2025-12-07, 14:08
Medlem
Påminner om när Liseberg i Göteborg delade ut gratis inträdeskort och åkpass till de stackars fattiga barnen i förorten. Sedan behövde man slänga ut och stänga av ett stort antal av dessa barn på grund av att de bråkade i köerna och trängde sig före och ställde till kaos i parken i största allmänhet. Överallt blir det problem.
Dessa bekymmer på badhusen har ju funnits länge, i flera decennier nu. Det är lovande och lite hoppfullt att det verkar som om vanliga människor äntligen börjar tröttna på en nivå där man faktiskt vågar sätta emot lite. Äntligen. Låt oss nu hoppas på att det inte förstörs, igen, genom att DO dömer till deras fördel.
Citera
2025-12-07, 14:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Det är det som är problemet med svenskar!
Tror inte att man bara ljuger!
Min uppfattning är att det ljugs hela jävla tiden,

Den där naiva blåögda mentaliteten är orsak till att Sverige blivit ett skit land.

Samhällets fel som har röstat fram politikerna
Citera
2025-12-07, 14:11
Medlem
Tervulls avatar
Jag som svensk har slutat besöka badhus och allmänna stränder för flera år sedan. Senast jag var på badhus var på Centralbadet i Norrköping 2023 och fy fan säger jag bara. Det satt somalier med hucklen och spottade på golvet, de hade noll koll på sina vedervärdiga kaosungar. Alla som jobbade i fiket var blattar och 95% av besökarna med.

Man vill inte göra någonting offentligt längre. Går man på bio sitter blattarna och gapar och stör, själv är man livrädd att få halsen uppskuren eller att en bomb ska brisera i salongen. Går man på grönan ser man dessa avskum till blattar i tonåren tränga sig före och gapa (vad annars). På båten till Visingsö i somras var det en hord av somaliska kvinnor ombord, alla klädda som svarta spöken i hucklen och fotsida kläder. Dessa blev omkringvalsade av en sockärring och det var gap och skrik, givetvis. Ingenstans är man fredad i det offentliga rummet. Är så innerligt trött på skiten.

Hoppas nu detta badhuset står på sig. Även om offerkoftan väger blytungt och det är ”stackars stackars utsatta människor som tillhör en minoritet” så får man inte bete sig hur man vill. Badhuset borde bränna deras inträdeskort.
Senast redigerad av Tervull 2025-12-07 kl. 14:14.
Citera
2025-12-07, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moulinacafe
Påminner om när Liseberg i Göteborg delade ut gratis inträdeskort och åkpass till de stackars fattiga barnen i förorten. Sedan behövde man slänga ut och stänga av ett stort antal av dessa barn på grund av att de bråkade i köerna och trängde sig före och ställde till kaos i parken i största allmänhet. Överallt blir det problem.
Dessa bekymmer på badhusen har ju funnits länge, i flera decennier nu. Det är lovande och lite hoppfullt att det verkar som om vanliga människor äntligen börjar tröttna på en nivå där man faktiskt vågar sätta emot lite. Äntligen. Låt oss nu hoppas på att det inte förstörs, igen, genom att DO dömer till deras fördel.
Finns lösningar. I länder som USA, Sydafrika och Brasilien löser man liknande problem med stora prishöjningar. På så sätt kan man trots demografiska förändringar och sociala problem hålla lokaler och evenemang städade och trygga.
Citera
2025-12-07, 14:18
Medlem
Man kan uppfostra deras barn åt dem. Det är bara att säga åt dom att vara tysta med högljudd, barsk stämma så är dom knäpptysta. Jag har själv provat.
Citera
2025-12-07, 14:19
Medlem
Flaskpostenss avatar
Får de ena gå runt i bikini?
Citera
2025-12-07, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Lustigt att alla thailändare,kineser, vietnameser som bor här inte börjar tjafsa angående dessa frågor.

Spot on!

Just asiater och fillipinare är väl dom absolut mest föredömliga invandrare, överallt!

Bla i England och Holland med massor av asiater pga kolonialt förflutet har alltid lovordat för hur dom redan o skolan är utpräglat lydiga, skötsamma, fredliga, disciplinerade och ambitiösa. Och inte minst integrerbara / -villiga

En kinesisk restaurang tex jobbar hela familjen o när barnen inte tar beställningar o diskar så pluggar dom.

