Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-12-04, 07:27
Medlem
Självklart fattar jag att en uppenbart ful och grotesk man kommer uppfattas som mindre attraktiv än en manlig fotomodell och hunk.

Men om vi går lite mer mot mitten mot dom som anses vara medel och snygga.
Inom denna kategori anes kvinnor dras till olika män. Stämmer detta??

Om vi tar 2 exempel av män. Den första mannen är 195 cm lång med exotisk look. Han har långt brunt hår och bruna som är uppsatt och bruna ögon. Han är vältränad och smal. Han anses objektivt vara en 8-9a av 10. Han är lite lik en modell.

Man nummer två är 182 cm lång. Han är rågblond och en kortare frisyr, ljusblåa ögon. Han är biffig/mycket vältränad. Väger 115 kg muskler. Han är en objektiv 6-7a av 10.

Om man frågade 1000 kvinnor vem av de som är mest attraktiv. Tror du då att den långhåriga hade vunnit en jordskredsseger, typ 95% mot 5%?
Eller tror du att det kanske hade varit jämnare? Typ 60% som hade valt den långhårig?

Stämmer det att kvinnor gillar olika eller är det så att majoritetengillar precis samma killar?

Och tvärt om, hur fumgerar vi män när vi attraheras av brudar?? Gillar vi samma brudar??
Senast redigerad av Pundedu 2025-12-04 kl. 07:30.
Citera
2025-12-04, 07:33
Medlem
Belters avatar
För vem ska du redovisa den här undersökningen för? Dina med patienter?
Citera
2025-12-04, 07:35
Medlem
Det finns normsnygghet hos både kvinnor och män. Troligen eftersom män är mer utseendestyrda i valet av partner är kravet på att kvinnor ska vara normsnygga högre.

Men om du ser dig omkring i mataffären, området där du bor, bland vänner och släktingar är de flesta inte ihop med en normsnygg person utan med någon som ser rätt alldaglig ut. Snygghet är bara en faktor av många i val av partner.
Citera
2025-12-04, 07:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Självklart fattar jag att en uppenbart ful och grotesk man kommer uppfattas som mindre attraktiv än en manlig fotomodell och hunk.

Men om vi går lite mer mot mitten mot dom som anses vara medel och snygga.
Inom denna kategori anes kvinnor dras till olika män. Stämmer detta??

Om vi tar 2 exempel av män. Den första mannen är 195 cm lång med exotisk look. Han har långt brunt hår och bruna som är uppsatt och bruna ögon. Han är vältränad och smal. Han anses objektivt vara en 8-9a av 10. Han är lite lik en modell.

Man nummer två är 182 cm lång. Han är rågblond och en kortare frisyr, ljusblåa ögon. Han är biffig/mycket vältränad. Väger 115 kg muskler. Han är en objektiv 6-7a av 10.

Om man frågade 1000 kvinnor vem av de som är mest attraktiv. Tror du då att den långhåriga hade vunnit en jordskredsseger, typ 95% mot 5%?
Eller tror du att det kanske hade varit jämnare? Typ 60% som hade valt den långhårig?

Stämmer det att kvinnor gillar olika eller är det så att majoritetengillar precis samma killar?

Och tvärt om, hur fumgerar vi män när vi attraheras av brudar?? Gillar vi samma brudar??

Jag kan ju bara svara för mig själv. Det är möjligt att jag skulle attraheras mer av man nummer 1, men jag vet av erfarenhet att "exotiska" män med mörka färger och långt hår ofta är bad boys - eller i alla fall opålitliga även om de inte skulle vara direkt kriminella. D.v.s. en sådan man skulle ha mer att bevisa, hur attraherad jag än var.

Man nummer två låter som ett säkrare val, när man är i den fas i livet då det är dags att stadga sig och skaffa barn. Jag ville också ha blonda och blåögda barn när jag var i den vevan - eller i alla fall barn med relativt ljusa färger och nord- eller centraleuropeiskt utseende - så även av den anledningen hade man nummer 2 vunnit i det läget.

