embryo.
Tror det är betydligt vanligare att känna en lättnad över att slippa föra vidare oönskade gener.

Citat:
Har du missat att ett krig redan pågår? I decennier minst. Är du ny på planeten tro?

Du tillhör en liten minoritet som anser att det är krig mellan kvinnor och män, och dessutom väljer att göda något så korkat.
Resten av oss lever i en symbios och tycker att det är fullt normalt att kvinnor, män och den enskilda människan är olika varandra
Citera
2025-12-09, 10:46
Bannlyst
Citat:
Vad främlingar säger? Det framgår bl a på 1177. Evidensbaserad vård.

Ja väldigt ung är jag… Som är klar med barn och säker över det. Nu orkar jag inre diskutera med troll som har borderline på riktigt mer…
Citera
2025-12-09, 10:59
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:

Det är enbart psykopater som inte bryr sig givetvis. Alla normala människor har åtminstone funderingar över att ha dödat sitt egna kött och blod.
Citera
2025-12-09, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Det är enbart psykopater som inte bryr sig givetvis. Alla normala människor har åtminstone funderingar över att ha dödat sitt egna kött och blod.
Jo, fast vill man inte ha barn kommer man varalättad över att slippa. Det är jobbigare än man tror att ha barn. Det säger jag till dig som inte ens har något
Citera
2025-12-09, 11:19
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Jo, fast vill man inte ha barn kommer man varalättad över att slippa. Det är jobbigare än man tror att ha barn. Det säger jag till dig som inte ens har något

Det är lättare att döda din gamle dementa mor med än att ta hand om henne eller sätta henne på ett hem men ändå är det få som tar så lätt på att mörda sitt egna kött och blod. Jobbigaste av allt är givetvis att brinna i helvetet i en evighet sen.
Citera
2025-12-09, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Det är lättare att döda din gamle dementa mor med än att ta hand om henne eller sätta henne på ett hem men ändå är det få som tar så lätt på att mörda sitt egna kött och blod. Jobbigaste av allt är givetvis att brinna i helvetet i en evighet sen.
Du behöver inte anklaga mig för någonting. Jag kan inte ens bli gravid. Men jag hade inte velat ha något mer barn i alla fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in