Det som vänstern importerat under 4 decennier på raken…..40 år alltså!!att dom överhuvudtaget våga sticka ut fejset dessa vidriga arroganta och lika dumma o inskränkta som religiösa fanatiker, bla arabiska muslimer.

Maggan pigface alltså…sossarna, V o MP

Pga av dessa drunknar folk i tusentals på medelhavet för att även dom vill ha lägenhet i Husby o livsvariga bidrag

Maggan…
Senast redigerad av Snairbox 2025-12-07 kl. 14:27.
Citera
2025-12-07, 14:33
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Tycker de här citaten är lite motstridiga?

Jag har haft årskort på Lundbybadet i flera år, som kostar flera tusen kronor. Och så behandlar de oss så här. Jag är inte bara arg, utan orolig. Det är diskriminering och varken jag eller mina barn vill gå tillbaka till badet, säger hon.

– Jag är orolig för att låta mina barn gå dit efter att vi blivit behandlade så här. Det är klart att man frågar sig om de behandlat oss så här bara för att vi ser ut som vi gör.

De har badat i flera år där men först nu skulle de ha blivit diskriminerade, "för att de ser ut som de gör"?
Känns mera som att bägaren har runnit över till sist för personalen?

Förhoppningsvis kanske detta är startskottet för att vi får tillbaka våra badhus och bibliotek m.m?

Edit: Förstår aldrig varför journalisterna ställer motfrågor, ifall de har någon förståelse för kritiken eller liknande? Förstår varför GP tog bort möjligheten att kommentera.

Citat:
Ursprungligen postat av Bord-Dennis
Skulle inte sätta min fot i ett badhus nuförtiden. Centrala badhus kanske har någorlunda vettiga perioder då man kan få bada och simma bland folk som sköter sig men jag tänker banne mig inte testa. Nej, vi ser ytterligare ett kapitel med trevliga fritidsaktiviteter som nu istället bara har blivit obehagligt. Det var ju diskussioner för en tid sedan om att man inte tvättar sig innan badet, behåller kläder på, inte duschar efter gymnastik i skolan, filmar, nedvärderar och kränker allt och alla. Man mår illa av skiten. Att man vågar bygga upp det nedbrunna Oceana igen med tanke på hur det ser ut på andra badanläggningar är märkligt. Det lär bli högvis med diskrimineringsärenden där också om man inte sätter ned foten snabbt och tydligt. Bra att Lundby markerat. Aldrig mera badhus.

Valhalla är inte lika illa. Där får bara föräldrar till barn i simskola vistas där med vanliga kläder på i samband med hämtning/lämning till simskolan. Det är strikt krav på simkunnig förälder med badkläder i närhet när barn under 12 vistas i simbassängerna. Det är rätt vanligt med flickor över 12 år som simmar där i burkini eftersom de slipper problem med pojkar där.
Senast redigerad av Megaforce 2025-12-07 kl. 14:35.
Citera
2025-12-07, 14:35
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Ja. Man får lära sig vilka tider det är något så när lugnt. Annars är det en flock negerungar som lever rövare. De feta mammorna i tältet bryr sig inte.

Sedan, om en av ungarna skulle råka drunkna, är det samhällets fel. Att ha uppsikt över sina ungar finns inte i deras värld.
Senast redigerad av -GG 2025-12-07 kl. 15:24.
Citera
2025-12-07, 14:35
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Valhalla är inte lika illa. Där får bara föräldrar till barn i simskola vistas där med vanliga kläder på i samband med hämtning/lämning till simskolan. Det är strikt krav på simkunnig förälder med badkläder i närhet när barn under 12 vistas i simbassängerna.

Den skall väl snart ändå rivas? Nästa simhall får nog mer liberala regler.
Citera
2025-12-07, 14:39
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Den skall väl snart ändå rivas? Nästa simhall får nog mer liberala regler.

Bra fråga för placeringen är närmare nogozonerna men ändå så avsides utan kollektivtrafik så att bara bilburna kommer att ta.sig dit. Nu är emellertid pengarna slut så bygget lär dröja. Det är andra bassänger som skall renoveras först och det kostar. Frölundabadet t.ex. är också en sådan som lundbybadet med stor andel invandrare.
Citera
2025-12-07, 14:40
Medlem
KurtSchweinsteigers avatar
Varför ska kommuner äga badhus överhuvudtaget med tanke på hur ekonomin ser ut i de flesta kommuner.
Sälj till privata intressen eller lägg ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in