2025-12-07, 21:20
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
EU kan nog göra ganska mycket i just sådana här fall, annars skulle det inte vara sånt liv om det.

X är inte ett europeiskt företag. EUs domar gäller inte utanför EU.
Citera
2025-12-07, 21:28
Medlem
Saxofonjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Fast det kan du ju. Det är ju lagligt att diskutera fritt kring invandring, folkutbyte och Europas framtid. En rad högerpartier gör det mest hela tiden, och får verka politiskt i dessa länder. De har dessutom ett gediget rättskydd för att göra detta - i både nationell och europeisk lag.

Vem har åkt på en polisrazzia för att ha skrivit sina åsikter? Har de sedermera blivit fällda?

De där "razziorna" mot oliktänkande får du nog backa upp med källor. Samma med att man har försökt "stoppa" (vad det nu betyder) hela partier och tidningar på basis av deras oliktänkande.

Sedan bör du läsa upp vad som faktiskt hände med Jimmy Kimmel, som ju faktiskt inte tog en liten paus utan blev avstängd av sin arbetsgivare, som i sin tur blev pressad av chefen för en statlig myndighet med makt över arbetsgivarens affärer. Detta som svar på ett skämt han hade dragit om presidentens sorgearbete. Något sådant har mig veterligen inte hänt i Europa sedan järnridån föll.

Utöver Jimmy Kimmel har Donald Trump använt statliga påtryckningar och maktmedel för att straffa advokatfirmor, universitet, och medier vars rapportering han inte gillar. Pentagon vill näst intill censurera den media som får jobba där. Det stämmer att konstitutionen och rättssystemet är ganska starkt för yttrandefrihet, men i dagsläget försöker ju administrationen att undergräva yttrandefriheten på ett sätt som inget europeiskt regeringsparti utanför Ungern gör. Inte ett enda.

Jag har läst kritiken och nu förklarat varför USA kastar sten i glashus.

Tusentals personer döms samtidigt som man får yttra sig fritt, hur det går ihop? AFD var/är på väg att förbjudas och polisen gör razzior mot journalister. Du ignorerar den fakta som presenteras och fortsätter mala på att man visst får yttra sig. Nej man får inte yttra sig fullt ut. Du måste läsa på om hur det går till i Tyskland och England innan du diskuterar saker, för du är djupt okunnig i ämnet, alternativt helt ignorant. Även Sverige har många domar mot pensionärer och kritiker till islamister som blivit dömda för hmf. Googla själv, det är inte svårt.

Nej, Kimmel blev inte satt på paus för ett skämt, du är djupt okunnig även i detta. Jimmy Kimmel spred fake news om Charlie Kriks mördare, rena lögner. Att han och arbetsgivaren blev kritiserade för detta är ingenting konstigt. Sen att demokratisk media försökte måla upp det som något annat, att Trump låg bakom det och inte arbetsgivaren själv. Det är inte sant.

Nej det gör han inte, du ljuger helt öppet.

Återigen, Tyskland vill förbjuda ett parti, men du ignorerar det? Varför?
Senast redigerad av Saxofonjude 2025-12-07 kl. 21:30.
Citera
2025-12-07, 22:02
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Du får säga precis vad du vill i vilket sammanhang du vill. Men den friheten kan leda till konsekvenser. Så är det i hela världen.

I USA uppmanade höga politiker att folk skulle ange människor som uttryckte sig negativt om Charlie Kirk till deras arbetsgivare.
I Ryssland och Kina lär du få ett bra mycket hårdare straff om du uttrycker dig på ett sätt som ledarna inte gillar. Hoppas du flyttar dit så du får känna på riktigt förtryck.
Ah, så för att det finns sämre ställen så bör jag nöja mig? Det är verkligen att sikta mot... taket.
Citera
2025-12-07, 22:03
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Vilka åsikter kan du få rättsliga påföljder av i Sverige om du uttrycker offentligt?

