Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Kanske därav kvinnor hellre möter en björn i en skog, än en man i skogen. De litar inte 100% på människor. Dvs: följer ditt råd. Men hon litade på sin vän sedan länge. Han missbrukade hennes tillit.
Hon följde inte alls mitt råd. Mitt råd var att inte bjuda hem en berusad man hon inte ville ha sex med till sin säng. Hon bjöd hem en berusad man hon ville ha sex med till sin säng.
Citat:
Hon blev våldtagen. Det är mer än lite kladd. Men även kladd (sexuellt övergrepp) från någon kvinnan litar på, är illa nog.
Hur vet du det? Var du där?
Nej, kladd är sannerligen inte värt några 200 000 kr. Man borde inte heller kunna få några 200 000 kr när man varit så oansvarig som kvinnan i det här fallet var.
Citat:
Målsägande lär ha svårt att lita på män efter detta. Och hon kommer förmodligen behöva vara sjukskriven till ich från. Då kommer de där 200 000 behövas för att dryga ut sjukpenningen.
Sjukskriven för att ha blivit lite kladdad på av en berusad vän du bjudit in till din säng?
Patetiskt. Hon skulle inte fått en krona, så kanske hon hade lärt sig en läxa.
Citat:
Se "Utan samtycke" på SVT play. Där finns ett liknande fall. Hon sov i samma säng som sin polare och vaknar till av att han håller på. Dagen efter berättar hon för deras tränare, tränaren konfronterar hennes vän. Vännen erkänner brottet. Även vid rättegången, men skyller på sexinsomni. Han döms för sexuellt ofredande. Tjejen led mycket efteråt. Som sagt. Se det. Även två andra allvarliga våldtäktsfall tas upp.
Låter som ännu en oansvarig kvinna. Det är dags nu att kvinnor börjar ta ansvar för vilka situationer de hamnar i. Lyssnar de på mig hädanefter istället för på dig så kommer våldtäkterna börja minska ganska radikalt.