2025-12-04, 17:49
Medlem
det är väl 80-20? dvs att 80% av världens kvinnor gillar de 20% attraktivaste av världens män.
Citera
2025-12-04, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
Nä men den andra saken som kollas upp.
På din lista , var kommer Tillit på ?
Citera
2025-12-04, 18:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
På din lista , var kommer Tillit på ?

Det är nummer ett. Men jag är inte en kvinna heller.
Citera
2025-12-04, 19:18
Medlem
Många kvinnor tycks föredra en avslappnad man med sk dadbod.

Men en snygg man väcker ofta ett intresse för stunden.

Men det är väldigt olika typer av män som kvinnor dras till. Vissa tittar inte alls på utseendet
Citera
2025-12-04, 21:35
Avstängd
Bara för att man ser att någon är snygg, så behöver man inte vara intresserad.

Jag kan ta ett exempel ur mitt liv. En riktig outning som så mycket annat. Jag tycker att jag var rolig och är typ den enda som garvar.

Jag mötte en gång en mängd nya personer och bland dem fanns två pojkar som var lite yngre än mig. En av dem såg bättre ut än genomsnittet, hans kamrat var mer glad. Alla var kaotiska vilket då innebar att jag mindes dem så att säga. (Vi pratar riktigt kaotiska). Killen var förövrigt nog något tränad och rakad (mitt minne år halvkasst för det var jätte länge sedan och jag är något osäker på om han kan ja varit något långhårig och avmagrad nästa gång jag mötte honom. Så om jag inte minns fel passar han in lite på bägge varianterna .

Spola fram tiden och jag sitter i en bil med min dåvarande snubbe och någon ska träffa den kille som då jag mött tidigare och jag råkar säga. "Han är snygg." Till min kompis. Min kille hörde det

Spola fram tiden lite mer. Jag då jättekär i min snubbe whatever, är alltid desperat av att tala med honom men när jag har honom i luren säger han kallt för att förödmjuka mig till sitt sällskap. "Det är någon här som vill prata med dig och som tycker att du är snygg."

Vi kan säga som så att jag har temperament även om jag var en undergiven jävel som tonåring och ung. Så jag skiftade rakt av och blev faktiskt förbannad på exet som gav liren till killen i syfte att göra mig generad etc.

Så jag började snacka och frågade den tveksamma i andra änden av telefonen om han inte hörde vem det var (vi hade aldrig talat med varandra) och bad honom gissa men han hade inte en susning och lät väldigt tveksam. Slutligen så sa jag ju det.

"Hör du inte vem det är? Det är ju jag, din nya flickvän!" Och snubben höll på att tuppa av. Frustade tillbaka "Du är vad?!"

"Jag ser bra ut. Du ser bra ut. Du är snygg... du och jag. Vi kommer se så jävla bra ut tillsammans!"

Sedan snackade vi mycket mer än så. Kruxet kom av att vi hade gemensamma bekanta. Jag bad honom ta sig hem till mig först men då i såg jag att jag var på hal is och pallade inte eftersom jsg bara skojat. Så när han behövde avsluta snabbt så stängde jag av luren och tänkte Kommer ändå aldrig mer träffa honom någonstans för jag var aldrig intresserad utan jag var bara inte blind.

De tvar mitt ex som gjorde en stor jävla sak av det hela och ville förödmjuka mig för att jsg sagt till polaren som var jämnårig med killen, att snubben var precis vad han var; snygg.

Det är som om män inte vill begripa att kvinnor faktiskt kan uppfatta att män ser bra ut, utan att vilja ha dem i säng eller bli tillsammans eller vill något överhuvudtaget. Kan säga som så att det blev dolken tror jag för min "relation" med mitt ex. Men vad fan trodde han då? Att alla kvinnor som säger att en man (nu var det så länge sedan att det var en pojke i exemplet men ändå) ser bra ut så vill hon automatiskt ha honom?

Grejen blir att om de inte säger något så vill de inte ha männen då? Om kvinnor ser att männen ser bra ut då? Spekar det någon roll om de säger det högt eller inte?

Är det verkligen som så att alla kvinnor vill ha alla män de uppfattar har fördelaktigt utseende?

Jag tycker att jag var jävligt rolig i min fräckhet även om det var onödigt och dumt.

Är det som så att ni män vill ha exakt alla kvinnor ni ser och uppfattar som sådana som ser bra ut?

Isåfall TS, är ditt problem att du endast inte valt ut den absolut hetaste 25 åringen i din stad att dyrka. Inte allt annat som du yrar om.

Och ja, preferenser är olika och det är inte som så att det finns någon typ som exakt alla vill ha.
Citera
2025-12-04, 21:46
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Jag har haft 3 längre förhållanden.

De var olika utseendemässigt. Inte alls lika.

Nr 1: 180 cm. Långt, lockigt brunt hår. Blå ögon. Lyssnade på Death Metal. Bredaxlad. Byggde muskler. 2 tunga fil mag från universitetet. Lång kuk.

