2025-12-06, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Nja hon tog själv hem en man till sin säng hon valde själv det är ett hån mot riktiga våldtäktsoffer att kalla ett ligg någon är missnöjd med för våldtäkt är löjligt jag har också haft dåliga ligg har jag blivit våldtagen då?

Vad är det du har så svårt att förstå? Hon ville inte ligga med sin vän sedan länge. Därav hon sa nej upprepade gånger. Han hörsammade inte det utan fortsatte = våldtäkt.

Sådana som honom ska inte gå lösa. De ska sitta bakom lås och bom.
Citera
2025-12-06, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pimpsi
Men vilken jävla skit tråd detta blev då
Fram med FUP istället !!!

Jo, vill gärna läsa både FUP och dom.

Det enda vi har nu är Snapchatkonversationen och en tidningsartiklel som citerar domen/informerar om domen. Vilket tydligt i sig visar att det var våldtäkt.

Men absolut. Vill gärna läsa FUP och dom!
Citera
2025-12-06, 20:32
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hade du tänkt likadant om en vän sedan länge som du litar på, hade fått sova över hos dig på fyllan. Och under övernattningen våldtog dig analt? Trots dina Upprepade nej.

Hade du då velat "prata ut" med honom om det dagen efter och sedan givit honom "en kram"?

Svara ärligt.

Svarar alltid ärligt.

I sådana fall hade jag känt att jag gjort en grov misbedömning.

En sådan här sak uppstår inte bara från klara himlen.

Hon har antingen haft någon typ av känslor för honom eller så vill hon bara göra pengar på hans bekostnad.

Ifall han varit en minderårig pojke, som blivit erbjuden samma plats bredvid henne i sängen, hade det fortfarande varit hans fel?
Citera
2025-12-06, 20:32
Medlem
Citat:
Jo, vill gärna läsa både FUP och dom.

Det enda vi har nu är Snapchatkonversationen och en tidningsartiklel som citerar domen/informerar om domen. Vilket tydligt i sig visar att det var våldtäkt.

Men absolut. Vill gärna läsa FUP och dom!
Åtminstone domen borde fås fram. Men konversationen visar egentligen bara att det var någon form av sexuellt övergrepp. Om det var våldtäkt eller inte hänger på vilka sexuella handlingar som skedde, och det har jag inte sett någonstans.
Citera
2025-12-06, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talacaris
Åtminstone domen borde fås fram. Men konversationen visar egentligen bara att det var någon form av sexuellt övergrepp. Om det var våldtäkt eller inte hänger på vilka sexuella handlingar som skedde, och det har jag inte sett någonstans.

Då han är dömd i Tingsrätten för våldtäkt, så bör det ju vara våldtäkt det rör sig om och inte sexuellt övergrepp.

Snapchatkonversationen visar tydligt att han hört hennes nej, men inte hörsammade dessa.

En sådan person behöver sitta bakom lås och bom.

Men ja: vore bra att kunna ta del av dom och FUP. Se helheten.
Citera
2025-12-06, 20:40
Medlem
Citat:
Hade han lyssnat på hennes upprepade nej, så hade det aldrig hänt. Nu gjorde hon inte det och då behöver han sitta I fängelse. Enda sättet att stoppa våldtäktsförövare på.

Men snälla nån. Hade hon låtit bli att bjuda hem en berusad man hon inte ville ha sex med så hade hon aldrig hamnat i en situation där en berusad man inte lyssnade på upprepade nej.

Du verkar helt sakna förmåga till konsekvenstänk.

Ta ansvar för det DU har kontroll över. Du har ingen kontroll över hur andra människor agerar.
Citera
2025-12-06, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Svarar alltid ärligt.

I sådana fall hade jag känt att jag gjort en grov misbedömning.

En sådan här sak uppstår inte bara från klara himlen.

Hon har antingen haft någon typ av känslor för honom eller så vill hon bara göra pengar på hans bekostnad.

Ifall han varit en minderårig pojke, som blivit erbjuden samma plats bredvid henne i sängen, hade det fortfarande varit hans fel?

Du svarade inte på min fråga. Hade du velat prata dagen efter med din polare sedan länge och kramat om honom. Om han på natten våldtog dig analt, medans du upprepade gånger sa nej?
Hade du tyckt det var ok? Hade du ens vågat träffa honom och krama honom? Han som nyss våldtagit dig? Du verkar inte kunna tänka dig in i situationen.

