2025-12-05, 01:20
Medlem
KattKorvens avatar
Hej, har sökt här men hittar konstigt nog inga nyligen trådar? Antingen söker jag fel eller så funkar inte söken som den ska.

Gjorde en beställning från Stonley i somras som försvann. Augusti kan det ha varit. Det var THC-A som inte var klassat då och mig veterligen inte nu heller. Fick brevet för någon vecka sedan. Står att jag måste komma på fysiskt förhör. Hur kan de ta detta när det var THC-A och vad bör jag göra? Är nervös så skulle uppskatta seriösa svar, såna som bara ska skriva för att vara dryga behöver inte svara alls.

Jag tänkte ringa dom men vill höra med er först.
Står att om jag inte kommer så kan det bli aktuellt med hämtning.
Citera
2025-12-05, 02:18
Medlem
jewclaws avatar
Hur mycket beställde du?
Beroende på mängd hade jag kört med sjuk-kortet. Har minsann inte beställt nå knark, det måste vara någon som beställt i mitt namn. Har dessutom aids i ryggen så jag rör mig ingenstans, sa' ni ha klart för er. Gresajävlar.

Ett brev från dom kan du i regel tolka som "Hej vi orkar inte hämta dig, är du så snäll o piper ner hit? Annars är det skitsamma"
Hade du beställt en försäljnings-mängd dyker dom oftast bara upp vid dörren..

Ljug så jävla mycket du kan bara. Borde inte vara så svårt, svinen snodde trotsallt din avkoppling.

På dom nu!
Senast redigerad av jewclaw 2025-12-05 kl. 02:31.
Citera
2025-12-05, 08:28
Medlem
KattKorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Hur mycket beställde du?
Beroende på mängd hade jag kört med sjuk-kortet. Har minsann inte beställt nå knark, det måste vara någon som beställt i mitt namn. Har dessutom aids i ryggen så jag rör mig ingenstans, sa' ni ha klart för er. Gresajävlar.

Ett brev från dom kan du i regel tolka som "Hej vi orkar inte hämta dig, är du så snäll o piper ner hit? Annars är det skitsamma"
Hade du beställt en försäljnings-mängd dyker dom oftast bara upp vid dörren..

Ljug så jävla mycket du kan bara. Borde inte vara så svårt, svinen snodde trotsallt din avkoppling.

På dom nu!

Tack för ditt svar. Jo jag ska blåneka till detta såklart.
Jag sålde en telefon till en kompis jag numera brutit kontakten med ungefär i samma veva.

Dumt nog grundåterställde jag inte den först. Vår kontakt slutade inte alls bra så jag kanske kan hävda att det är han som beställt till mig för att jävlas och sätta mig i skiten. Vad tror du om det? Det är ju upp upp till dom att bevisa, och vad jag kan se är inte ens polisen involverad - än.

Det står även att jag har rätt att ha en försvarare med mig vilket jag seriöst funderar på att kontakta en.

Det var 10 eller 20gr, minns faktiskt inte vilket av det om jag ska vara ärlig, däremot att mer var det inte.
Senast redigerad av KattKorven 2025-12-05 kl. 08:42.
Citera
2025-12-05, 10:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KattKorven
Jag sålde en telefon till en kompis jag numera brutit kontakten med ungefär i samma veva.

Dumt nog grundåterställde jag inte den först. Vår kontakt slutade inte alls bra så jag kanske kan hävda att det är han som beställt till mig för att jävlas och sätta mig i skiten. Vad tror du om det? Det är ju upp upp till dom att bevisa, och vad jag kan se är inte ens polisen involverad - än.

Det står även att jag har rätt att ha en försvarare med mig vilket jag seriöst funderar på att kontakta en.

Det var 10 eller 20gr, minns faktiskt inte vilket av det om jag ska vara ärlig, däremot att mer var det inte.

Om du vill dra ut på det så åker du dit, när de inleder förhöret säger du att du vill ha en försvarare, då måste de avbryta och omboka.

Du är antagligen sannolikt misstänkt redan.
Kan inte kommentera något om THC-A, men om det fastnat i tullen, nog inte så smart att beställa från den typen av aktörer som är utanför EU, endast från nordiska.

Gå inte in för mycket på polar-historian, kommer låta för förberett, blåneka bara, sedan mot slutet kan du hävda att "ja iofs gav jag ut" bla bla.
Men glöm inte att polisen kan kolla din internethistorik etc, så..
Citera
2025-12-05, 12:40
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:

Va är ni för jävla veklingar? Sitta o beställa o sedan noja för 20 gram röka....

Neka, gola ALDRIG PÅ NGN, Uppge endast personnr , resten ska dom bevisa.

God Jul Veklingar
Citera
2025-12-05, 23:41
Medlem
jewclaws avatar
Citat:

Ja det tror jag nog skulle funka, drar man det till sin spets funkar det nog lika bra som att bara blåneka och hålla tyst. Du verkar ju inte ha problem att hitta på grejer så det där kommer gå skitbra. Kommer bli nedlagt, det tror jag allt.

Önskar dig lycka till!
Citera
2025-12-05, 23:43
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Va är ni för jävla veklingar? Sitta o beställa o sedan noja för 20 gram röka....

Neka, gola ALDRIG PÅ NGN, Uppge endast personnr , resten ska dom bevisa.

God Jul Veklingar
Jävlar, vi har en tuffing i tråden!

