Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-07, 01:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Jag förstår att du tycker det och tyvärr lär fall som detta uppmuntra andra kvinnor att utnyttja sina manliga vänskaper.

Fall som detta skapar bara en större osäkerhet mellan könen.

Men jag skulle vilja få ta del av fler detaljer innan jag fortsätter att fördöma hennes agerande.

Men klart är att detta brott hade gått undvika ganska lätt genom att inte bjuda in sin egen förövare till att sova i samma säng.

Ungefär som att likställa med att ställa fram en kall bira på nattduksbordet till en partysugen person men samtidigt säga den får du inte röra, bara se på.

Varför undviker hon inte bara hela situationen när hon egentligen har honom i sitt eget våld.(Bil). Och kör hem bebisen.

Du kan inte både se henne som ett offer som borde ha "tänkt efter före" och som en listig förövare.

Välj infallsvinkel. Annars låter du bara som en eländig kvinnohatare. Som skyller på kvinnor för att ha blivit våldtagna eller anklagar dem för att luras att de blivit våldtagna.

I detta ärende är våldtäkten uppenbar. Han erkänner den i Snapchatkonversationen.

Och hon litade på sin vän.

Lägg skulden där den hör hemma: på förövaren.
Citera
2025-12-07, 01:40
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du kan inte både se henne som ett offer som borde ha "tänkt efter före" och som en listig förövare.

Välj infallsvinkel. Annars låter du bara som en eländig kvinnohatare. Som skyller på kvinnor för att ha blivit våldtagna eller anklagar dem för att luras att de blivit våldtagna.

I detta ärende är våldtäkten uppenbar. Han erkänner den i Snapchatkonversationen.

Tror du att det finns oskyldigt dömda våldtäktsmän?
Citera
2025-12-07, 02:03
Avstängd
Citat:
Tror du att det finns oskyldigt dömda våldtäktsmän?

1. Jag vet att det finns många dömda våldtäktsförövare som påstår sig vara oskyldiga, men som är skyldiga som synden. Överbevisade.

2. Jag vet att det finns våldtäktsförövare som aldrig blivit anmälda och som går fria. Och har våldtagit igen. Nya offer.

3. Jag vet att det finns dömda falska tillvitare. Alltså som har ljugit om att de har blivit våldtagna. Och blivit dömda för det.

Men vad har det för relevans för detta ärendet? Här är det ju uppenbart att våldtäkt har skett. Förövaren erkänner ju rentav. Men försöker skylla ifrån sig på först alkoholen och sedan på offret.

Han kommer förmodligen sitta i fängelset bland alla andra möjliga sorters brottslingar som alla anser sig vara oskyuyyyyyldiga.
Citera
2025-12-07, 02:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jo det gör han. Han erkänner att han hört hennes nej, men inte hörsammade dem. Att inte hörsamma nej och fortsätta = antingen sexuellt övergrepp eller våldtäkt.

Snapchatkonversationen:

Citat:
Hon: ”Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”

Han: ”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”

Hon: ”Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?"

Han: ”Jo de är väl klart, men förstod väl inte, eller att du ba drev"

Hon: ”Det är knappast första gången, du gjort liknande mot andra. Hur tror du ärligt att det känns?

Han: ”Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder”

Hon: ”Okej, du förstår alltså inte. Då har jag inget mer att skriva till dig”.

.....

Nej, jag tar i regel våldtäktsoffrets parti.
Könstillhörighet på de inblandade är inte det väsentliga. Tror du mig inte kan du läsa om Flenfallet. Kvinnlig förövare, manligt offer.

Nej det känns inte som att du har en ärlig agenda i dessa trådar, du har fortfarande inte accepterat att den stackars chalmeristen blev friad i hovrätten. Är man friad så är man oskyldig.

Men om vi håller oss till det aktuella fallet i Umeå så verkar han inte förstå vad hon pratar om utan mjäkar med, han skriver dessutom "Men vad menar du?"

Det går inte att utesluta att han har drabbats av minnesluckor eftersom han var tokfull och detta utnyttjar kanske hon mot honom i Snapchatkonversationen?

Man undrar faktiskt vad hon var ute efter när de chattade? Ville hon att han skulle försäga sig och måla in sig i ett hörn?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-12-07 kl. 02:18.
Citera
2025-12-07, 02:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nej det känns inte som att du har en ärlig agenda i dessa trådar, du har fortfarande inte accepterat att den stackars chalmeristen blev friad i hovrätten. Är man friad så är man oskyldig.

Men om vi håller oss till det aktuella fallet i Umeå så verkar han inte förstå vad hon pratar om utan mjäkar med, han säger dessutom "vad menar du"

Det går inte att utesluta att han har drabbats av minnesluckor eftersom han var tokfull och detta utnyttjar kanske hon mot honom i Snapchatkonversationen?

Man undrar faktiskt vad hon var ute efter när de chattade? Ville hon att han skulle försäga sig?

Är man friad så är man friad (ofta i brist på bevis). Men det är inte synonymt med att vara oskyldig. Jag ser både chalmerskillen, Flentanten och Kalmarkillarna som skyldiga. Svårt att göra annat efter att ha läst FUP i de ärendena. Även om de alla är friade.

