Citat:
Ursprungligen postat av
Pundedu
Självklart fattar jag att en uppenbart ful och grotesk man kommer uppfattas som mindre attraktiv än en manlig fotomodell och hunk.
Men om vi går lite mer mot mitten mot dom som anses vara medel och snygga.
Inom denna kategori anes kvinnor dras till olika män. Stämmer detta??
Om vi tar 2 exempel av män. Den första mannen är 195 cm lång med exotisk look. Han har långt brunt hår och bruna som är uppsatt och bruna ögon. Han är vältränad och smal. Han anses objektivt vara en 8-9a av 10. Han är lite lik en modell.
Man nummer två är 182 cm lång. Han är rågblond och en kortare frisyr, ljusblåa ögon. Han är biffig/mycket vältränad. Väger 115 kg muskler. Han är en objektiv 6-7a av 10.
Om man frågade 1000 kvinnor vem av de som är mest attraktiv. Tror du då att den långhåriga hade vunnit en jordskredsseger, typ 95% mot 5%?
Eller tror du att det kanske hade varit jämnare? Typ 60% som hade valt den långhårig?
Stämmer det att kvinnor gillar olika eller är det så att majoritetengillar precis samma killar?
Och tvärt om, hur fumgerar vi män när vi attraheras av brudar?? Gillar vi samma brudar??
Jag kan ju bara svara för mig själv. Det är möjligt att jag skulle attraheras mer av man nummer 1, men jag vet av erfarenhet att "exotiska" män med mörka färger och långt hår ofta är bad boys - eller i alla fall opålitliga även om de inte skulle vara direkt kriminella. D.v.s. en sådan man skulle ha mer att bevisa, hur attraherad jag än var.
Man nummer två låter som ett säkrare val, när man är i den fas i livet då det är dags att stadga sig och skaffa barn. Jag ville också ha blonda och blåögda barn när jag var i den vevan - eller i alla fall barn med relativt ljusa färger och nord- eller centraleuropeiskt utseende - så även av den anledningen hade man nummer 2 vunnit i det läget.
Men under vissa omständigheter - där jag inte behövde binda mig - hade jag nog kunnat ha en fling med nr 1!