2025-12-07, 10:29
Medlem
Saxat från ingressen , gp´s artikel i dagens upplaga.
"Tre somaliska kvinnor fick plötsligt sina sim- och gymkort spärrade på Lundbybadet utan förklaring. Över en vecka senare blev de kallade till ett möte i simhallens kafé inför andra badgäster.
Nu har de anmält Lundbybadet för diskriminering – som å sin sida hävdar att kvinnorna vid upprepade tillfällen brutit mot badets trivselregler.
– De kan inte simma, och låter sina barn härja fritt, säger badets chef Annabel Molin."

Detta är bara en droppe i havet när det gäller somalier som bryter mot regler på ett bad. Somaliekvinnorna ser lundbybadet som ett dagis/fritids. Har själv varit tidigare flitig besökare och motionär och sett dessa kulturberikare utnyttja systemet.
Somaliekvinnorna som varken kan simma eller flyta, tar med sig olika barn varje gång. Kan tänka mig att de tar grannens, eller andras bekanta, ibland 2 eller 4 "barn". Dessa "barn" är oftast 12 år eller äldre men de trilskas med att påstå att de är i lågstadiet. Dessa barn är i vanlig ordning ouppfostrade, skriker, springer omkring i simhallen.
Nu försöker de anmäla badet till D.O för att få ut en peng.

Till sitt försvar säger en somalier:
– De säger att jag brukar ta med mig fler än två barn, eller att mina barn är äldre än 12 år, men det stämmer inte. De är under 12 och bara en enda gång har jag haft tre barn med mig, säger Sahra Hassan."

Bassängen ser ut som en Gagnes flod när dessa somalier invaderar ställlet.
Citera
2025-12-07, 10:35
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Ja det går inte att som civiliserad svensk befinna sig på badplatser och simhallar idag just av den anledningen. Barn som får härja fritt utan att föräldrarna bryr sig.

Bra att någon agerade
Citera
2025-12-07, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klippendorf
Saxat från ingressen , gp´s artikel i dagens upplaga.
"Tre somaliska kvinnor fick plötsligt sina sim- och gymkort spärrade på Lundbybadet utan förklaring. Över en vecka senare blev de kallade till ett möte i simhallens kafé inför andra badgäster.
Nu har de anmält Lundbybadet för diskriminering – som å sin sida hävdar att kvinnorna vid upprepade tillfällen brutit mot badets trivselregler.
– De kan inte simma, och låter sina barn härja fritt, säger badets chef Annabel Molin."

Detta är bara en droppe i havet när det gäller somalier som bryter mot regler på ett bad. Somaliekvinnorna ser lundbybadet som ett dagis/fritids. Har själv varit tidigare flitig besökare och motionär och sett dessa kulturberikare utnyttja systemet.
Somaliekvinnorna som varken kan simma eller flyta, tar med sig olika barn varje gång. Kan tänka mig att de tar grannens, eller andras bekanta, ibland 2 eller 4 "barn". Dessa "barn" är oftast 12 år eller äldre men de trilskas med att påstå att de är i lågstadiet. Dessa barn är i vanlig ordning ouppfostrade, skriker, springer omkring i simhallen.
Nu försöker de anmäla badet till D.O för att få ut en peng.

Till sitt försvar säger en somalier:
– De säger att jag brukar ta med mig fler än två barn, eller att mina barn är äldre än 12 år, men det stämmer inte. De är under 12 och bara en enda gång har jag haft tre barn med mig, säger Sahra Hassan."

Bassängen ser ut som en Gagnes flod när dessa somalier invaderar ställlet.

Så somaliekvinnan bara ljuger helt enkelt? 😂

Jag som svensk tror ju inte att folk bara ljuger men det kanske är så i den kulturen?
Citera
2025-12-07, 11:02
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Det är det första man noterar om man har oturen att behöva besöka ett köpcentrum i ett utanförskapsomårde, barnen gapar högt, springer runt som vildar ackompanjerade av en sån där vaggande tyghög som fullständigt skiter i vad ungarna gör eller ställer till med, varken små eller stora kaosblattar är trevligt.

På Husbybadet råder det sedan en lång tid separerade badtider för män och kvinnor då kaos-blatte-hanar inte klarar av det, inaveln och det antisociala beteende som uppmuntras från småbarnsåren rinner över och vi normala blir straffade.