Den här kvinnan ansåg att det inte var ok att hennes vän sedan länge våldtog henne, när hon upprepade gånger sa nej. Och hon försökte ju prata ut med honom via Snapchatkonversationen. Där han skyller ifrån sig först på fyllan. Och sedan på henne. En sådan pajas behöver sitta inlåst. Vi kan inte ha sådana gåendes lösa. Så hon gjorde helt rätt som anmälde honom.
Citera
2025-12-06, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Men snälla nån. Hade hon låtit bli att bjuda hem en berusad man hon inte ville ha sex med så hade hon aldrig hamnat i en situation där en berusad man inte lyssnade på upprepade nej.

Du verkar helt sakna förmåga till konsekvenstänk.

Ta ansvar för det DU har kontroll över. Du har ingen kontroll över hur andra människor agerar.

Hon litade uppenbarligen på honom. Därav bjöd hon hem sin vän sedan länge. Han missbrukade hennes tillit.

Litar du på dina vänner? Eller tycker du inte att man ska kunna lita på sina vänner?
Citera
2025-12-06, 20:45
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Du svarade inte på min fråga. Hade du velat prata dagen efter med din polare sedan länge och kramat om honom. Om han på natten våldtog dig analt, medans du upprepade gånger sa nej?
Hade du tyckt det var ok? Hade du ens vågat träffa honom och krama honom? Han som nyss våldtagit dig? Du verkar inte kunna tänka dig in i situationen.

Den här kvinnan ansåg att det inte var ok att hennes vän sedan länge våldtog henne, när hon upprepade gånger sa nej. Och hon försökte ju prata ut med honom via Snapchatkonversationen. Där han skyller ifrån sig först på fyllan. Och sedan på henne. En sådan pajas behöver sitta inlåst. Vi kan inte ha sådana gåendes lösa. Så hon gjorde helt rätt som anmälde honom.

Okej sorry trodde jag indirekt redan svarat din frågan. Tycker du ofta undviker mina frågor.

Såhär då.

Ifall någon jag tagit till mig som en äkta vän någon gång på fyllan gick emot min egen vilja.

Då hade jag suttit ner med personen och förklara vad som gäller.

Jag ropar inte längre på mamma och pappa. Jag löser det på egen hand.

Kan du svara på mina tidigare frågor så vi får ett sorts utbyte.
Citera
2025-12-06, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Okej sorry trodde jag indirekt redan svarat din frågan. Tycker du ofta undviker mina frågor.

Såhär då.

Ifall någon jag tagit till mig som en äkta vän någon gång på fyllan gick emot min egen vilja.

Då hade jag suttit ner med personen och förklara vad som gäller.

Jag ropar inte längre på mamma och pappa. Jag löser det på egen hand.

Det vill säga: du hade låtit din vän komma undan med sin anala våldtäkt mot dig. Så att han lär sig att man kan komma undan med våldtäkt och fortsätter våldta även andra.

Du vet: att polisanmäla våldtäkt gör oftast offer inte bara för sin egen upprättelse. Utan också för att stoppa förövaren från att begå våldtäkt mot andra.

Kvinnan I ärendet gjorde helt rätt som anmälde sin vän sedan länge. Han ska inte gå lös och förstöra livet för folk som litar på honom. Han behöver lära sig att sluta våldta. Lära sig att nej betyder.
Citera
2025-12-06, 20:55
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Det vill säga: du hade låtit din vän komma undan med sin anala våldtäkt mot dig. Så att han lär sig att man kan komma undan med våldtäkt och fortsätter våldta även andra.

Du vet: att polisanmäla våldtäkt gör oftast offer inte bara för sin egen upprättelse. Utan också för att stoppa förövaren från att begå våldtäkt mot andra.

Kvinnan I ärendet gjorde helt rätt som anmälde sin vän sedan länge. Han ska inte gå lös och förstöra livet för folk som litar på honom. Han behöver lära sig att sluta våldta. Lära sig att nej betyder.

Om du väl blivit min vän kommer jag att förlåta dig för resten av livet. Sådan är jag.

Jag ifrågasätter dock denna vänskap.

Tror inte den är på samma grunder som mina egna.
Citera
2025-12-06, 20:59
Medlem
Citat:
Hon litade uppenbarligen på honom. Därav bjöd hon hem sin vän sedan länge. Han missbrukade hennes tillit.

Litar du på dina vänner? Eller tycker du inte att man ska kunna lita på sina vänner?

Du kan aldrig lita 100% på någon människa. Förhoppningsvis har hon lärt sig den läxan nu.

Å andra sidan har hon inkasserat 200 000 kr för att ha blivit lite kladdad på av en vän, så risken finns väl att hon fortsätter med samma beteende som förut nu när hon upptäckt att det kan löna sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in