Jo, det går att utesluta. Hade han haft minnesluckor, hade han ju skrivit det: "jag vet inte vad du menar, jag var full och minns inget". Men nu skriver han att
1.han har hört hennes upprepade nej,
2. beskriver hur han upplevde det hela
3. och skyller ifrån sig.
Så nog fan minns han!

Jag tror att hon var ute efter: upprättelse, en ärlig ursäkt och en ärlig förklaring för våldtäkten. Men när allt detta uteblev, så valde hon istället att polisanmäla honom.

I övrigt verkar hon arg och upprörd när hon skriver. Arg och upprörd över att han, som hon trodde var en vän och som hon litade på, våldtog henne.
Citera
2025-12-07, 02:31
Medlem
Tänk om GM visar sig va en invandrare, då kommer alla incels i tråden plötsligt ställa sig på tjejens sida.

Ber för FUP
Citera
2025-12-07, 02:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MentalKristid
Tänk om GM visar sig va en invandrare, då kommer alla incels i tråden plötsligt ställa sig på tjejens sida.

Ber för FUP

Exakt.

Förutom de som hatar kvinnor mer än de hatar invandrare... De kommer tycka att hon får skylla sig själv som bjudit hem en invandrare.

Ja, vore bra att få läsa FUP och dom. Så man får en större helhetsbild, än bara Snapchatkonversationen och en kort notis i en tidningsartikel kring domen.
Citera
2025-12-07, 02:57
Medlem
Citat:
Är man friad så är man friad (ofta i brist på bevis). Men det är inte synonymt med att vara oskyldig. Jag ser både chalmerskillen, Flentanten och Kalmarkillarna som skyldiga. Svårt att göra annat efter att ha läst FUP i de ärendena. Även om de alla är friade.

Jo, det går att utesluta. Hade han haft minnesluckor, hade han ju skrivit det: "jag vet inte vad du menar, jag var full och minns inget". Men nu skriver han att
1.han har hört hennes upprepade nej,
2. beskriver hur han upplevde det hela
3. och skyller ifrån sig.
Så nog fan minns han!

Jag tror att hon var ute efter: upprättelse, en ärlig ursäkt och en ärlig förklaring för våldtäkten. Men när allt detta uteblev, så valde hon istället att polisanmäla honom.

I övrigt verkar hon arg och upprörd när hon skriver. Arg och upprörd över att han, som hon trodde var en vän och som hon litade på, våldtog henne.

Vadå uteblev? Han sa förlåt och han gav en förklaring. Detta uteblev inte alls.

Hursomhelst, vilken jackpot detta blev för kvinnan som fick 220 000 kr in på kontot. Det är verkligen bara kvinnor som göra såpass lättförtjänta pengar.
Citera
2025-12-07, 02:58
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:

3. Jag vet att det finns dömda falska tillvitare. Alltså som har ljugit om att de har blivit våldtagna. Och blivit dömda för det.

Men vad har det för relevans för detta ärendet? Här är det ju uppenbart att våldtäkt har skett. Förövaren erkänner ju rentav.

Om du vet det varför är du ändå så tvärsäker i detta fall att hon inte ljuger?

Ifall rätt ska vara rätt så finns det egentligen inget erkännande i deras konversation dagen efter.

Snarare ett svar som leder till flera frågor.

Hon påstår faktiskt att dom har haft sex.

Medan domen säger att det skett handlingar som är jämförbara med samlag.

Dvs att dom inte haft sex i ordets rätta bemärkelse.

Jag tycker snubben i konversationen snarare framstår som helt främmande inför vad som faktiskt skett.

Hon hade förmodligen kunnat påstå vad som helst och han hade köpt det.
Citera
2025-12-07, 03:01
Medlem
Citat:
Exakt.

Förutom de som hatar kvinnor mer än de hatar invandrare... De kommer tycka att hon får skylla sig själv som bjudit hem en invandrare.

Ja, vore bra att få läsa FUP och dom. Så man får en större helhetsbild, än bara Snapchatkonversationen och en kort notis i en tidningsartikel kring domen.

Behövs väl inte? Du vet ju redan att han är skyldig enbart baserat på Snapchatkonversationen och tidningsnotisen. Det hela är ju "glasklart" enligt dig, så vad ska du med en FUP och en större helhetsbild till?
Citera
2025-12-07, 03:12
Medlem
Citat:
Jag tycker snubben i konversationen snarare framstår som helt främmande inför vad som faktiskt skett.

Hon hade förmodligen kunnat påstå vad som helst och han hade köpt det.

This.

Detta går absolut inte att utesluta. Tvärtom tycker jag att hans sätt att formulera sig på tyder på just detta snarare än på någonting annat.

Det går att tolka på olika sätt. Men "glasklart" som TomatKungen påstår är det sannerligen inte.
Citera
2025-12-07, 03:32
Medlem
Citat:

Om du leker på järnvägsspåret och blir påkörd av ett tåg, vem bär då ansvaret? Du eller lokföraren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in