Dom kan inte mycket, men när det kommer till att försöka suga ut pengar från samhället, då uppstår helt plötsligt en väldig ambition och målmedvetenhet för att komma över det som kan kommas över, helt i linje med tyghögarnas modus!
Citera
2025-12-07, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haddirajraj

Jag som svensk tror ju inte att folk bara ljuger men det kanske är så i den kulturen?

Ja tyvärr är det nog så.
Tror inte lundbybadet bara stänger av utan anledning såvida inte det uppenbart bryts mot regelverket.
De är ju måna om att få in nyttjare till badet.
Citera
2025-12-07, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Ja det går inte att som civiliserad svensk befinna sig på badplatser och simhallar idag just av den anledningen. Barn som får härja fritt utan att föräldrarna bryr sig.

Bra att någon agerade
Ja. Man får lära sig vilka tider det är något så när lugnt. Annars är det en flock negerungar som lever rövare. De feta mammorna i tältet bryr sig inte.
Citera
2025-12-07, 11:14
Medlem
Connykrims avatar
Fatta att någon måste alltså blivit så arg så den klagat på dessa vilket troligen lett till att de övervakat kvinnorna en viss tid
Citera
2025-12-07, 11:21
Medlem
"– De säger att jag brukar ta med mig fler än två barn, eller att mina barn är äldre än 12 år, men det stämmer inte. De är under 12 och bara en enda gång har jag haft tre barn med mig, säger Sahra Hassan."

Sahra bor med med 4 andra varav tre är runt 27 års åldern. Hennes egna barn???
Så är hon dagisfröken åt andra huklebarn?
Citera
2025-12-07, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Fatta att någon måste alltså blivit så arg så den klagat på dessa vilket troligen lett till att de övervakat kvinnorna en viss tid

eller några...
Citera
2025-12-07, 11:28
Medlem
Duvlorts avatar
Tycker de här citaten är lite motstridiga?

Jag har haft årskort på Lundbybadet i flera år, som kostar flera tusen kronor. Och så behandlar de oss så här. Jag är inte bara arg, utan orolig. Det är diskriminering och varken jag eller mina barn vill gå tillbaka till badet, säger hon.

– Jag är orolig för att låta mina barn gå dit efter att vi blivit behandlade så här. Det är klart att man frågar sig om de behandlat oss så här bara för att vi ser ut som vi gör.

De har badat i flera år där men först nu skulle de ha blivit diskriminerade, "för att de ser ut som de gör"?
Känns mera som att bägaren har runnit över till sist för personalen?

Förhoppningsvis kanske detta är startskottet för att vi får tillbaka våra badhus och bibliotek m.m?

Edit: Förstår aldrig varför journalisterna ställer motfrågor, ifall de har någon förståelse för kritiken eller liknande? Förstår varför GP tog bort möjligheten att kommentera.
Senast redigerad av Duvlort 2025-12-07 kl. 11:31.
Citera
2025-12-07, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haddirajraj

Araber ljuger de med. Jag arbetar med några Araber, den ena är Muslim och rent ut sagt korkad. Den andra är Kristen Arab, Mandee. Men de ljuger ofta när de klantat till det.
Problemet är uppenbart, att vissa kulturer ljuger, men det påvisar även låg intelligens. För det är alltid så jävla uppenbart.

Kulturkrock kanske? Men oerhört korkat.
Citera
2025-12-07, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Det är det första man noterar om man har oturen att behöva besöka ett köpcentrum i ett utanförskapsomårde, barnen gapar högt, springer runt som vildar ackompanjerade av en sån där vaggande tyghög som fullständigt skiter i vad ungarna gör eller ställer till med, varken små eller stora kaosblattar är trevligt.

På Husbybadet råder det sedan en lång tid separerade badtider för män och kvinnor då kaos-blatte-hanar inte klarar av det, inaveln och det antisociala beteende som uppmuntras från småbarnsåren rinner över och vi normala blir straffade.

Dom kan inte mycket, men när det kommer till att försöka suga ut pengar från samhället, då uppstår helt plötsligt en väldig ambition och målmedvetenhet för att komma över det som kan kommas över, helt i linje med tyghögarnas modus!
Så mena-honornas fäste i Husby är så starkt att de själva tillåts freda sig mot männen de själva uppfostrat; mena-badhus.

Allt medan vi svenska kvinnor inte kan besöka svenska badhus utan att utsättas för mena-kvinnornas så gott som öppet runkande pojkar och män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in