2025-12-05, 01:02
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gfys
Tycker inte riktigt man kan avgöra på utseende om någon kan verka nördig.
Är man ute och det är alkohol inblandat är det inte ovanligt att den mest sociala för stunden också är den som är mest introvert som nykter.
Coola killar och bad boys vet jag inte vad det är.

Jag dricker inte alkohol och har inte varit ihop med festande män.

Men som du säger kan man inte se på utseendet om nån är nördig, men jag tänker på de killar jag gått i samma klass eller skola som. Jag har läst mycket naturvetenskap och teknik på universitet och högskolor. Och då märker man relativt fort vilka som är de nördiga killarna. När de svarat på en fråga eller förklarat nåt kan jag bli alldeles pirrig i hela kroppen över hur smarta de är.

Bad boys = ofta vältränad med mycket tatueringar, tuffa (tror de i alla fall), har gärna en och annan dom rörande knarkhandel eller misshandel i bagaget, mer eller mindre otrogna, tjejer svärmar kring dem. En hel del av de som är i kriminella gäng gillar att ha den stilen.

Coola killar = alltid rätt klädda, alltid rätt gäng, flashar gärna med pengar, bjuder, hörs och syns på uteställen. Lite mer som Lidingö och Östermalm. Men de finns i alla städer.
Citera
2025-12-05, 12:25
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Fast hur många får exakt den man vill, få har tillgång till fotomodeller, skådisar och andra stjärnor.

Kvinnor vill gärna ljuga om hur lätta dom är men jag var kompis men en NHL-stjärna ett tag som anses otroligt hunkig och det var fan pinsamt hur lätta Kvinnor var för honom och vi snackar alla mellan 18 och 85. Men så får man ju komma tillbaka till verkligheten och dom flesta av oss är "normala" och det blir vår partner med även om det hade varit nice att ha Sidney Sweeney som flickvän.
Citera
2025-12-05, 19:24
Avstängd
Citat:
Det är samma för mig.
Var vi ute med tjejgänget kunde tjejkompisarna dregla över ungefär samma sorts snubbar.
Jag stod där som ett frågetecken?!
Vi får bara acceptera att vi har en mer exklusiv smak.
Som toppskiktet bland parfymörer.
Citera
2025-12-05, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Vi får bara acceptera att vi har en mer exklusiv smak.
Som toppskiktet bland parfymörer.

Ja precis. Bara det bästa är gott nock
Citera
2025-12-05, 19:57
Medlem
448s avatar
Citat:
Ja precis. Bara det bästa är gott nock

Det är bra för oss snygga män att ni är kräsna o vill ligga med oss delikatesser
Citera
2025-12-05, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Det är bra för oss snygga män att ni är kräsna o vill ligga med oss delikatesser

Det är bra för oss attraktiva kvinnor att snygga män inte nöjer sig med annat än oss
Citera
2025-12-05, 20:10
Medlem
448s avatar
Citat:
Det är bra för oss attraktiva kvinnor att snygga män inte nöjer sig med annat än oss

Livet är härligt
Citera
2025-12-08, 10:50
Medlem
Många har ju preferenser men gränserna mot vad man attraheras av behöver ju inte vara knivskarpa.

Sen, som många redan sagt, så kan det ju variera beroende på om man är "ute efter" en längre relation eller om man bara vill ha en snabb, oseriös fling. Ens preferenser ändras ju, t.o.m. ofta, för många.

Jag är inte speciellt klassiskt snygg, något under medel i längd, dad-bod, tunnhårig redan runt 25 så kör rakat sedan mååånga år tillbaka och jag har varit i relationer och haft kortare flings nästan konstant sedan jag var 20. Kan räkna tiden jag varit singel de senaste 30 åren i några månader.

Däremot har jag, högst sannolikt, aldrig attraherat någon på REN fysik och utseende. Klart många av min kvinnor tyckt jag varit trevlig att se på men främst har jag dragit mig till dom med charm, humor, kvickhet, intelligens och sånt.

De flings jag haft har främst kommit av kontakter inom darkside-kretsar där kvinnorna attraherats av att jag är en skicklig Dom, antar att det funkar som "snygghet" i dom miljöerna.

Många av de kvinnor jag haft har nämnt för mig att jag inte är den typ den normalt faller för så jag har väl lyckats att rucka lite på deras preferenser antar jag. Sen om det placerar dom i "attraheras bara av 5% av män" vet jag inte, för liten sample size.
Citera
2025-12-08, 11:02
Medlem
Är det sant att "kvinnor gillar olika män" eller attraheras 95% av samma killar?

Nej, alla kvinnor har samma smak. Om du är blyg eller har en kropp hon provoceras av så vill inte nån annan kvinna heller ha dig. Du måste bli som hon säger att du ska vara som man. Så att kvinnor vill ha dig.
Citera
2025-12-08, 11:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Självklart fattar jag att en uppenbart ful och grotesk man kommer uppfattas som mindre attraktiv än en manlig fotomodell och hunk.

Men om vi går lite mer mot mitten mot dom som anses vara medel och snygga.
Inom denna kategori anes kvinnor dras till olika män. Stämmer detta??

Om vi tar 2 exempel av män. Den första mannen är 195 cm lång med exotisk look. Han har långt brunt hår och bruna som är uppsatt och bruna ögon. Han är vältränad och smal. Han anses objektivt vara en 8-9a av 10. Han är lite lik en modell.

Man nummer två är 182 cm lång. Han är rågblond och en kortare frisyr, ljusblåa ögon. Han är biffig/mycket vältränad. Väger 115 kg muskler. Han är en objektiv 6-7a av 10.

Om man frågade 1000 kvinnor vem av de som är mest attraktiv. Tror du då att den långhåriga hade vunnit en jordskredsseger, typ 95% mot 5%?
Eller tror du att det kanske hade varit jämnare? Typ 60% som hade valt den långhårig?

Stämmer det att kvinnor gillar olika eller är det så att majoritetengillar precis samma killar?

Och tvärt om, hur fumgerar vi män när vi attraheras av brudar?? Gillar vi samma brudar??
Med tanke på vilka tjejiga män andra kvinnor tar är det ju uppenbart.
Citera
2025-12-08, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Är det sant att "kvinnor gillar olika män" eller attraheras 95% av samma killar?

Nej, alla kvinnor har samma smak. Om du är blyg eller har en kropp hon provoceras av så vill inte nån annan kvinna heller ha dig. Du måste bli som hon säger att du ska vara som man. Så att kvinnor vill ha dig.

Men jösses, kvinnor är också blyga. Jag brukar bara vara öppen med det. Prova det själv så löser det sig säkert.
Tom. extremt överviktiga människor lyckas få napp.
Din hjärna måste va fylld med demoner eller nått så som du pratar om dig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Jolebe9487
Med tanke på vilka tjejiga män andra kvinnor tar är det ju uppenbart.

Vad menar du med tjejiga män?
Citera
2025-12-08, 19:23
Bannlyst
Citat:
Men jösses, kvinnor är också blyga. Jag brukar bara vara öppen med det. Prova det själv så löser det sig säkert.
Tom. extremt överviktiga människor lyckas få napp.
Din hjärna måste va fylld med demoner eller nått så som du pratar om dig själv.

Vad menar du med tjejiga män?
Omanliga. Är tjejiga till sättet. Går och kommenterar handväskor osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in