Men under vissa omständigheter - där jag inte behövde binda mig - hade jag nog kunnat ha en fling med nr 1!
Citera
2025-12-04, 07:41
Medlem
maxatdunders avatar
På bild kanske en killen vinner med 80%/20% men det säger egentligen inte mycket, för det finns korta skalliga män som legat mer än 100 tjejer. Smaken är unik och utstickande drag kan vara ens fiende men också vän, speciellt om vi pratar lite äldre 23+ då kan det snarare vara en fördel att inte vara generisk snygg. Utseendet definierar oftast inte en man utan det är andra faktorer som gäller för män som pondus, självförtroende, kommunikation och värderingar m.m
Citera
2025-12-04, 07:50
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Som man är det väldigt lätt att stirra sig blind på fysiska attribut då män styrs av fysiska attribut, jag har varit med om kvinnor som börjat spinna som marskatter av att man kan backa med släp eller göra viss hantverksprylar, en uppkavlad flanellskjorta när man plockat bär i skogen, för mig helt obegripliga saker men för vissa kvinnor väldigt uppkåtande, det verkar handla mer om manligt beteende snarar än att uppfylla en viss snygghetskvot.

Din undersökning är konstig och ingen är intresserad av resultatet, du verkar mest vara intresserad av att bekräfta vad du tror att alla kvinnor tycker är attraktivt, TS är drabbad av ett slags hjärnvirus som känns osunt.
Citera
2025-12-04, 07:52
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Är det sant att "kvinnor gillar olika män" eller attraheras 95% av samma killar?

Tja, ser jag till bekantskapskretsen så var det i princip alltid samma snubbar som fick omkull de snygga brudarna när vi var ute och raggade.
Citera
2025-12-04, 08:19
Medlem
sound69s avatar
Det har faktiskt gjorts en del undersökningar i ämnet.

Hittar ingen länk just nu, men rent generellt. Ställer man upp ett gäng män på rad och låter kvinnorna välja vem som är mest attraktiv, så dras nästan alla kvinnor till samma man.

Låter man männen välja bland kvinnorna däremot så ses nästan alla kvinnor som attraktiva.

Inga konstigheter alls alltså. Det är så det fungerar
Citera
2025-12-04, 08:50
Medlem
Ingen kvinna jag känner väljer en 115 kg biff framför en normalstor hyfsat vältränad man, allt annat hyfsat lika. Precis som att ingen man jag känner väljer en kvinna med anknäbb, v-ställda ögonbryn, plastbröst eller flodhästarsle typ Kardashian, framför en o-opererad tjej med bra hållning, sjysst attityd och ett fint leende.

Men jag rör mig kanske i ovanliga kretsar ...
Citera
2025-12-04, 08:50
Medlem
acid_nations avatar
mest på internet för apparna gör dom ytliga i riktiga livet tittar kvinnor på mig och jag har inte några större svårigheter men appar är tamefan hopplösa. Så på internet ja då verkar alla kvinnor välja samma utanför internet i verkliga livet nej. Vad fan det beror på vet jag fan inte man är väl dåligt fotogenisk men charmig och översexuell och rolig IRL det går väl somliga igång på kanske.
Jag själv begriper inte vad det beror på.
Citera
2025-12-04, 09:04
Medlem
SpontanEjakulations avatar
Intellektuella kvinnor intalar sig att de inte går efter en mans yttre.

Se'n kommer snyggingen ändå ta hem spelet, "bara han inte är höger", som det heter bland välutbildade i storstaden.
Citera
2025-12-04, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpontanEjakulation
Intellektuella kvinnor intalar sig att de inte går efter en mans yttre.

Se'n kommer snyggingen ändå ta hem spelet, "bara han inte är höger", som det heter bland välutbildade i storstaden.
Du ser. Det finns andra parametrar än bara snygghet. Du skriver ju det själv. Gemensamma värderingar tex.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in