Vad är det som är konstigt med att bli orolig för 20g röka kontra 200g? Alla har olika förutsättningar. 200g skulle inte rubba mig, men jag har mitt bagage och bryr mig inte nämnvärt (hur bra det nu är), men jag förstår om man är orolig för eventuell påföljd gällande mindre mängder såklart. Det var jag också för många år sen.
Citera
2025-12-06, 02:47
Medlem
Kapuffs avatar
Det är fullt lagligt att äga, köpa och sälja THCa hasch så ljug inte mer än du måste.
Senast redigerad av Kapuff 2025-12-06 kl. 03:37.
Citera
2025-12-06, 04:23
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Det är fullt lagligt att äga, köpa och sälja THCa hasch så ljug inte mer än du måste.
Jo ljug så mycket du kan. Det finns risk att det visar en otillåten THC-halt pga dekarboxylering och då är du fööökd om du spillt minsta lilla.
Dom kommer aldrig kunna motbevisa dina lögner i detta fall.
Det ENDA dom vet är att ett brev med misstänkt innehåll har skickats till dig, och det är inte ens skyddstillsyn på den straffskalan du befinner dig i - att motbevisa det du säger kommer kosta mer än det smakar. 100% nedläggning.

Skulle såklart rekommendera TS att ljuga så gott det går iochmed gråzonen gällande THCa. Det är svårt som det är så bäst att göra det ännu svårare. Dom är garanterat medvetna om att det är just THCa, men det sitter någon liten power trippande pichka som vill leka duktig.

Som sagt dom har ingenting på dig förutom en försändelse som t.om Kalle Anka skulle kunnat skicka till dig. Nämn för helvete INGENTING kring det. Du vet inte ens vad THCa är. Är inte det typ hasch-knark eller något? Fy sate för knark. Tvi fan!

Ge dom nada, förutom verbalt bajs. Lyssna inte på 'tipset' från Kapuff. Även om THCa i sig inte är olagligt så kan det lätt bli problem, särskilt för dom sinnesslöa som inte fattar när det är dags att knipa igen. Det är alltid dags att knipa igen om man gjort ett adekvat förarbete.

Tack för mig, hej!
Och lycka till.
Senast redigerad av jewclaw 2025-12-06 kl. 04:45.
Citera
2025-12-06, 05:24
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Jo ljug så mycket du kan. Det finns risk att det visar en otillåten THC-halt pga dekarboxylering och då är du fööökd om du spillt minsta lilla.
Dom kommer aldrig kunna motbevisa dina lögner i detta fall.
Det ENDA dom vet är att ett brev med misstänkt innehåll har skickats till dig, och det är inte ens skyddstillsyn på den straffskalan du befinner dig i - att motbevisa det du säger kommer kosta mer än det smakar. 100% nedläggning.

Skulle såklart rekommendera TS att ljuga så gott det går iochmed gråzonen gällande THCa. Det är svårt som det är så bäst att göra det ännu svårare. Dom är garanterat medvetna om att det är just THCa, men det sitter någon liten power trippande pichka som vill leka duktig.

Som sagt dom har ingenting på dig förutom en försändelse som t.om Kalle Anka skulle kunnat skicka till dig. Nämn för helvete INGENTING kring det. Du vet inte ens vad THCa är. Är inte det typ hasch-knark eller något? Fy sate för knark. Tvi fan!

Ge dom nada, förutom verbalt bajs. Lyssna inte på 'tipset' från Kapuff. Även om THCa i sig inte är olagligt så kan det lätt bli problem, särskilt för dom sinnesslöa som inte fattar när det är dags att knipa igen. Det är alltid dags att knipa igen om man gjort ett adekvat förarbete.

Tack för mig, hej!
Och lycka till.
Nejdå han har köpt en laglig produkt. Om någonting visar sig vara olagligt i paketet är det ju inte konsumenten som begått ett brott.

Annars har du helt rätt.
Citera
2025-12-06, 05:29
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Nejdå han har köpt en laglig produkt. Om någonting visar sig vara olagligt i paketet är det ju inte konsumenten som begått ett brott.

Annars har du helt rätt.
Det är väldigt sant det du säger, men jag tänker varför ens gå så långt när det handlar om en sådan liten mängd och riskera böter? Låter som trassel.. Kör en fet lögn så är det nog bra så. Det handlar trotsallt om 20 gubbar. Tror ingenting händer om TS som så skulle skita i deras brev.
Men men, här sitter jag och gissar vilt halv sex på morgonen, hehe.
Citera
2025-12-06, 05:39
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Det är väldigt sant det du säger, men jag tänker varför ens gå så långt när det handlar om en sådan liten mängd och riskera böter? Låter som trassel.. Kör en fet lögn så är det nog bra så. Det handlar trotsallt om 20 gubbar. Tror ingenting händer om TS som så skulle skita i deras brev.
Men men, här sitter jag och gissar vilt halv sex på morgonen, hehe.
Ja asså alla är ju olika. Jag personligen prioriterar mina mänskliga rättigheter. Har jag lagen på min sida är polisen dom absolut sista jag behöver ljuga för.

Edit: Eftersom jag skulle kräva tillbaka pengarna eller få tillbaka mitt röka. Annars skulle jag ha skitit it jag med.
Senast redigerad av Kapuff 2025-12-06 kl. 05:44.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in