Citat:
Ursprungligen postat av
Jolebe9487
Jag har inte sex med kvinnor
Jaså du ÄR en kvinna. Missförstånd, jag förstår. Ja då är det ju du som får lida så då får du välja en man som helt enkelt bryr sig om dig. Men vad är det här med att välja abort som preventivmedel? Varför utsätta både dig själv och fostren för sådana brutala ingrepp flertalet gånger? Det finns dels dagen efter tabletter samt preventivmedel.
Sedan hoppas jag att du är införstådd att när du har intimt umgänge med olika män, riskerar du att smittas av HIV, gonorrée (som gjort en nydebut i sverige) samt syfilis och klamydia? Den senare kan ligga utan symtom och leda till sterilitet. (Även om du ej önskar barn, vilket är fulltförståeligt i denna tid, jag klandrar dig inte för en sekund)
Nu är det dessutom så att kvinnor ej längre kan söka tid his gynekolog utan måste gå via vårdcentralen för en remiss så de tär väldigt svårt att få bli undersökt och ta prover på.
Du måste vara rädd om dig! Det är inte värt alla dessa risker för att ligga med olika män utan håll dig då åtminstone till en som du vet är trogen och stå på ett okej preventivmedel. Tycker du inte? Du är ju värd så mycket mer än att utsätta din kropp för smitta.