Att man inte får förolämpa poliser vet jag, (vilket inte känns som en fantastisk lag) men i övrigt?
Allt som innefattas av HMF. Det är inte svårare än så.
Citera
2025-12-07, 22:05
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
X är inte ett europeiskt företag. EUs domar gäller inte utanför EU.
Så varför skrikgråter fascisten Elon?
Citera
2025-12-07, 22:08
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Så varför skrikgråter fascisten Elon?

Han är väl snarare förbannad metoderna i sig. Att EU försöker straffa alla som inte dansar efter deras pipa. Men vill han inte betala så kan EU inte göra ett dugg åt saken.
Citera
2025-12-07, 22:12
Medlem
Avayas avatar
Citat:
Nej det stämmer inte. Kontot stängdes av eftersom Elon Musk är en mansbebis som tror sig stå över lagar och regler.

Varför stödjer du en person som är ute efter att skada och försvaga Europa?

Jag postade precis bevis från deras egna PM angånde reklamkontot:
https://x.com/nikitabier/status/1997450541275005041?t=D0o0KVhcJc1gcaP0z11OSw&s =19

Kan du vänligen lägga fram ditt bevis på att det skedde för Musk är en mansbebis?

Här säger Musk att han "älskar Europa men inte EU":
https://x.com/elonmusk/status/1997359594524340480?t=Uw30VvDqcANjqjpA4IKLWw&s=19

Kan du lägga upp bevis som stödjer att Musk vill skada Europa?

För du sitter väl inte och far med osanningar?

Jag tar gärna en diskussion om varför jag är skeptisk emot EU, men då får du först presentera bevis för dina påståenden. Vill inte slösa tid på någon bot som är avlönad av Sveavägen
Senast redigerad av Avaya 2025-12-07 kl. 22:16. Anledning: Underlag
Citera
2025-12-07, 22:13
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Han är väl snarare förbannad metoderna i sig. Att EU försöker straffa alla som inte dansar efter deras pipa. Men vill han inte betala så kan EU inte göra ett dugg åt saken.
EU straffar Twitter/X eftersom Twitter/X inte följt de regler som existerar i syfte att skydda den europeiska befolkningen. Alla andra socialamedieplatformar följer samma regler.

"The Commission, the bloc’s executive arm, said it was punishing X because of three different breaches of the DSA’s transparency requirements."

EU kan blockera Twitter/X, vilket jag hoppas dom gör.
Citera
2025-12-07, 22:16
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avaya
Jag postade precis bevis från deras egna PM angånde reklamkontot:
https://x.com/nikitabier/status/1997450541275005041?t=D0o0KVhcJc1gcaP0z11OSw&s =19

Kan du vänligen lägga fram ditt bevis på att det skedde för Musk är en mansbebis?

Här säger Musk att han "älskar Europa men inte EU":
https://x.com/elonmusk/status/1997359594524340480?t=Uw30VvDqcANjqjpA4IKLWw&s=19

Kan du lägga upp bevis som stödjer att Musk vill skada Europa?

För du sitter väl inte och far med osanningar?
Tror du att oligarker som Musk och Thiel vill försvaga EU p.g.a. att dom är snälla och bryr sig om den europeiska befolkningen? Du är ett korkat får.
Citera
2025-12-07, 22:16
Avstängd
dude2ks avatar
EU är ett gäng äckliga hor kommunister som kommer förlora.
Citera
2025-12-07, 22:19
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
EU är ett gäng äckliga hor kommunister som kommer förlora.
Varför? Det är ju Twitter/X som brutit mot reglerna.
Citera
2025-12-07, 22:20
Medlem
Avayas avatar
Citat:
Tror du att oligarker som Musk och Thiel vill försvaga EU p.g.a. att dom är snälla och bryr sig om den europeiska befolkningen? Du är ett korkat får.

Vad är Musk ute efter i EU?

Våra (ickeexisterande) IT-giganter?
Våra (ickeexisterande) oljetillgångar?
Våra (ickeexisterande) ädelsmetaller?

Den ända gång han attackerar EU är när EU kräver tillgång till data över X användare som skriver oönskade åsikter. Säger inte det dig något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in