Nr 2: 177 cm. Kort, rakt blont hår. Blå ögon. Lyssnade på riktigt gammal soul. Bredaxlad. Joggade, men hade lite skön dadbod. Hög utbildning. Ingenjör inom en ovanlig gren. Medellång kuk.

Nr 3: 173 cm. Kort, rakt svart hår. Blå ögon. Lyssnade på vad som spelades på radon när han jobbade. Bredaxlad. Kagge som jag gillade att stryka på. Gått gymnasiet. Kroppsjobb. Kort kuk.

De hade olika intressen. Olika musiksmaker. Olika sätt. Olika åsikter.

Det de hade gemensamt utseendemässigt var blå ögon, bredaxlade, skägg eller mustasch, hårig bringa och inga tatueringar. Inget av det är ett måste. Men så blev det.

De fick mig mig alla att skratta gott. Inte riktigt kloka och spontana, men på ett bra sätt. Gick sina egna vägar. Noll procent bad boy. Och var inte svartsjuka. Plus att vi hade separat ekonomi. Alla de sakerna tycker jag är viktigt.

Jag vet att det låter klyschigt, men jag går mer efter hur killen är och hur han beter sig mot mig och andra. Det gör honom attraktiv, även om ingen annan kvinna skulle tycka samma sak. Det spelar ingen roll. I min ögon blir han mer och mer snygg desto mer jag lär känna honom. Inte bildskön. Men vacker i mina ögon.

Så nu har du lite fakta om att det finns kvinnor som gillar olika män.
Citera
2025-12-04, 22:07
Medlem
Att bara gå på utseendet var ju något man gjorde i tonåren. Det som avgör om någon är attraktiv är ju mer utstrålningen och manlighet. För min del tycker jag en del manliga modeller inte är särskilt snygga ens, nästan lite androgyna. Tvåan å andra sidan, för biffig, men minus 20 kilo så tror jag lika många valt honom.

Men, utseendet är ju bara värt något om det finns en fin personlighet också. …
Senast redigerad av marageo 2025-12-04 kl. 22:10.
Citera
2025-12-04, 22:07
Medlem
Enligt mina tjejkompisar har jag en konstig smak på män.
Jag anser att jag har bra smak.

Det är enkelt att titta på någon och konstatera "Jaha, denna personen ses som snygg".
Tror dom flesta kan göra det.
Men det har aldrig fångat mitt intresse då jag behöver mer.
Däremot låter ingen av dina exempel som någon som skulle falla mig i smaken iaf, rent utseendemässigt.
Citera
2025-12-04, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Jag kanske tillhör de 5 procenten om nu det skulle stämma, för jag skulle då inte ta med tång i någon av de män alla väninnor haft under åren. Kan inte komma på en endaste en.

Det är samma för mig.
Var vi ute med tjejgänget kunde tjejkompisarna dregla över ungefär samma sorts snubbar.
Jag stod där som ett frågetecken?!
Citera
2025-12-04, 22:35
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gfys
Det är samma för mig.
Var vi ute med tjejgänget kunde tjejkompisarna dregla över ungefär samma sorts snubbar.
Jag stod där som ett frågetecken?!

Ja, jag har alltid haft en liten förkärlek för nördar. Inte bad boys. Och inte coola killar.
Citera
2025-12-04, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, jag har alltid haft en liten förkärlek för nördar. Inte bad boys. Och inte coola killar.

Tycker inte riktigt man kan avgöra på utseende om någon kan verka nördig.
Är man ute och det är alkohol inblandat är det inte ovanligt att den mest sociala för stunden också är den som är mest introvert som nykter.
Coola killar och bad boys vet jag inte vad det är.
Citera
2025-12-05, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersbachmann2
det är väl 80-20? dvs att 80% av världens kvinnor gillar de 20% attraktivaste av världens män.

Det stämmer inte. Ytterst få kvinnor vill ha en man som är mer attraktiv än henne själv.
Skulle vara helskumt att gå bredvid en modellsnygg kille. Då skulle alla bara tycka att jag var fulare än vad jag är.

Alla kvinnor jag känner vill ha en jordnära och normal man. Ingen jävla spännbög som ser ut som att han plockar ögonbrynen och vaxar bröstet och tar inoljade bilder på sig själv framför spegeln.

Hade en man som kallades för en grekisk gud ett tag. Han var så snygg att han var tråkig att titta på. Blev sjukt trött på det där självbelåtna smilet som han hade klistrat i ansiktet när han gick runt och visste att alla tyckte han såg ut som en modell.

Nu lever jag ihop med en kort kraftig kille som är bäst på att knulla som en riktig jäkla hingst samtidigt som han lagar mat och tar hand om barnen. Och jag älskar honom över allt annat i världen.
Senast redigerad av Tinyssnutt 2025-12-05 kl. 00:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in